MP-kuljetus peräkärry

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

MP-kuljetus peräkärry

Viesti Kirjoittaja wesku »

Peräkärryistä kun on ollut juttua vime aikoina niin kyselenpä tässä myös olisko vinkkejä sellaisen kevytkärryn suhteen joka olisi erityisesti moottoripyörän kuljetukseen optimoitu ? Melko matala ja kapea, helppo ajaa kärryyn ja kiinnittää esim, keskituella, ehkä jotkut sivutuet ym. ?
Gesture
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 15:05

Viesti Kirjoittaja Gesture »

900 CV 2,5A -95
9³T -00
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Gesture kirjoitti:Linkki vinkki :roll:
Mielestäni tuossa on ongelmana korkeus. Ajamalla pääsee kyllä lavalle mutta pois peruuttaminen on hankalampaa. Eikä välttämättä haluaisi konevoimaan luottaa lastauksessakaan. kippirakenne saattaisi olla paras.

Tuossa näyttäisi olevan matala malli mutta liian järeä ja jarrullinenkin.
http://www.nettikone.com/572891

Toisaalta ihan "perus" Muulin tmv. modifiointi kippaavaksi ei varmaan olis mahdoton projekti. Vaatiikohan lavamuutos kuitenkin muutoskatsastuksen ? No vaikka vaatisi, tuskin siinä paljon vaikeuksia olisi saada läpi, akselisysteemihän säilyisi kuitenkin samanlaisena.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Tänävuonna se saattaa vielä onnistua. Ensivuonna tuskin, koska tulee ns. aisadirektiivi voimaan. Se vaatii että kaikki aisat on testattuja ja hyväksyttyjä eikä niitä saa muuttaa. Helpoin ja varmasti halvin on ottaa tavallinen kärry jossa on kippi. Muuliltakin löytyy vaihtoehto, mutta jos parempaa haluaa niin http://www.farmi.fi . :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

tamtami kirjoitti:Tänävuonna se saattaa vielä onnistua. Ensivuonna tuskin, koska tulee ns. aisadirektiivi voimaan. Se vaatii että kaikki aisat on testattuja ja hyväksyttyjä eikä niitä saa muuttaa. .....
Ei kai kipin rakentamisessa aisaa mitenkään tarvitsisi muuttaa ?
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Aisaksi katsotaan se osa aisasta mikä on kiinteästi kiinni rungossa. Jos on kippi niin koko putki/palkki on aisaa, mutta jos ei ole kippiä niin aisaksi katsotaan vain lavan ulkopuolinen osa. Vaikuttaa oleellisesti siihen testaukseen, siis ensivuonna merkitsevä asia.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Mites olis tämän tyylinen:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=571898

Tietty jos toi matala tarkoittaa kokonaiskorkeutta niin toi ei oikein toimi mutta ajosilta on matala. Melkeinhän toi menis talvisäilytyspaikkanakin.

Pohjalle vaan pattinkista "urat" jotta renkaat pysyy paikoillaan, remmeille löytynee kiinnityspaikkoja riittävästi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

tetammi kirjoitti:Mites olis tämän tyylinen:
http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... ine=571898

Tietty jos toi matala tarkoittaa kokonaiskorkeutta niin toi ei oikein toimi mutta ajosilta on matala. Melkeinhän toi menis talvisäilytyspaikkanakin.

Pohjalle vaan pattinkista "urat" jotta renkaat pysyy paikoillaan, remmeille löytynee kiinnityspaikkoja riittävästi.
Näyttäis muuten tosi hyvältä, harmi vaan että on jarrullinen ja varattu. Kantsii varmaan katsella tarkemminkin noita hevoskärryjä.
Vastaa Viestiin