Pitää tunnustaa on se komee....

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Pitää tunnustaa on se komee....

Viesti Kirjoittaja patu »

Ei hitto.
Alan pelkäämään mun v...o kuumetta oikeesti :? Kävin tänään katsomassa paikallisessa volvo-liikkeessä uutta S80stä, on se sen verran hieno auto, että mieli alkoi heti tekemään sellaista "2,5T kaikilla varusteilla komeat tummat nahkajakkarat jne.. ja komea viininpunainen metallihohtomaali......
No varaa ei ole tuohon uuteen mut mut onhan nuo muutkin(anteeksi vain komeita) :twisted:
kannattaisko vaihtaa tonnarini jonka arvo ei ole oikeen mitään muutakuin tunnearvo... joko 850 turbo koneelliseen tai johonkin s90seen...
Jos jotain kiinnostaa vastata tähän aiheeseen saa muttei pakko...
Tälläisiä ajatuksia alkaa olemaan pikkuhiljaa vaikka toisen polven saabisti olenkin.. :idea:
Viimeksi muokannut patu, To Marras 30, 2006 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

2.5T tuntuu oudon laiskalta ainakin automaattina. Ainakin tutun vanhempi v40 t4 tuntui paljon sähäkämmältä kuin s80. Ajoin tuota S80 vuokra-autona Tanskassa. Toisaalta tuosta 2.5T:stä on kuulemma sellainen alennetun tehoinenkin versio, ettei vaan ollut juuri sellainen mikä minulle sattui. En tykännyt automaatista muutenkaan, koska auto tahtoi jäädä välistä hitaasti liikumaan eteenkäsin tasaisella ellei pitänyt koko ajan jarrua pohjassa.
Mutta mikä ettei jos manuaalina ostaa, ei se ainakaan susiruma ole.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kannattaa varmaan valita suoraan T6, ei näytä maksavan paljoa enempää kuin perusmallitkaan, siis käytettynä.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Marras 30, 2006 22:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Niin, kaippa siihenkin saa viripalikkaa että saa sen kulkupuolen kuntoon. Liekkö mikä turbo noissa 2.5T:ssä? Riittääkö vai meneekö vaihtoon, tai mitens kone, kestääkö kovempaa höökiä?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itse kiihdyttelin kerran V70 2.5T :n perässä ja omani pelaa lastutettuna ihan varsin hyvin - ainakin silloin. Ja mielestäni kyllä tuo tuntui aika räväkältä, samaa tahtia mentiin peräkkäin paikalta lähdössä. Saattoi sitten olla kait manuaali tuon perusteella.

Ja tonnari on sen verran hyvä auto ainakin minun mielestäni, ettei sitä kannata vaihtaa poes. :wink:

Kieltämättä noiden uusien Volvojen muotoilu on muuttunut sulavammaksi, joka on erittäin hyvä ratkaisu ollut. Ennen olivat liian täynnä joten tönksähtäviä muotoja täynnä, jonka muodonmuutoksen jälkeen muotoilusta on tullut jotenkin pehmeämpi ja kuitenkin sulava ja sporttinen. Sisustusta en ole nähnyt.

Itseänikin on kieltämättä kiinnostanut Volvot välillä ja tässä olenkin toivonut ja odotellut Saabille nelivetoa.

Ja eikö nuo Volvolaiset käytä aika yleisesti BSR:n viritys-stageja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

juhokare kirjoitti:Itse kiihdyttelin kerran V70 2.5T :n perässä ja omani pelaa lastutettuna ihan varsin hyvin - ainakin silloin. Ja mielestäni kyllä tuo tuntui aika räväkältä, samaa tahtia mentiin peräkkäin paikalta lähdössä. Saattoi sitten olla kait manuaali tuon perusteella.

Ja tonnari on sen verran hyvä auto ainakin minun mielestäni, ettei sitä kannata vaihtaa poes. :wink:

Kieltämättä noiden uusien Volvojen muotoilu on muuttunut sulavammaksi, joka on erittäin hyvä ratkaisu ollut. Ennen olivat liian täynnä joten tönksähtäviä muotoja täynnä, jonka muodonmuutoksen jälkeen muotoilusta on tullut jotenkin pehmeämpi ja kuitenkin sulava ja sporttinen. Sisustusta en ole nähnyt.

Itseänikin on kieltämättä kiinnostanut Volvot välillä ja tässä olenkin toivonut ja odotellut Saabille nelivetoa.

Ja eikö nuo Volvolaiset käytä aika yleisesti BSR:n viritys-stageja.

Se on vain, että isoveljellä tuntuu olevan kaikki paremmin nelivedot ja kaikki muut erikoismallit ja se "oceanrace" sininen on komee väri 8)
Ja nämä nykyiset saabit tuntuu jotenkin olevan tekemällä tehtyjä jos vertaa v....n kun katsoo uutta rattiakin aerossa joo o kyl kyl en voi muuta sanoa.... en tarkoita että saabismi ois loppumassa minun kohdalta, mut jos pitäis uudesta 95aerosta tai s80stä valita voi olla et toi s80 vie voiton muotoilusta ja maskuliinisuudesta :cry:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

patu kirjoitti:...jos pitäis uudesta 95aerosta tai s80stä valita voi olla et toi s80 vie voiton muotoilusta ja maskuliinisuudesta :cry:
..eikä ihme, nykyinen 9-5:han on -90luvulta peräisin oleva konstruktio kun taas S80 on uunituoretta kamaa. UUTTA 9-5:sta odotellessa.. :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jaahans. Onkohan tähän nyt pakko kommentoida? No kommentoin silti :)

Maskuliinisuus yleensä ottaen ei ole se mitä haen autosta tai juuri mistään, mutta kun kerta makuasioista puhutaan niin kaikki 9-5:n aerot hakkaa minkä tahansa wollen mennessä ja tullessa :)

Kyllähän nuo volgat sun muut on aina uutena tyylikkäitä, mutta kun on taas puoli vuotta mennyt, niin ne on taas vanhoja. Omasta mielestäni melkolailla ainoita ulkonäkönsä säilyttäviä autoja mihin ihmisellä vois olla varaakin on Alfat, BMW:t, Saabit ja vanhat mersut. No kyllä Volvoistakin vielä amazon, PV ja 164 tjsp. on tyylikkäitä edelleen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Samaa mieltä Tri-Lon kanssa. :wink:

Tuo V8-kone on erikoisen oloinen, joka on saatavissa S80:neen. Kenenkähän suunnittelema se olikaan? Volvo oli muistaakseni sen suunnittelussa mukana mm.

Arkkitehtuurissa ja kuten auton suunnitellussakin taitaa olla kysyttyä ajattomuus muotoilussa, joka on taitolaji.
Viimeksi muokannut juhokare, To Marras 30, 2006 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

yömaha niit... en tiiä mut helkutin hyviä perämoottoreita ainakin tekevät... ja niihinkin saa nykyään ahtimen mut remmimuodossa :wink:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

peinu kirjoitti:jaahans. Onkohan tähän nyt pakko kommentoida? No kommentoin silti :)

Maskuliinisuus yleensä ottaen ei ole se mitä haen autosta tai juuri mistään, mutta kun kerta makuasioista puhutaan niin kaikki 9-5:n aerot hakkaa minkä tahansa wollen mennessä ja tullessa :)

Kyllähän nuo volgat sun muut on aina uutena tyylikkäitä, mutta kun on taas puoli vuotta mennyt, niin ne on taas vanhoja. Omasta mielestäni melkolailla ainoita ulkonäkönsä säilyttäviä autoja mihin ihmisellä vois olla varaakin on Alfat, BMW:t, Saabit ja vanhat mersut. No kyllä Volvoistakin vielä amazon, PV ja 164 tjsp. on tyylikkäitä edelleen.
Oli siinä paksut ovet kun kattelin :lol: mut oli siinä jotain äijämenoo silti, kun vertaa serkun isän vm2003 9-5 (jos luet tämän anteeksi) mut mut.... ja jos kuulette frederikin volga biisin (tuli tuosta volgasta mieleen) vaihtakaa siihen volgan tilalle volvo ja tsaarinmiehet saabinmiehiksi saa biisi toisenlaisen merkityksen :lol: " "nyt iivan pieksee ratsuaan juoksuun ja saabinmiehet kannoilla on..
volvoo ratsu jo huohottaa täytyykö luovuttaa ei milloinkaan" no joo seonnut jo loman lopulla antakaa anteeksi :twisted:
Viimeksi muokannut patu, To Marras 30, 2006 21:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Hieman aihetta sivuten. Mitäs täällä mieltä uudesta C30 mallista? Mun mielestä (kuvissa) ihan ämpäriruma! Oikea imagoautojen äiti.

Kuva

Niinkuin V50 lyttyyn puristettuna (joka jo itsessäänkin on melko lyttynenä). Varmasti ostajakuntaa löytyy. Onhan kyseessä sentään maailman turvallisin auto - Volvo. Ja kun naapurilla sekä työkavereillakin on Volvot.

Ihan kuin se kaatuileva A-Mese. Tai, no kyllä se on silti, jos mahdollista, vieläkin rumempi. Uusi S80 on todella komea ilmestys. Toivotaan 9-5:ltä vastaavan luokan kohenusta tulevaisuudessa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

9-5T kirjoitti:
Marko A kirjoitti:Uusi S80 on todella komea ilmestys.
Takapuskurikin tyhminen korokkeineen suoraan 9-5:sta. Mutta mitä väliä millaisia muut autot on kun Saabeja saa ostaa kaupasta.
Älä ota noin vakavasti kaikkea :lol: samaa peltii ne kaikki on..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Ainakaan nykyisen 93:seni penkit ei pärjää mitenkään ex-V70 penkeille. :?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Marko A kirjoitti:Hieman aihetta sivuten. Mitäs täällä mieltä uudesta C30 mallista? Mun mielestä (kuvissa) ihan ämpäriruma! Oikea imagoautojen äiti.

Kuva

Niinkuin V50 lyttyyn puristettuna (joka jo itsessäänkin on melko lyttynenä). Varmasti ostajakuntaa löytyy. Onhan kyseessä sentään maailman turvallisin auto - Volvo. Ja kun naapurilla sekä työkavereillakin on Volvot.

Ihan kuin se kaatuileva A-Mese. Tai, no kyllä se on silti, jos mahdollista, vieläkin rumempi. Uusi S80 on todella komea ilmestys. Toivotaan 9-5:ltä vastaavan luokan kohenusta tulevaisuudessa.
En oikein tiedä vielä mitä mieltä oon tuosta C30:stä, mutta sen sanon että P1800-perästä täytyy antaa rispekti/uskalluspisteitä..! :o :) (joku varmasti löytää kuvankin.. :? )

EDIT:
Kuva
Viimeksi muokannut Tri-Lo, To Marras 30, 2006 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin