Konepellin kahva ja sähköt revitty

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
temi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 19:09

Konepellin kahva ja sähköt revitty

Viesti Kirjoittaja temi »

Toverit, tarvitsisin vinkkejä käynnistää hyvässä maalissa oleva 900 -87, jota varas ei saanut ajettua pois.

Sika repi kostoksi konepellin kahvan irti, vaijerikin ehkä lähtenyt ja sen päälle repi ratin alta sähköboksista johdot irti. Oikeanpuoleissessa nipussa kuusi johtoa, vasemmassa neljä jäljelllä.

1) Onko niistä joitain kateissa käynnistämisen kannalta?
2) Ja minkäniminen ja -näköinen palikka/sokeripalan tapainen pitää saada jostain siihen väliin ennemmin tai myöhemmin?
3)Vai pitääkö auto vetää vintturilla telille? Että saan talveksi pois pahemman ilkivallan alta.
4) Jaksaako yksi/kaksi ukkoa vetää ehjällä käsivintturilla tuon painoisen turbosaabin autotrailerille?
5) Miten saa satkun konepellin auki, oli vaijeria jäljellä edes pätkä tai ei. Kahva irti kumminkin.

Olin irrottanut akun varmuuden vuoksi, kun helposti varastettavaa vuosikertaa. Olin seisottanut autoa kaksi viikkoa ajamatta, talvirengaspakon kynnyksellä.

Hätätilassa, itsenäisyyspäivän alla, torstaina pitäisi saada vietyä turvaan hoitoon.

Pliis, anybody out there? :( :( :(
Viimeksi muokannut temi, Ke Joulu 06, 2006 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jorma
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Jorma »

Muista kohdista en osaa sanoa mutta kohdan 4 olen tehnyt kaverin avustuksella. Olisi varmaan mennyt yksinkin mutta helpompi kaverin kanssa kattella että osuu kohdilleen.
9-3 SC 1.8t -06
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei kai vaan Oulussa kyseinen auto? Kuulostaa kovin samanlaiselta vaan mitä omallekin 900T16:lle kävi varkaiden kynsissä, eli kiskoivat siellä avausvaijerin kahvan tienoilla johtoja esiin, luulivat kai että jotenkin sieltä muka saisi käyntiin. Ei kuitenkaan mikään tuollasuunnalla vaikuta käynnistymiseen, eikä pitäisi vaikuttaa turvaan ajamiseenkaan. Lähinnä tulee mieleen siellä sijaitsevista laitteista vakionopeudensäädin, tihkurele ja pyyhkijöiden rele sekä APC:n hilppeitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
temi
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 19:09

Viesti Kirjoittaja temi »

jcarlson kirjoitti:Ei kai vaan Oulussa kyseinen auto?
Ei vaan k-päistä ruuhkaisella pääkaupunkiseudulla.

Ei kuitenkaan mikään tuollasuunnalla vaikuta käynnistymiseen, eikä pitäisi vaikuttaa turvaan ajamiseenkaan. Lähinnä tulee mieleen siellä sijaitsevista laitteista vakionopeudensäädin, tihkurele ja pyyhkijöiden rele sekä APC:n hilppeitä.
Tuoreelle saabistille melkoinen urakka tuo hilppeiden etsintä. Pitäisikö aloittaa romuttamoilta puskaradion lisäksi? Autovahinkokeskuksen tietokanta Pirkkalasta ja Espoosta ei ainakaan anna suoraa vastausta voisiko kaiken saada kerralla kolaroidusta, APC:tä ja vakionopeudensäädintäkään nyt ei valitettavasti joka satkussa.

Perhana kun tuli puhteita! Juuri kun olin ajamassa maalle talviteloille pressujen alle ja ehkä myydäkseni ensi kesäksi.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: Konepellin kahva ja sähköt revitty

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

temi kirjoitti:5) Miten saa satkun konepellin auki, oli vaijeria jäljellä edes pätkä tai ei. Kahva irti kumminkin.
Sopivan paksuisen rautalangan väännät L-mutkalle, jolla sitten koetat maskin raosta vetää samasta paikkaa, mihin vaijerikin vaikuttaa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

jcarlson kirjoitti:Ei kai vaan Oulussa kyseinen auto? Kuulostaa kovin samanlaiselta vaan mitä omallekin 900T16:lle kävi varkaiden kynsissä, eli kiskoivat siellä avausvaijerin kahvan tienoilla johtoja esiin, luulivat kai että jotenkin sieltä muka saisi käyntiin. Ei kuitenkaan mikään tuollasuunnalla vaikuta käynnistymiseen, eikä pitäisi vaikuttaa turvaan ajamiseenkaan. Lähinnä tulee mieleen siellä sijaitsevista laitteista vakionopeudensäädin, tihkurele ja pyyhkijöiden rele sekä APC:n hilppeitä.
...ja sulakeboksille menevät vähän paksummat ja oleellisemmat johtoniput.

Kannattaa kattella ettei mitkään mahdolliset irtonaiset johdon päät pääse ottamaan yhteen (vaikka teippaa ne) ja sitten vaan kokeilee lähteekö se käyntiin.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin