Valmet automotive vähentää väkeä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Valmet automotive vähentää väkeä

Viesti Kirjoittaja Toby »

Eihän tämä virallisesti ottaen enää nykyisin Saabeihin liity, mutta ikävää luettavaa kuitenkin. Ukin tehdas vähentää 260 henkeä...

http://www.taloussanomat.fi/page.php?pa ... =200622867
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
lokis
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 16:24
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Valmet automotive vähentää väkeä

Viesti Kirjoittaja lokis »

Toby kirjoitti:Eihän tämä virallisesti ottaen enää nykyisin Saabeihin liity, mutta ikävää luettavaa kuitenkin. Ukin tehdas vähentää 260 henkeä...

http://www.taloussanomat.fi/page.php?pa ... =200622867
Taitaa tulla verokorotus taas 2008. Ensi vuonna 19,25 ja kaupungin talous alijäämäinen elikkä velkaa lisää..
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Juu olihan toi todella ikävä yllätys, mutta olihan toi aika odotettu juttu! :?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

^ Joo suhteellisen koomista, ensin kovalla touhulla rekrytoidaan pirusti väkeä ja kohta taas potkitaan pihalle. Varsin mukavaa jos tehnyt isompia muutoksia elämässä (muuttanut jostain kauempaa mahdollisine perheineen) ja sitten saakin ensimmäisenä lähteä. :roll:
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Ollaan työkavereiden kanssa jo jonkin aikaa mietitty että eiköhän toi Porsaiden teko lopu Ukissa kokonaan silloin vuonna 2008 kun sopimus päättyy. Vaikka siinä on se optio että sitä vielä jatkettaisiinkin.

Olihan tota toivoa ilmassa vielä 2-3kk. sitten kun otettiin vaan koko ajan lisää työntekijöitä tehtaalle. Siinä jo epäiltiiin että mennäänköhän kohta 3-vuoroon kun autojen myyntimäärät nousi vaan kokoajan.
Näistä uusista työntekijöistä jotkut ehti olla töissä varmaan pari viikkoa kun ilmotettiin että lähtö tulee marraskuun lopulla.


Olikos se niin että VAG-konserni osti Porschen? Jokatapauksessa Volkkarillahan on Saksassa joku oma tehdas tyhjillään mihin sopis sopivasti noiden Porsaiden valmistus. Kun vielä työttömiäkin Saksasta löytyy... :?

Varmasti myös suurin osa Porschen osista valmistetaan keskieuroopassa niin on aika kumma juttu että Automotive on yleensä edes saanut tehdä Porscheja nämä vuodet.
Oli muuten ensimmäinen kerta kun Porsche "teetti" autonsa muualla kuin omissa tehtaissaan.

Nyt vaan pitää toivoa että Cayman myy hyvin että olis edes vähän hommia Ukissa!

Uuteenkaupunkiin iskee pieni lama jos Automotive joutuu vähentämään väkeä vielä noidenkin lisäksi!


Sorry sekavaa tekstiä... :lol:
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

dq kirjoitti: Varsin mukavaa jos tehnyt isompia muutoksia elämässä (muuttanut jostain kauempaa mahdollisine perheineen) ja sitten saakin ensimmäisenä lähteä. :roll:
Joo varsinkin siinä porukassa joka tuli töihin -05 marraskuussa niin moni on muutanut jostain kaukaa työn takia tänne. :(
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Ei varsinaisesti liity asiaan, mutta tämän vuoden jälkeen minunkin kulkemiset Ukiin loppuvat kun parin vuoden projekti lopulta päättyy. Uutta hommaa ei ole vielä tiedossa :( .
En kuitenkaan ole auto tehtaan väkeä vaan erään muun firman. Kuitenkin otan osaa niiden puolesta keiden vakansit päättyvät, tunnen tuskan. :evil:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Saab04 kirjoitti: Olikos se niin että VAG-konserni osti Porschen? Jokatapauksessa Volkkarillahan on Saksassa joku oma tehdas tyhjillään mihin sopis sopivasti noiden Porsaiden valmistus. Kun vielä työttömiäkin Saksasta löytyy... :?
Toisinpäin, Porsche ostin Volkkarista muistaakseni vajaat 20%. Enemmän on kai tarkoituskin ostaa, jos saadaan lakimuutos aikaan jolla lakisääteisesti tietyn osan omistava osavaltio (en muista mikä, se missä Wolfsburg sijaitsee) saadaan dumpattua pihalle.

Kaipa tossa on se sama ongelma kuin muutenkin taloudessa, heikko dollari ja jenkkien kulutus, jos ei sakkaamassa, niin ainakin tasoittumassa. Porschen suurin markkina...
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Saab04 kirjoitti:Varmasti myös suurin osa Porschen osista valmistetaan keskieuroopassa niin on aika kumma juttu että Automotive on yleensä edes saanut tehdä Porscheja nämä vuodet.
Eix tää johdu asianajajasta nimeltä Zacharias Sundström :roll:
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Eikö Porsche ole kuitenkin ollut todella tyytyväinen UKI:n tehtaan toimintaan??
Ainakin media on hehkuttanut, sitä että laatu on huippua ja vaikka tehdäänkin alihankintaa niin pystytään osallistumaan suunnitteluun.

En jaksa uskoa, että tälläinen suhteellisen pieni ennustettuun markkinatilanteeseen reagointi vaikuttaa sentään koko ehtaan olemassaoloon.. :?:
Saab 900S Combicoupe
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

9-5T kirjoitti:Mikä olisi oikea järjästys sinusta, sitä on moni miettinyt työkseenkin.
Järjestys on oikea, sitä en tuolla viestillä yrittänyt kyseenalaistaa vaan sen ehkäpä arvasitkin. :roll: Lähinnä ihmetyttää tuo rekrytoinnin ja irtisanomisten lyhyt aikaväli, vaan kaipa sekin oli jossain loppuun saakka mietitty ennen päätöstä rekrytoida, toivottavasti.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Olikos näin, että Porsche osti Volkkarista 30% osuuden ja jos ostaa enemmän niin joutuu Saksan lakien mukaan ostamaan koko hoidon pois. Ukin tehdas kaipaa sitä toista automerkkiä tuotantoon, jotta homma olisi kannattavaa, vaikka tänäkin vuonna taidetaan tehdä lähes ennätysmäärä autoja maailmalle.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
lokis
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 16:24
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja lokis »

Raimo Miettinen kirjoitti: Ukin tehdas kaipaa sitä toista automerkkiä tuotantoon, jotta homma olisi kannattavaa
Joo , eikä mitään eurolada kokeiluja enää. Paljonkohan siihenkin paloi rahaa. Ukissa voidaan tehdä vain kallemman luokan autoja.Ja ne tehdään hyvin.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Eikö nuo Suomen Porschet ole laadultaain korkeinta A-luokkaa?
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

samanlaisia selkäänpuukottajia kaikki ulkomaiset lafkat. "Älä luota vieraan apuun " , sanoi joku fiksu jannu.
Voisi valtio ottaa vaihteeksi järjen "takataskusta" käteen, aletaan tekemään suomalaisia VEROTTOMIA pienitehoisia ekoautoja, siis vain taajamaliikenteeseen, moottoritielle ei asiaa. toimivat sähköllä ja kaasugeneraattorilla. Päästöillä voivat pyyhkiä perää. Tää olis uusi Nokia, SAAPPAAN sukua nääs.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Vastaa Viestiin