Pakoputken paikkaus, onnistuuko?
Pakoputken paikkaus, onnistuuko?
Tonnarissa vuotaa pakoputki keskipöntön vierestä, tässä kuva, reiät näkyvät selvästi.
Voisikohan tuon korjata tilapäisesti esim. pakoputken korjausnauhalla? Kestää sen ei tarvitsisi kuin kuukauden-pari. Onko kokemuksia moisista patenteista?
Voisikohan tuon korjata tilapäisesti esim. pakoputken korjausnauhalla? Kestää sen ei tarvitsisi kuin kuukauden-pari. Onko kokemuksia moisista patenteista?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8086
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sen verran mukavassa paikassa nuo reiät ja kuvasta päätellen koko putken ympäri hapantunut, että saattaapi katketa tuo putki aika herkästi. Etenkin sen jälkeen kun/jos käyt sitä sorkkimassa paikkausnauhan asennuksen aikana. Saattaa kestää paikkauksella sen kuukauden/pari, hitsaamalla vähän pidempään, mutta putki on siihen hommaan irroitettava...mieluummin kyllä vaihtaisin tuon putken ASAP, tulee aika rallipörinät, kun ei ole yhtään änkkäriä pelissä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pakoputken paikkaus, onnistuuko?
Saattaa olla aika näkkileipää hitsattavaksi. Saa sen tiiviiksi korjausnauhalla muutamaksi viikoksi, mutta mihinkään kauemmas ei sillä virityksellä kannata lähteä.Ässä kirjoitti:Tonnarissa vuotaa pakoputki keskipöntön vierestä, tässä kuva, reiät näkyvät selvästi.
Voisikohan tuon korjata tilapäisesti esim. pakoputken korjausnauhalla? Kestää sen ei tarvitsisi kuin kuukauden-pari. Onko kokemuksia moisista patenteista?
Kunnolla hitsaaminen vaatii melkeinpä putken irrottamisen autosta, joten samalla vaivalla sinne laittaa uuden tilalle.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Minulla ei ole hitsausmahdollisuutta. Taidan huomenna ostaa/tilata uuden putken, ja jos toimitus kestää, niin laitan Bilteman paikkanauhaa (2.50€) siksi aikaa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Asensin muutama päivä sitten uuden 3" putken tonnariin ja nyt huomasin että tehtaan hitsisauma vuotaa hiukan dp:n yläpäästä turbon liitoksen läheltä ja tietenkin alapuolelta. Paikoillaan sitä ei pääse hitsaamaan ja poiskaan en viitsisi ottaa sitä kun putki on yhtäpuuta taka-akselille asti.
Joten mitä mieltä olette paikkauskitistä, kestääkö?
Onko suositella jotakin merkkiä tai muita konsteja...
Joten mitä mieltä olette paikkauskitistä, kestääkö?
Onko suositella jotakin merkkiä tai muita konsteja...
9-5 2,3t -98
Omalta kohdalta en suosittele hitsausta vanhaan putkeen. Pieni vuoto oli Turbossa ja eipä aikaakaan, kun meni samasta kohtaa kokonaan poikki Ja ihan vaan risteyksessä kääntyessä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
pakoputki
Pakoputken korjaus hitsaamalla tms. systeemeillä on sellaista toimintaa ettei sillä pääse palkoille, remontti ei yleensä onnistu putken ollessa paikallaan ja siitä ne murheet yleensä alkavat. Eikä hitsaaminenkaan ole ilmaista, yleensä.
Ja sitten se ei kestä kuin vähän aikaa, kun taas jostain vuotaa.
Jaa, mistäkö tiedän tämän, on tullut kokeiltua.
Repa
Ja sitten se ei kestä kuin vähän aikaa, kun taas jostain vuotaa.
Jaa, mistäkö tiedän tämän, on tullut kokeiltua.
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Seon kuitenkin vähän miten sen näkee tuo paikkaaminen.
Itsellä oli edellinen auto Omega, josta oli pönttö revennyt juurikin samasta kohtaa kuin tuo kuvassa oleva pönttö, mutta muuten putkisto vaikutti ehjältä, kuten tuokin ainakin kuvasta päätellen.
Vein Tiittasella, joka hitsasi takaisin kasaan 10e:lla, ja kesti sen jälkeen vielä 50tkm +, ainakin ehjä seoli kun myin eteenpäin.
Lähinnä se on kai sitten siitä mieltymyksestä kiinni että mikä on kestävä.
Eihän siitä uusi tule, mutta varmasti toimiva ratkaisu jos kyseessä on käyttöauto johon ei viitsi uhrata suuria summia rahaa.
edit : ja pikkasen ihmettelen näitä kommentteja että hitsaussauma ei tule kestämään, koska paikka on sitä tai tätä tai että paikka on kuuma.
Onhan siinä alkuperäisessäkin putkistossa saumoja vaikka kuinka paljon, mitenkäs ne sitten kestää?
Itsellä oli edellinen auto Omega, josta oli pönttö revennyt juurikin samasta kohtaa kuin tuo kuvassa oleva pönttö, mutta muuten putkisto vaikutti ehjältä, kuten tuokin ainakin kuvasta päätellen.
Vein Tiittasella, joka hitsasi takaisin kasaan 10e:lla, ja kesti sen jälkeen vielä 50tkm +, ainakin ehjä seoli kun myin eteenpäin.
Lähinnä se on kai sitten siitä mieltymyksestä kiinni että mikä on kestävä.
Eihän siitä uusi tule, mutta varmasti toimiva ratkaisu jos kyseessä on käyttöauto johon ei viitsi uhrata suuria summia rahaa.
edit : ja pikkasen ihmettelen näitä kommentteja että hitsaussauma ei tule kestämään, koska paikka on sitä tai tätä tai että paikka on kuuma.
Onhan siinä alkuperäisessäkin putkistossa saumoja vaikka kuinka paljon, mitenkäs ne sitten kestää?
Tuon ensimmäisen viestin putken paikkasin Motonetistä ostamallani korjausnauhalla. Siinä oli alumiinifoliota pohjalle, se peitettiin bitumi (tms.) -levyillä, ja lopuksi paketti sidottiin tiiviiksi rautalangalla.
Paikka säilyi ehjänä siihen saakka, kunnes sain uuden putken, eli pari viikkoa. Tuskin siitä pysyväksi korjaukseksi olisi kuitenkaan ollut.
Paikka säilyi ehjänä siihen saakka, kunnes sain uuden putken, eli pari viikkoa. Tuskin siitä pysyväksi korjaukseksi olisi kuitenkaan ollut.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001