Tuleva Saabin omistaja?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Tuleva Saabin omistaja?

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Elikkäs ois tarkotus ostaa vissiin tollanen 900 turbo saabbi mutta en sitten tiedä että kannattaako ostaa ensimmäiseksi autoksi turbo saabbia, sanoin minun setäni koska se on kuulemma niin teho vehje, onko asia näin ? Vai riittääkö tavallinen 900i?

Ja löytyykö mistään n. 200tkm ajettua turbo saabbia, sopivalla hinnalla siis hinta on kaiken a ja o, ekassa autossa koska minulla ei ole tuloja vielä ni en saa mistään lainaa , niin jouduin ostamaan ehkä n. 2-3000e, eikä minun mielestä saa sillä hinnalla mistään hyvää 200tkm ajettu turbo-saabbia..

Sekä kannattaako ostaa 8- vai 16-venttiliinen turbo saabbi? Että kestääkö tuo 8-venttiliinen paljonki teho rääkkiä vai onko 8-venttiliinen mopo?

Antakaa vaan hyviä neuvoa ehkä tulevalle saabin omistajalle...
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Mikä ettei...

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Miksipä ei turbo Saab sopisi vaikka ensimmäiseksikin autoksi. Sehän riippuu aika pitkälle käyttäjästä miten hyvin se sopii. Etuvetoisen turbopotku voi liukkaalla yllättää äkkinäisen, mutta kaikkeen tottuu kunhan malttaa mielensä.

Voi olla hankalaa löytää tuolla rahamäärällä vähän ajettua hyväkuntoista 900 turboa. Voi olla hankala löytää millään rahamäärällä. Mutta jos löydät, niin ehdottomasti suosittelen 16-venttiilistä. Ei se 8-venttiilinenkään mikään mopo ole, enempi on vaan parempi.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Olenhan minä noita hintoja seuraillut aikas paljon, mutta onko sitten 270tkm, liian paljon ajettu saabin moottorilla käsittääkseni ei, mutta ei kuten sanoit ei tahdo löytää kunnon turboja enään..onhan ne jo reilut 10vuotta vanhoja, joten joudun varmaan tyytymään tavalliseen saabbiin..
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Tuleva Saabin omistaja?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Millaisen laitoit?
9-5 Aero - 00
Vastaa Viestiin