clips
Wall Street Journal -lehti:
Microsoftin ohjelmisto tulee Ford-autoihin
clips
lähde: http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=29206
Voi raukkoja, niillehän on jo muutenkin varattu taivaspaikka...
Voi vaan kuvitella niitä laiton toiminto, muisti ei riitä "terminating immediately" yms. tilanteita...
Turhaa höpinää mutta alkoi vaan huvittaa.
"Oletko varma että haluat sammuttaa auton?" "Auto on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan" ... voi voi, sääliksi käy Fordisteja. Taksissakin saa kiroilla kun päätelaite pyörii Windows CE:n pohjalla
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Ihan posketonta. Peltiläjä joka seisoo ulkona suuren osan eliniästään ei tarvitse tietokonetta sisäänsä vikaantumaan. Ihmishengillä leikitään, kun tuollaisia leikkikaluja aletaan viljellä autoon.
Eihän se nyt varmaan paljoa auton toimintaan vaikuta, kun tuo ohjelmisto tuo vaan langattomat yhteydet, mahdollistaen sähköpostin, musiikinlataukset yms.
pnp kirjoitti:Eihän se nyt varmaan paljoa auton toimintaan vaikuta, kun tuo ohjelmisto tuo vaan langattomat yhteydet, mahdollistaen sähköpostin, musiikinlataukset yms.
Eihän sillä nyt auton toimintaa aleta ohjata.
Osa kulkineen korjaamisesta liittyy kuitenkin merkkiliikkeen huoltoon joten nuokin pitää siellä olla hallussa teki ne wintoosat etc. sitten mitä siell autossa hyvänsä. Jos ne toosat ja muut on erillään tuosta muuta autoa ohjaavasta sydeemistä niin sitten ei varmaankaan ole vaikutusta mutta jos ne on integroituja (kuten varmaan on) niin varmasti vaikuttavat toisiinsa sekä hyvässä että varsinkin pahassa.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
pnp kirjoitti:Eihän se nyt varmaan paljoa auton toimintaan vaikuta, kun tuo ohjelmisto tuo vaan langattomat yhteydet, mahdollistaen sähköpostin, musiikinlataukset yms.
Eihän sillä nyt auton toimintaa aleta ohjata.
Jaa miksei muka ladattais moottorinohjaus- ja ABS-softia eri ajotilanteita varten
V-M kirjoitti:Osa kulkineen korjaamisesta liittyy kuitenkin merkkiliikkeen huoltoon joten nuokin pitää siellä olla hallussa teki ne wintoosat etc. sitten mitä siell autossa hyvänsä.V-M
Arvaappa vaan onko noi merkkiliikkeillä hanskassa sitten kun ne tulee myyntiin
Aluksi ne tulee kalliiksi ja harvinaisiksi lisävarusteiksi. Maahantuojat ei kouluta asentajia koska on halvempaa ja helpompaa kuunnella parin asiakkaan vittuilua kuin hoitaa koko organisaation osaaminen kuntoon muutaman hassun auton vuoksi. Sitten kun ne yleistyvät hinnatalkaen malleissakin niin asentajia aletaan kouluttamaan niin hirveällä hässäkällä että loppuu merkkihuoltojen, maahantuojan ja tehtaankin koulutusresurssit kesken... siinä vaiheessa auto ei saakaan enää valohoitoa sen vuoksi että ei ole kurssitettu vaan sen vuoksi että kaikki on kursseilla
Veikkaisin että edes tänäpäivänä yhdenkään merkin huolto-organisaatiosta ei löydy yhtäkään kaveria joka selviäsi oman merkkinsä huippumallin kaikkien mahdollisten elektroniikkalisävarusteiden kanssa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Fordilla ilmeisesti on joku microsoft-kiintiö; http://www.hopeinenomena.net/viewtopic.php?t=85195 Kun kerran applea käytetään kokoonpanolinjalla, niin tasapuolisuuden vuoksi sitten on myös microsoft edustettuna, niin ei tuu kellekään mitään mielipahaa. Paitsi ehkä asiakkaalle.
V-M kirjoitti:Osa kulkineen korjaamisesta liittyy kuitenkin merkkiliikkeen huoltoon joten nuokin pitää siellä olla hallussa teki ne wintoosat etc. sitten mitä siell autossa hyvänsä.V-M
Arvaappa vaan onko noi merkkiliikkeillä hanskassa sitten kun ne tulee myyntiin
Aluksi ne tulee kalliiksi ja harvinaisiksi lisävarusteiksi. Maahantuojat ei kouluta asentajia koska on halvempaa ja helpompaa kuunnella parin asiakkaan vittuilua kuin hoitaa koko organisaation osaaminen kuntoon muutaman hassun auton vuoksi. Sitten kun ne yleistyvät hinnatalkaen malleissakin niin asentajia aletaan kouluttamaan niin hirveällä hässäkällä että loppuu merkkihuoltojen, maahantuojan ja tehtaankin koulutusresurssit kesken... siinä vaiheessa auto ei saakaan enää valohoitoa sen vuoksi että ei ole kurssitettu vaan sen vuoksi että kaikki on kursseilla
Veikkaisin että edes tänäpäivänä yhdenkään merkin huolto-organisaatiosta ei löydy yhtäkään kaveria joka selviäsi oman merkkinsä huippumallin kaikkien mahdollisten elektroniikkalisävarusteiden kanssa.
NÄIN ON! Eivät ole saaneet tuota "nykyistä" väylä tekniikkakaan kouluttettua niin että osaisivat tehdäkkin sille jotakin. Eli merkistä riippuen vähintään 4-7v jäljessä tuo osaaminen. Korjaamolla on yleensä korkeintaan yksi joka tajuaa näiden uudempia päälle jotakin ja monesti sekin on ainoo oppimiskykyinen koko huolto porukassa (anteeksi yleistys).
Saati sitten muita hienouksia, eli siitä johtuu tuo tilataan ja vaihdetaan ja ihmetellään ettei se osa toiminutkaan ja taas tilataan jne... Surkeessa tilassa merkistä riippumatta. Mutta "erään" merkin jäkimarkkinointi päällikön sanoin että "heillä on saatu hienoa palautetta heidän huollon toiminnasta ei syytä korjaaviin toimenpiteisiin" LoL
Jne...Jne...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135