"Parhaat" hyvitykset Saabista?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

"Parhaat" hyvitykset Saabista?

Viesti Kirjoittaja supo »

Mitäs porukalle on tarjottu Saabista vaihdossa toiseen autoon? Tänään sittelin jokakeväisen autokuumeen vallassa noin 18 000 euroa maksavaa autoa. Oma vaihdokkini on siis ng900 1995 2.0 SE Turbo ajettu 169 000km kaksilla aluilla ja hyvillä varusteilla (mm. aut.ilmastointi, cruise ym.).
Pyysin heittämään puhelimessa karkeaa arviota välirahan suuruudesta. No äijähän siinä vähän mietti ja sano 6-8tonnia. Mä sitten kysyin että välirahako ois sen verran. Myyjä tarkensi nopeasti, että hyvitys vanhasta ois vanhasta 6- 8 tonnia 8O . No tokasin siihen ottavani kaks jos tohon hintaan mulle myy tälläsiä autoja.Seuraavaksi pyysin myyjää vilkaisemaan oman liikkeensä tarjontaa vaikka netistä, jossa vuotta nuorempi 15tkm enemmän ajettu karvalakki ng900 2.0s oli myynnissä noin 11 000 euron hintaan. Tähän myyjä totesi, että sen hinta on aivan metsässä. Lisäksi sano ihmisten ostavan mieluummin tämänikäisiä autoja ilman varusteita ja turboa ettei tule ongelmia.
Sitten sano lehdessä juuri olleen samanlainen 2.3 turbo myynnissä noin 8 000 euron hintaan. Huomautin myyjälle, että muuten hyvä, mutta tätä autoa ei ole tehty 2.3litran turbolla . Sitten alkoi änkytys ja paperien pläräily (kuulu linjan toiseen päähän) ja selittely. Mulle alko tässävaiheessa riittää ja lopetin puhelun.

Onko muilla kokemuksia yhtä "hyvistä" hyvityksistä?
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Vaihdoin äskettäin ng900 SE 2.5 V6 -94 auton 9-5:seen. Hyvityshintahaitari oli kyllä pääasiassa lähellä sitä mitä itsekin arvelin, mutta tulihan niitä pohjanoteerauksiakin. Paras tarjous oli 10000e ja alansa ehdoton pohjanoteeraus koko Suomessa tuli Hämeenlinnasta 5000e. Autot joihin vaihtamassa olivat aika lähellä saman hintaisia. Kilometrjä 900:sessa oli 200tkm. Tuli kartoitettua kyllä melkein koko Suomen 9-5 kanta Oulusta Helsinkiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo. Omia kokemuksia, tosin auto oli 99GL. Kaiken huippu on ollut paikallisessa "Klonkswagen"-liikkeessä, jossa oli vaihtoautona Saab 900i M1988. Myyjä rustaili ja rustaili hyvitystä "Annista". Loppujen lopuksi tokaisi, että tarjoaisi 99:stä noin 1350€. Kuulosti ihan kivalta, mutta myyjä tokaisi hinnan olevan tuollainen alla olevien Ronal-tykkivanteiden vuoksi. Tokasin siihen, että vanteet ei tule kaupassa mukana. Nooh, myyjä otti sitten takapakkia ja sanoi, että tarjoaa 99:stä reilu 500€. Olin enemmän kuin 8O , koska olin maksanut vanteista 168€, enkä 840€ :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mä oon hävinny jo niin paljon rahaa autoliikkeiden kanssa pelleilyssä, että saa riittää. Kävin kuitenkin huvikseen kyselemässä 9-3 turboa tässä pari viikkoa sitten ja tiedustelin, että kelpaisko niille tuo meidän satku vaihdossa. Kyllä ne sen vielä ottais :)
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Kaverilla on 900i vm 93 ajettu 160tkm, josta tarjottiin 2000Euroa, vaihdossa 9-3 lpt vm 2000, jonka hinta oli 25000Euroa :evil:
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ottakaa huomioon tämä, kun kyselette vaihtotarjouksia...

Käytännössä vaihtoauton arvo on nolla, koska liikkeitten hinnoissa on niin paljon ilmaa... :x

Jos ei tingi etukäteen ja kysele sen jälkeen vaihtohyvitystä, niin todellinen arvo jää kyseenalaiseksi...

Tiedän tapauksen missä n. 1000€ corollasta olisi saanut 3000€ hyvitystä, kun olisi vaihtanut 23000€ autoon...

Kuulostaa hyvältä, mutta pelkällä tinkimisellä olis saanu ton 3000€ pois :wink:


Aika usein saa tingittyy 2-3 kiloeuroo pois...


Kumpi suomessa määrää kulkuneuvojen arvon ??? kuluttaja vai liike ???
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

jariha kirjoitti:Mä oon hävinny jo niin paljon rahaa autoliikkeiden kanssa pelleilyssä, että saa riittää. Kävin kuitenkin huvikseen kyselemässä 9-3 turboa tässä pari viikkoa sitten ja tiedustelin, että kelpaisko niille tuo meidän satku vaihdossa. Kyllä ne sen vielä ottais :)

Minä koitin satkua tyrkyttää vaihdossa vuoden '88 turbosatkuun, mutteivät innostuneet ottamaan vaihdossa.

Kyllä iänvanhat korollat ja ipitzat kelepaa muttei satku. Aika jännää toimintaa sinänsä 8O
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

saabracing kirjoitti:Ottakaa huomioon tämä, kun kyselette vaihtotarjouksia...

Käytännössä vaihtoauton arvo on nolla, koska liikkeitten hinnoissa on niin paljon ilmaa... :x

Jos ei tingi etukäteen ja kysele sen jälkeen vaihtohyvitystä, niin todellinen arvo jää kyseenalaiseksi...

Tiedän tapauksen missä n. 1000€ corollasta olisi saanut 3000€ hyvitystä, kun olisi vaihtanut 23000€ autoon...

Kuulostaa hyvältä, mutta pelkällä tinkimisellä olis saanu ton 3000€ pois :wink:


Aika usein saa tingittyy 2-3 kiloeuroo pois...


Kumpi suomessa määrää kulkuneuvojen arvon ??? kuluttaja vai liike ???
Joo, mut tämä myyjä halusi välttämättä multa tuon satkun, eikä suostunut laskemaan suoran kaupan hintaa. Yritin kyllä, koska tiedän jo pelin hengen :evil:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Herttoniemessä '00 vuosimallin 9-3 t Sportista (76000 km ajettu, hyvillä varusteilla) tarjottiin n. 14000 € vaihdossa 9-5:een. Porvoossa 19000 € samasta autosta. Kumpikin siis Saab-merkkiliikkeitä.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Hyvityksistä

Viesti Kirjoittaja turbotero »

no joo, meille tarjosivat 180 000 km ajetusta vm 90 satkun c mallista vaihdossa vm 94 - 13 000 eken autoon jolla ruuvattu 210 000km jopa 1000 ekee :( . No tiiä sitten on hyvin vai ei, mutta mielestäni aika heikosti ne väliin arvostaa Saabeja. Liian usein saa kuulla sen tavanomaisen"no nää on näitä, automaatti ja väri punainen, ei näitä kukaan oikein enää halua" V..tu :evil: siinä on käyttöautoo enemmän kuin monessa muussa riisipussissa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Itse en ole ostanut kuin yhden auton "kaupasta".Siis siten että annoin toisen vaihdossa.Ei ole vieläkään selvinnyt mikä oli vanhan autoni TODELLINEN vaihtoarvo.Mun mielestä ehdottomasti paras tapa on myydä oma ensin, ja sitten ostaa toinen.Näin ainakin rahapolitiikka on erittäin selvä!Muutenhan se menee pelkästään välirahan riidaksi.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Tarjous autostani

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Minulla on siis alla näkyvä auto ja sillä on ajettu tällä hetkellä 243 500 km. Kun kävin tuossa loka- tai marraskuussa kyselemässä tuolta Oulun Veholta, sieltä sanottiin, että 10 000 egeä!! Olin ihan tyytyväinen tuohon tarjoukseen. Ja olin vaatinut suoralla myynnillä, mutta saattoi olla myös hyvitys vaihdettuna toiseen. Sitten alimpia hintoja on ollut muistaakseni siinä 50 000 mk tienoilla, ehkä vähän alempana. Autoni ei ole täysvarusteltu, mutta onhan siinä vakionopeussäädin, varashälytin, vaalea sisustus, automaatti-ilmastointi, manuaali-vaihteisto, radiosoitin (joku kait S2), sininen metalliväri ja ajotietokone (perusmallia). Eli kyllä 165 000 km ajetusta pitäisi saada paljon enemmän. Kun kävin tuolloin kyselemässä, niin autollani oli ajettu jotain 225 000 km.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

itse en antanut autoa vaihdossa, mutta hinta laski tinkiessä lähes 2000€.
Oisin maksanut pyyntihinnankin...mutta päätinpä kokeilla.
900T -95-

#1911
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Kyllähän nua automyyjät osaa aika hyvin kusettaa asiakasta. Itte en oo Saappia ollu vaihtamassa hetkeen aikaan. Mutta kun vaihdoin tuota entistä Caarinaani tähän nykyiseen Saappaaseen, niin lievä paskanmaku jäi suuhun. Ensimmäisessä liikkeessä tarjous ei ollut sinne päinkään ja kun sitten toinen liike lupasi heti 1500 euroa pienemmällä välirahalla ja tinkimisen kautta vielä vähän lisää niin luulin tehneeni hyvätkin kaupat. Mutta kun Caarinaa myytiin liikkeestä eteenpäin, oli sen hinta n. 500 euroa alempi kuin mitä mulle muka oli hyvitetty. Ja tuskin sen Caarinan kanssa hirveästi takkiin otettiin.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Näin se valitettavasti menee :evil: Myykää hyvät ihmiset autonne suoraan niin ei tartte pähkäillä.En tosin tiedä voiko osamaksuauton myydä mut kuitenkin.
Vastaa Viestiin