Virolaiset ym. Suomen liikenteessä
Virolaiset ym. Suomen liikenteessä
Tulipa tässä nyt mieleeni, kun tuossa sunnuntai-iltana ajelin tuolla Rauman keskustassa eräät liikennevalot, jossa on oikealle kääntyvillä ja suoraan menevillä sama kaista. Ihan valojen eteen oli pysähtynyt Viron kilvillä suhteellisen iso pakettiauto. Vilkutti siinä oikealle ja itse menin sitten kyseisen pakettiauton taakse aikeinani kääntyä myös oikealle. Heti pysähtyessäni huomasin, että valot on vihreät ja pakettiauto vain seisoskelee edelleen valoissa. Odotin rauhassa, kunnes valot vaihtuivat punaisiksi. Jälleen tuli vihreä, eikä mitään liikettä. Annoin siinä myös äänemerkinkin, mutta ei mitään. Tuli taas punaiset ja seuraavat vihreät. Eikä vieläkään mitään. Tässä vaiheessa hermorajani ylittyi ja koukkasin pakettiauton ohitse oikealle. Siellä kuski puheli kännykkään ihan rauhassa.
Onhan se mukava, että ei liikkuessa puhuta, mutta voisi sien pysähtymispaikankin hieman paremmin valita.
Onhan se mukava, että ei liikkuessa puhuta, mutta voisi sien pysähtymispaikankin hieman paremmin valita.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Eikös ne meinannut polskien invaasiota tässä keväällä tänne Raumalle ja eikös siellä ole kansanperinteenä kamikaze-henkinen autoilukulttuuri. Saa nähdä miten se sopii meidän raumalaisten ajotapojen keskelle. Itse en ole nähnyt vielä yhtään törkeään liikenteenvaarantamista tai vastaavaa näiden ulkomaisten komennusmiesten toimesta, ihme kyllä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Kouvolassa oli pari viikkoa takaperin kaksi ryssän rekkarissa olevaa uudehkoa SUV:ia pysähtynyt juuri ennen valoristeystä juttelemaan toisilleen. Ei siinä mitään, mutta kun tukkivat aika tehokkaasti kääntyvien kaistan.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Mun käsityksen mukaan ja vuosien kokemuksella voin senverran täydentää,että rauman kamikaze-autoilu yltää paljon kauemmas ku viime kevääseen.Se on lähinnä perinne.Raimo Miettinen kirjoitti:Eikös ne meinannut polskien invaasiota tässä keväällä tänne Raumalle ja eikös siellä ole kansanperinteenä kamikaze-henkinen autoilukulttuuri. Saa nähdä miten se sopii meidän raumalaisten ajotapojen keskelle. Itse en ole nähnyt vielä yhtään törkeään liikenteenvaarantamista tai vastaavaa näiden ulkomaisten komennusmiesten toimesta, ihme kyllä.
Eikä se paljoo helpottunu,kun mä sieltä aikanani poistuin...

Ja eikös tommoselle virontuonnille olis pitäny opettaa pikkusen talon tapoja ja tuupata rengasrauta tuulilasiin...olis reaktioaika varmaan nopeutunu.

Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
ihan normaalia ryssän toimintaa. itse kävin murmanskissa v. 2001 ja liikenneympyrässä oli kuorma-auto sergeiltä armahtanut. ryssä teki remppaa ihan siis siinä ympyrässä! ympyrä oli kolmikaistainen ja kuormuri oli sisimmällä kaistalla, mutta kuskin jalat oli kyllä osin keskimmäisellä. osa porukasta poltteli mahorkkaa sitten keskikaistalla, varmaan suojatakseen auton alla työskentelevää seppää. kaiken järjenvastaisuuden huippu on noissa isoissa ympyröissä, ympyrässä olijat väistää ympyrään tulijaa!! ryssä tekee liikenteessä rempat jne. juuri siinä missä se on tarkalleen ajankohtaista.
hulluinta mitä olen nähnyt tapahtuvan on palaverin pito moottoripyörien rata-ajoharjoittelu tapahtumassa keski-nopeassa luokassa. ryssät ilm. kesken ajosession piti ajolinjapalista ulkokurvissa, mutta kun jokainen ryssä oli kurvissa oli rata koko leveydeltään palaverikäytössä. hulluksi tapahtuma tulee siinä kohtaa, kun keskiluokka on mónesti oikea eläintarha, missä nopeus ja taitoerot ovat kuskien väleillä suurimmat.
mutta eihän virolaiset ihan ryssiä ole, mutta samoja vinkeitä löytyy
hulluinta mitä olen nähnyt tapahtuvan on palaverin pito moottoripyörien rata-ajoharjoittelu tapahtumassa keski-nopeassa luokassa. ryssät ilm. kesken ajosession piti ajolinjapalista ulkokurvissa, mutta kun jokainen ryssä oli kurvissa oli rata koko leveydeltään palaverikäytössä. hulluksi tapahtuma tulee siinä kohtaa, kun keskiluokka on mónesti oikea eläintarha, missä nopeus ja taitoerot ovat kuskien väleillä suurimmat.
mutta eihän virolaiset ihan ryssiä ole, mutta samoja vinkeitä löytyy

Tätä olen täällä Lappeenrannassa nähnyt monet kerrat, vaikkei täällä isoja ympyröitä olekkaan:D. Sit niillä on vilkku ympyrään tultaessa vasemmalle.tripleT kirjoitti:kaiken järjenvastaisuuden huippu on noissa isoissa ympyröissä, ympyrässä olijat väistää ympyrään tulijaa!!

OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
hmm vilkku vasemmalle....
noin mieki teen ku esim : sitimarketin ympyrään vilkku vasemmalla ku olen ympyrässä ja oikealle ku poistun ympyrästä.. näin kait autokoulussa opetetaan vai olenko "ainoa " joka tekee näin hävettää.. laitan sen vilkun joskus hyvissä ajoissa jo päälle! sama asia koskee näitä jarrutan ja laitan vilkun vasta sitten päälle kun käännyn vituttaa tuollainen ajotapa.
noin mieki teen ku esim : sitimarketin ympyrään vilkku vasemmalla ku olen ympyrässä ja oikealle ku poistun ympyrästä.. näin kait autokoulussa opetetaan vai olenko "ainoa " joka tekee näin hävettää.. laitan sen vilkun joskus hyvissä ajoissa jo päälle! sama asia koskee näitä jarrutan ja laitan vilkun vasta sitten päälle kun käännyn vituttaa tuollainen ajotapa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Viggen"
Niin täälläkin, ja siitä ei ole aikaa kuin reilu vuosi, joten uskoisin sen pitävän paikaansa.marg3 kirjoitti:Ainakin autokoulussa opetettiin että kiertoliittymässä vilkutetaan vain poistuttaessa.
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv