Forte
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Forte
Saakohan Forte motor flush:ia enään ostettua mistään, vai onko pakko mennä valtuutettuun huoltoon?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Forte
Variston LänsiAuto myi ainakin vielä pari vuotta sitten ihan yleisesti? Itse olen kyllä siirtynyt STP-engine flushin käyttäjäksi (purkki n. 6€ vs 20€ Forte), sitä kun saa jopa Tarjoustalostaolli9000CDturbo kirjoitti:Saakohan Forte motor flush:ia enään ostettua mistään, vai onko pakko mennä valtuutettuun huoltoon?

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Forte
Tuollanen amerikkalainen litku ei kyllä oikeen innostaV.J.S kirjoitti:Variston LänsiAuto myi ainakin vielä pari vuotta sitten ihan yleisesti? Itse olen kyllä siirtynyt STP-engine flushin käyttäjäksi (purkki n. 6€ vs 20€ Forte), sitä kun saa jopa Tarjoustalostaolli9000CDturbo kirjoitti:Saakohan Forte motor flush:ia enään ostettua mistään, vai onko pakko mennä valtuutettuun huoltoon?

Edit: Vai onko jollain yhtä hyviä kokemuksia STP:stä kun Forte:sta? Siis niin että ois kokeillut molempia.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Re: Forte
Kyllä tuo STP:kin tuntuu toimivan jotenkuten. Ainakin venttiilikoppa ja -koneisto lähtivät puhtaaksi. Männärengasurista en osaa sanoa.olli9000CDturbo kirjoitti: Edit: Vai onko jollain yhtä hyviä kokemuksia STP:stä kun Forte:sta? Siis niin että ois kokeillut molempia.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Täältä ääni myös polttoöljylle. Kokemusta tuosta ittellä ja monella tutulla. Stp:täkin olen kokeillut ja toimihan se tuokin. Sama kerosiini tuossa kuin fortessakin vaikuttavana ainesosana...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
käyttöohje
mites polttojölyn käyttis: pannanko koneeseen 4 literiä sitä ja annetaan käydä korotettua tyhjäkäyntiä 15 min ja lasketaan ulos vai miten olette tehneet
Onko kukaan tehnyt koneelle sisäpesua CRC Motor Flushilla?
Purkissa lukee, että kaadetaan koneeseen ennen öljynvaihtoa, annetaan käydä muutama minuutti ja sitten vaihdetaan öljyt kokonaan.
Onkohan tuo ihan turvallista tavaraa, kun sitä ei voi jättää koneeseen pitemmäksi aikaa? Jospa vaikka häiritsee voitelua ihan tosissaan irrottamalla rasvaa..
Purkissa lukee, että kaadetaan koneeseen ennen öljynvaihtoa, annetaan käydä muutama minuutti ja sitten vaihdetaan öljyt kokonaan.
Onkohan tuo ihan turvallista tavaraa, kun sitä ei voi jättää koneeseen pitemmäksi aikaa? Jospa vaikka häiritsee voitelua ihan tosissaan irrottamalla rasvaa..
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Eikö se just se pesevä ainesosa ohenna öljyä joten ei ole hyvä jättää pyörimään pitkäksi aikaa koneeseen?
Pitää nyt vielä kerran mainita, olen tästä jo sanonutkin:
Kannattaa noudattaa annosteluohjetta!
Eräs tuttu laittoi Citroenin dieselkoneeseen "varalta" 2 purkkia, että tuleepahan ainakin puhdasta (ainetta tai merkkiä en muista, kiellettiin laittamasta yli 1prk).
Seuraavana päivänä moottoritiellä tuli musta rauta kyljestä ulos...
Pitää nyt vielä kerran mainita, olen tästä jo sanonutkin:
Kannattaa noudattaa annosteluohjetta!
Eräs tuttu laittoi Citroenin dieselkoneeseen "varalta" 2 purkkia, että tuleepahan ainakin puhdasta (ainetta tai merkkiä en muista, kiellettiin laittamasta yli 1prk).
Seuraavana päivänä moottoritiellä tuli musta rauta kyljestä ulos...
Noissa muuten lukee aina vain annosteluohjeena purkillinen öljyn sekaan. Mimmosella seossuhteella tuota sit käytännössä laitetaan? Melko erikokoisia öljytilavuuksia on autoissa. Saabissa tuo 4 litraa, Ducatossa taitaa olla tuplaten. Onko tuo 250ml purkki aina suurinpiirtein 4l öljyyn?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
STP:n engine flush on tarkoitettu 3-6 litraan öljyä per pukki.akyttala kirjoitti:Noissa muuten lukee aina vain annosteluohjeena purkillinen öljyn sekaan. Mimmosella seossuhteella tuota sit käytännössä laitetaan? Melko erikokoisia öljytilavuuksia on autoissa. Saabissa tuo 4 litraa, Ducatossa taitaa olla tuplaten. Onko tuo 250ml purkki aina suurinpiirtein 4l öljyyn?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Tiettävästi löpöä ovat käyttäneet menestyksellisesti myös noin tupla annostuksella ...eli 7-8dl tommoseen 4-6 litran patoihin. Eikä missään tapauksessa noita litkuja jätetä koneeseen. Autolla ei missään nimessä tule myöskään ajaa kun käsittely päällä.
Voisi varmaan olettaa, että isommalla annostuksella käsittelyaikaa voi lyhentää. Toisaalta taas puhdistamiseen tarvittava aika lienee suoraan verrannollinen myös moottorin likaisuusasteeseen. Eli mitä likaisempi kone, niin sitä tehokkaampi pesu vaaditaan. Käsittely 15-30 min korotetulla tyhjäkäynnillä (n 1500rpm). Jonka jälkee litkut lasketaan visusti ulos mahdollisimman kuivaksi ennen uusia öljyjä/filtteriä.
Jos haluaa hifistellä, voi käyttää huuhteluöljyt välissä ennen lopullista öljynvaihtoa... eli moottori sen verran lämpimäksi, jotta öljyn lauhdutinkin (mikäli padasta tuo löytyy) lähtee mukaan kiertoon. Tosin pataan mahdollisesti jäävä löpön määrä vaikka lauhdutinta ei tyhjennettäisi/välihuuhdeltaisi on jokatapauksessa niin pieni, että ei tuo huuhtelu olle käytännössä tarpeellista.
Yhdeksi riskitekijäksi sanovat sen, että jos huuhtelu irroittaa jostain niin suuren karstapalleron, joka tukkii sitten sopivasti jonkun öljykanavan, niin saataa pahimmassa tapauksessa jonkun ajan päästä korkata laakereita. Tämä tietty vaatii ensinnäkin todella karstaisen/paskaisen koneen ja sitten vielä äärimmäisen huonoa tuuria.
Voisi varmaan olettaa, että isommalla annostuksella käsittelyaikaa voi lyhentää. Toisaalta taas puhdistamiseen tarvittava aika lienee suoraan verrannollinen myös moottorin likaisuusasteeseen. Eli mitä likaisempi kone, niin sitä tehokkaampi pesu vaaditaan. Käsittely 15-30 min korotetulla tyhjäkäynnillä (n 1500rpm). Jonka jälkee litkut lasketaan visusti ulos mahdollisimman kuivaksi ennen uusia öljyjä/filtteriä.
Jos haluaa hifistellä, voi käyttää huuhteluöljyt välissä ennen lopullista öljynvaihtoa... eli moottori sen verran lämpimäksi, jotta öljyn lauhdutinkin (mikäli padasta tuo löytyy) lähtee mukaan kiertoon. Tosin pataan mahdollisesti jäävä löpön määrä vaikka lauhdutinta ei tyhjennettäisi/välihuuhdeltaisi on jokatapauksessa niin pieni, että ei tuo huuhtelu olle käytännössä tarpeellista.
Yhdeksi riskitekijäksi sanovat sen, että jos huuhtelu irroittaa jostain niin suuren karstapalleron, joka tukkii sitten sopivasti jonkun öljykanavan, niin saataa pahimmassa tapauksessa jonkun ajan päästä korkata laakereita. Tämä tietty vaatii ensinnäkin todella karstaisen/paskaisen koneen ja sitten vielä äärimmäisen huonoa tuuria.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77