onnistuuko opeliin saabin turbo moottori??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

onnistuuko opeliin saabin turbo moottori??

Viesti Kirjoittaja twirl »

tuollaista olen miettinyt et onnistuiskohan laittamaan laillisesti ja ilman vtt:llä käyntiä a mallin -90 vectraan c20xe moottorin tilalle saabin turbo moottorin.. pitäisiköhän olla minkä saabin? 900 vai 9000 ??
WTF
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 14:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja WTF »

Samanikäisen tai uudemman ja tilavuus-, teho- ja painorajat ei saa ylittyä.
Eli pitää täyttää ns paperilla auton vm mukaiset päästövaatimukset.
Oliks se vm-86 ja vanhemmat niin ei tartte välittää koneen vuosimallista.

Ei kyllä hajuakaan käykö suoraan paikalleen.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Onko vähäpäästöisyys merkintää otteessa? Nämähän ei ole merkkikohtaisia asoita vaan ihan niiden AKE:n sivuilta löytyvän säännöstön mukaan kun tekee ja käy neuvottelemassa paikallisen katsastuskontorin kanssa jossa meinaa katiskan saada leimattua.

Heittämällähän se sinne ei käy vaikka laittas minkä tahansa eri merkin konetta :roll: Se että 900 vai 9000 riippuu koneen tyypistä ja mallista (myös vuosimallista) ja millasta pakettia sinne haluaa ja mihin säännöt sovivat.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ihottuma
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 19:38
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

V-M kirjoitti:Onko vähäpäästöisyys merkintää otteessa? Nämähän ei ole merkkikohtaisia asoita vaan ihan niiden AKE:n sivuilta löytyvän säännöstön mukaan kun tekee ja käy neuvottelemassa paikallisen katsastuskontorin kanssa jossa meinaa katiskan saada leimattua.

Heittämällähän se sinne ei käy vaikka laittas minkä tahansa eri merkin konetta :roll: Se että 900 vai 9000 riippuu koneen tyypistä ja mallista (myös vuosimallista) ja millasta pakettia sinne haluaa ja mihin säännöt sovivat.

V-M
Näinhän se on, että heittämällä tuonne ei välttämättä mene mikään, mutta toisaalta konehuone on tuossa A-vectrassa on täysi kopio ng900 saabin kanssa, ovathan autot täysin samalla alustalla.

Itseltä löytyy myös tuollainen A vectran raato, johon kovasti olen suunnitellut 2.3t pudottamista tonnarista, mielellään T5 vehjettä.

Matalapaineturbon saisi käsittääkseni tipauttaa nokille ihan suoraan tuohon vectraan, sillä suurin sallittu teho tuolle vehkeelle on 170hv + 20% (mallisarjan tehokkain) ja koneen koon puolesta 2.5l, joten omalla saabin laatikolla istutettuna kaikki päästöarvot täyttyvät ake:n mieliksi.

Jos vectra on pohjalevyltään turbo / 2000 voidaan sinne tipauttaa myös suoraan 2.3T, koska tehot nousevat 204hp vekun osalta.

Joka tapauksessa en uskoisi tuossa olevan mitään täysin ylipääsemätöntä, toki koneen sovittaminen, laatikon sovittaminen ja vetareiden sopivuus voi tuottaa päänvaivaa, mutta muilta osin ns. läpihuutojuttu.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Itse kyllä yhdistäisin tuon opelin V6 laatikon ja 2.3T koneen, ei olis vetari jumpaa ja kiinnikeet istuis ainakin laatikon osalta. Toisaalta Miksi sinne laittais saab V6 kun sinne sitten voi laittaa sen opelin V6? Tai vaikka sitten laittaaakin niin sitten sen 3L version?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

AKE:n sivulta löytyy muutamia valmiita esimerkkejä:
LINKKI

Kannattaa kuitenkin varmistaa asia AKE:sta ennen kuin alkaa konetta vaihtamaan...

Eski
Vastaa Viestiin