onnistuuko opeliin saabin turbo moottori??
onnistuuko opeliin saabin turbo moottori??
tuollaista olen miettinyt et onnistuiskohan laittamaan laillisesti ja ilman vtt:llä käyntiä a mallin -90 vectraan c20xe moottorin tilalle saabin turbo moottorin.. pitäisiköhän olla minkä saabin? 900 vai 9000 ??
Onko vähäpäästöisyys merkintää otteessa? Nämähän ei ole merkkikohtaisia asoita vaan ihan niiden AKE:n sivuilta löytyvän säännöstön mukaan kun tekee ja käy neuvottelemassa paikallisen katsastuskontorin kanssa jossa meinaa katiskan saada leimattua.
Heittämällähän se sinne ei käy vaikka laittas minkä tahansa eri merkin konetta
Se että 900 vai 9000 riippuu koneen tyypistä ja mallista (myös vuosimallista) ja millasta pakettia sinne haluaa ja mihin säännöt sovivat.
V-M
Heittämällähän se sinne ei käy vaikka laittas minkä tahansa eri merkin konetta

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Näinhän se on, että heittämällä tuonne ei välttämättä mene mikään, mutta toisaalta konehuone on tuossa A-vectrassa on täysi kopio ng900 saabin kanssa, ovathan autot täysin samalla alustalla.V-M kirjoitti:Onko vähäpäästöisyys merkintää otteessa? Nämähän ei ole merkkikohtaisia asoita vaan ihan niiden AKE:n sivuilta löytyvän säännöstön mukaan kun tekee ja käy neuvottelemassa paikallisen katsastuskontorin kanssa jossa meinaa katiskan saada leimattua.
Heittämällähän se sinne ei käy vaikka laittas minkä tahansa eri merkin konettaSe että 900 vai 9000 riippuu koneen tyypistä ja mallista (myös vuosimallista) ja millasta pakettia sinne haluaa ja mihin säännöt sovivat.
V-M
Itseltä löytyy myös tuollainen A vectran raato, johon kovasti olen suunnitellut 2.3t pudottamista tonnarista, mielellään T5 vehjettä.
Matalapaineturbon saisi käsittääkseni tipauttaa nokille ihan suoraan tuohon vectraan, sillä suurin sallittu teho tuolle vehkeelle on 170hv + 20% (mallisarjan tehokkain) ja koneen koon puolesta 2.5l, joten omalla saabin laatikolla istutettuna kaikki päästöarvot täyttyvät ake:n mieliksi.
Jos vectra on pohjalevyltään turbo / 2000 voidaan sinne tipauttaa myös suoraan 2.3T, koska tehot nousevat 204hp vekun osalta.
Joka tapauksessa en uskoisi tuossa olevan mitään täysin ylipääsemätöntä, toki koneen sovittaminen, laatikon sovittaminen ja vetareiden sopivuus voi tuottaa päänvaivaa, mutta muilta osin ns. läpihuutojuttu.
Itse kyllä yhdistäisin tuon opelin V6 laatikon ja 2.3T koneen, ei olis vetari jumpaa ja kiinnikeet istuis ainakin laatikon osalta. Toisaalta Miksi sinne laittais saab V6 kun sinne sitten voi laittaa sen opelin V6? Tai vaikka sitten laittaaakin niin sitten sen 3L version?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
AKE:n sivulta löytyy muutamia valmiita esimerkkejä:
LINKKI
Kannattaa kuitenkin varmistaa asia AKE:sta ennen kuin alkaa konetta vaihtamaan...
Eski
LINKKI
Kannattaa kuitenkin varmistaa asia AKE:sta ennen kuin alkaa konetta vaihtamaan...
Eski