Kiinalaiset ja turvattomuus (taas)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Kiinalaiset ja turvattomuus (taas)

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Joskus on ihmetelty sitä, että esim Saksassa jo EU-alueella kilvissä ollut auto ei kelpaa Suomen rekisteriin.
Noita Brilliantiksia ja Landwindejä saadaan myytyä juuri Saksan ja Ruotsin lakien porsaanreikää hyödyntämällä: Autot tuodaan yksittäiskappaleina ja rekisteröintikatsastetaan jokainen yksilö erikseen, jolloin niiltä ei noissa maissa vaadita juuri minkään direktiivin vaatimusten täyttämistä.
Suomessa tätä yksittäiskappaledirektiiviä sovelletaan ainoastaan muuttoautoihin, kuten alunperin sen tarkoitus on ollutkin.

Mutta nyt jussin viettoon...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Autumn
"Turbo"
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2006 11:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Autumn »

Huhhuh.. Ja nuilla oikeesti joku ajelee jossain päin maailmaa :?
Väärästä päästä ovat tinkineet kustannuksia pois.
Trust Me, I Know What I'm Doing..
9000 Aero -93 RE85
#3264
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 5_01_1.jpg
http://smggermany.typepad.com/photos/un ... liance.gif
Ensin kehdataan apinoida muiden merkkien (lähinnä eurooppalaisten) automallit, ja sitten niistä vielä tehdään täyttä pas**, ainakin tuon turvallisuuden osalta
Mitä tuohonkaan voi juuri muuta sanoa kuin että voivoi :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Money For Nothing kirjoitti:http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 5_01_1.jpg
http://smggermany.typepad.com/photos/un ... liance.gif
Ensin kehdataan apinoida muiden merkkien (lähinnä eurooppalaisten) automallit, ja sitten niistä vielä tehdään täyttä pas**, ainakin tuon turvallisuuden osalta
Mitä tuohonkaan voi juuri muuta sanoa kuin että voivoi :roll:
Muistelisin että BMW:llä olisi jopa jonkinasteista yhteistyötä Brilliancen kanssa, voi tietty mennä juhannuksen piikkiin nämä muistelut...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Jokke A kirjoitti:Muistelisin että BMW:llä olisi jopa jonkinasteista yhteistyötä Brilliancen kanssa, voi tietty mennä juhannuksen piikkiin nämä muistelut...
Itseasiassa tuo on totta (nimenomaan Brilliancen kohdalla), mutta myös noita mercedes-kopioita löytyy, googlen kautta vain ei löytynyt kuvaa (esim toyotan maasturia vastaava kuitenkin löytyi)...ja ne eivät käsittääkseni ole sidoksissa mercedekseen. Tuntuu melko pitkälle kuitenkin makaavan tuo Kiinan autoteollisuus noiden look-a-like-kopioiden varassa :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Aika järkyttävää jälkeä. Joskus olen jostain lukenut, että jonkun kiinalaisen auton kolaritestissä kuskin puoleinen rengas on tullut sisälle asti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tuossa filmin pätkässä näki hyvin, kun keulan kasaan meno stoppaa niin ohjaamon palkit nitkahtaa. Käytännössä näytti menevän koko keulaosa vinoon vaikka eurooppalaissa näkee sitä, että keula menee ohjaamoa myöten kasaan mutta itse ohjaamo pysyy kasassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Synkkääkin synkempää. Tuossa vielä lontoon kielellä spekulaatiota aiheesta + kuvia + parit videot:

http://www.autoblog.com/2007/06/22/bril ... thing-but/

Tuollakin suorituksella Brillianssille heltisi kuitenkin jopa 1 tähti.... 8O
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hieman OT mutta euroncapissa Grande Punto oli saanut 5 tähteä ja samat pistemäärät (33) kuin vm 2003 9-5, tosin oli saanut yhden pisteen enemmän etutörmäyssuojasta, ja kuskin reidellä ole niin suurta katkeamisvaaraa kuten Saabissa. Sivutörmäyssuojasta molemmat saivat 16 pistettä ja Saab oli vaarallisempi jalankukijoille.
Aika lujia korirakenteita tekevät noihin uusiin pienempiinkin autoihin, ja mukava huomata että 9-5 on vieläkin aika lailla kärjen tuntumassa huolimatta 10 vuoden iästään.
Kiinalaiset näyttivät menevän ihan läjään, ei liene palkeissa kuin jotain säilykepurkkipeltiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei välttämättä yhtä lujia vaan massaan nähden lujia mikä riittää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

ng900aero kirjoitti:Hieman OT mutta euroncapissa Grande Punto oli saanut 5 tähteä ja samat pistemäärät (33) kuin vm 2003 9-5, tosin oli saanut yhden pisteen enemmän etutörmäyssuojasta, ja kuskin reidellä ole niin suurta katkeamisvaaraa kuten Saabissa. Sivutörmäyssuojasta molemmat saivat 16 pistettä ja Saab oli vaarallisempi jalankukijoille.
Aika lujia korirakenteita tekevät noihin uusiin pienempiinkin autoihin, ja mukava huomata että 9-5 on vieläkin aika lailla kärjen tuntumassa huolimatta 10 vuoden iästään.
Kiinalaiset näyttivät menevän ihan läjään, ei liene palkeissa kuin jotain säilykepurkkipeltiä.
Ne pisteethän eivät ole vertailukelpoisia kokoluokkien kesken muistaakseni. Eli jos pikkuauto arvosteltaisiin isojen autojen pisteytyksen mukaan, se tuskin saisi samoja pisteitä.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Kummallista, että vuodesta toiseen tuo vertailukelvottomuus luokkien välillä on yhtä epäselvä...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikös testi suoriteta aivan samalla tavalla niin isoille kuin pienillekin autoille, tutkitaan kuinka paljon auto on mennyt läjään ja millaisia voimia testinukkeen kohdistuu jne? Ainakaan euroncapin sivuilta ei löytynyt mitään mainintaa kokoluokkien välisestä suhteellisuudesta vaan samat testit ajetaan läpi kaikille autoille.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin