Kiinalaiset ja turvattomuus (taas)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Joskus on ihmetelty sitä, että esim Saksassa jo EU-alueella kilvissä ollut auto ei kelpaa Suomen rekisteriin.
Noita Brilliantiksia ja Landwindejä saadaan myytyä juuri Saksan ja Ruotsin lakien porsaanreikää hyödyntämällä: Autot tuodaan yksittäiskappaleina ja rekisteröintikatsastetaan jokainen yksilö erikseen, jolloin niiltä ei noissa maissa vaadita juuri minkään direktiivin vaatimusten täyttämistä.
Suomessa tätä yksittäiskappaledirektiiviä sovelletaan ainoastaan muuttoautoihin, kuten alunperin sen tarkoitus on ollutkin.
Mutta nyt jussin viettoon...
Noita Brilliantiksia ja Landwindejä saadaan myytyä juuri Saksan ja Ruotsin lakien porsaanreikää hyödyntämällä: Autot tuodaan yksittäiskappaleina ja rekisteröintikatsastetaan jokainen yksilö erikseen, jolloin niiltä ei noissa maissa vaadita juuri minkään direktiivin vaatimusten täyttämistä.
Suomessa tätä yksittäiskappaledirektiiviä sovelletaan ainoastaan muuttoautoihin, kuten alunperin sen tarkoitus on ollutkin.
Mutta nyt jussin viettoon...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 5_01_1.jpg
http://smggermany.typepad.com/photos/un ... liance.gif
Ensin kehdataan apinoida muiden merkkien (lähinnä eurooppalaisten) automallit, ja sitten niistä vielä tehdään täyttä pas**, ainakin tuon turvallisuuden osalta
Mitä tuohonkaan voi juuri muuta sanoa kuin että voivoi
http://smggermany.typepad.com/photos/un ... liance.gif
Ensin kehdataan apinoida muiden merkkien (lähinnä eurooppalaisten) automallit, ja sitten niistä vielä tehdään täyttä pas**, ainakin tuon turvallisuuden osalta
Mitä tuohonkaan voi juuri muuta sanoa kuin että voivoi
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Muistelisin että BMW:llä olisi jopa jonkinasteista yhteistyötä Brilliancen kanssa, voi tietty mennä juhannuksen piikkiin nämä muistelut...Money For Nothing kirjoitti:http://www.motorauthority.com/wp-conten ... 5_01_1.jpg
http://smggermany.typepad.com/photos/un ... liance.gif
Ensin kehdataan apinoida muiden merkkien (lähinnä eurooppalaisten) automallit, ja sitten niistä vielä tehdään täyttä pas**, ainakin tuon turvallisuuden osalta
Mitä tuohonkaan voi juuri muuta sanoa kuin että voivoi
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Itseasiassa tuo on totta (nimenomaan Brilliancen kohdalla), mutta myös noita mercedes-kopioita löytyy, googlen kautta vain ei löytynyt kuvaa (esim toyotan maasturia vastaava kuitenkin löytyi)...ja ne eivät käsittääkseni ole sidoksissa mercedekseen. Tuntuu melko pitkälle kuitenkin makaavan tuo Kiinan autoteollisuus noiden look-a-like-kopioiden varassaJokke A kirjoitti:Muistelisin että BMW:llä olisi jopa jonkinasteista yhteistyötä Brilliancen kanssa, voi tietty mennä juhannuksen piikkiin nämä muistelut...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Aika järkyttävää jälkeä. Joskus olen jostain lukenut, että jonkun kiinalaisen auton kolaritestissä kuskin puoleinen rengas on tullut sisälle asti.Mawerick kirjoitti:http://www.adac-tv.de/index.php?clip=07 ... wmv&id=263
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Tuossa filmin pätkässä näki hyvin, kun keulan kasaan meno stoppaa niin ohjaamon palkit nitkahtaa. Käytännössä näytti menevän koko keulaosa vinoon vaikka eurooppalaissa näkee sitä, että keula menee ohjaamoa myöten kasaan mutta itse ohjaamo pysyy kasassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Synkkääkin synkempää. Tuossa vielä lontoon kielellä spekulaatiota aiheesta + kuvia + parit videot:
http://www.autoblog.com/2007/06/22/bril ... thing-but/
Tuollakin suorituksella Brillianssille heltisi kuitenkin jopa 1 tähti....
http://www.autoblog.com/2007/06/22/bril ... thing-but/
Tuollakin suorituksella Brillianssille heltisi kuitenkin jopa 1 tähti....
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Hieman OT mutta euroncapissa Grande Punto oli saanut 5 tähteä ja samat pistemäärät (33) kuin vm 2003 9-5, tosin oli saanut yhden pisteen enemmän etutörmäyssuojasta, ja kuskin reidellä ole niin suurta katkeamisvaaraa kuten Saabissa. Sivutörmäyssuojasta molemmat saivat 16 pistettä ja Saab oli vaarallisempi jalankukijoille.
Aika lujia korirakenteita tekevät noihin uusiin pienempiinkin autoihin, ja mukava huomata että 9-5 on vieläkin aika lailla kärjen tuntumassa huolimatta 10 vuoden iästään.
Kiinalaiset näyttivät menevän ihan läjään, ei liene palkeissa kuin jotain säilykepurkkipeltiä.
Aika lujia korirakenteita tekevät noihin uusiin pienempiinkin autoihin, ja mukava huomata että 9-5 on vieläkin aika lailla kärjen tuntumassa huolimatta 10 vuoden iästään.
Kiinalaiset näyttivät menevän ihan läjään, ei liene palkeissa kuin jotain säilykepurkkipeltiä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei välttämättä yhtä lujia vaan massaan nähden lujia mikä riittää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ne pisteethän eivät ole vertailukelpoisia kokoluokkien kesken muistaakseni. Eli jos pikkuauto arvosteltaisiin isojen autojen pisteytyksen mukaan, se tuskin saisi samoja pisteitä.ng900aero kirjoitti:Hieman OT mutta euroncapissa Grande Punto oli saanut 5 tähteä ja samat pistemäärät (33) kuin vm 2003 9-5, tosin oli saanut yhden pisteen enemmän etutörmäyssuojasta, ja kuskin reidellä ole niin suurta katkeamisvaaraa kuten Saabissa. Sivutörmäyssuojasta molemmat saivat 16 pistettä ja Saab oli vaarallisempi jalankukijoille.
Aika lujia korirakenteita tekevät noihin uusiin pienempiinkin autoihin, ja mukava huomata että 9-5 on vieläkin aika lailla kärjen tuntumassa huolimatta 10 vuoden iästään.
Kiinalaiset näyttivät menevän ihan läjään, ei liene palkeissa kuin jotain säilykepurkkipeltiä.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kummallista, että vuodesta toiseen tuo vertailukelvottomuus luokkien välillä on yhtä epäselvä...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Eikös testi suoriteta aivan samalla tavalla niin isoille kuin pienillekin autoille, tutkitaan kuinka paljon auto on mennyt läjään ja millaisia voimia testinukkeen kohdistuu jne? Ainakaan euroncapin sivuilta ei löytynyt mitään mainintaa kokoluokkien välisestä suhteellisuudesta vaan samat testit ajetaan läpi kaikille autoille.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98