Nopeuden rajoitus?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Nopeuden rajoitus?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
No, onneksi kyse on vain yhden Brittiläisen parlamentaarikon haluamisista, Saksa ei tule ikinä tällaista sallimaan.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Europa ... 5228303421
Varsin topakasti Saksan liikenneministeri Wolfgang Tiefensee tyrmäsi moiset haihattelut.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Europa ... 5228303421
Varsin topakasti Saksan liikenneministeri Wolfgang Tiefensee tyrmäsi moiset haihattelut.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
En usko että mitään nopeusjarruja tulee...
Mutta...mutta...GPS paikantimet tulee, ja näillähän tuo nopeuden seuranta
on lasten leikkiä.
Ja kun autossa on vielä käyttäjän sirukortti niin enää ei puutu kuin
mittari josta kätevästi näkee kuinka "piikki" kasvaa.
Kätevää..
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.ot?f_id=997317
Mutta...mutta...GPS paikantimet tulee, ja näillähän tuo nopeuden seuranta
on lasten leikkiä.
Ja kun autossa on vielä käyttäjän sirukortti niin enää ei puutu kuin
mittari josta kätevästi näkee kuinka "piikki" kasvaa.
Kätevää..
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.ot?f_id=997317
Viimeksi muokannut 9000CD23T, La Kesä 30, 2007 07:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Joop, tokko tuollaisenaan toteutuu. Mutta kun tarpeeksi tuonkaltaista höpötystä pidetään yllä, vaikuttaa se jo entisestään kieroutuneisiin asenteisiin (yksityis)autoliikennettä kohtaan.
Eipä tuo Saksan nykymallikaan fiksulta vaikuta, valtaosin painetaan motareilla sen minkä polosta lähtee. On muuten oikeasti suht harvinaisia sielläpäin nämä "jokapojan isot bemarit". Täytyy kyllä myöntää, että Porscheja näkyi aika paljon. Jotenkin typerää oli painaa 1.6 Opelista sen minkä lähtee ja silti paku vielä huojui takapuskurissa. Mutta, ei se ainainen kieltäminen ja syyllistäminen ole tuohonkaan ratkaisu...
Ainakin faijan Garmin-gps:ssä on loggeri, mikä automaattisesti kerää tiedot liikutun reitin varrelta (nopeus, suunta yms.). Sen saa toki nollattua halutessaan, mutta liian kätsä tuo silti on vaikkapa virkavallan tsekkausta ajatellen...
Eipä tuo Saksan nykymallikaan fiksulta vaikuta, valtaosin painetaan motareilla sen minkä polosta lähtee. On muuten oikeasti suht harvinaisia sielläpäin nämä "jokapojan isot bemarit". Täytyy kyllä myöntää, että Porscheja näkyi aika paljon. Jotenkin typerää oli painaa 1.6 Opelista sen minkä lähtee ja silti paku vielä huojui takapuskurissa. Mutta, ei se ainainen kieltäminen ja syyllistäminen ole tuohonkaan ratkaisu...
Ainakin faijan Garmin-gps:ssä on loggeri, mikä automaattisesti kerää tiedot liikutun reitin varrelta (nopeus, suunta yms.). Sen saa toki nollattua halutessaan, mutta liian kätsä tuo silti on vaikkapa virkavallan tsekkausta ajatellen...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Onneksi ystävämme Saksalaiset toimivat jarruna tässäkin asiassa, ainakin maan liikenneministerin lausunnoista päätellen, että jo nyt ihmisten elämää hallitaan ja tarkkaillaan liikaa.9000CD23T kirjoitti:En usko että mitään nopeusjarruja tulee...
Mutta...mutta...GPS paikantimet tulee, ja näillähän tuo nopeuden seuranta
on lasten leikkiä.
Ja kun autossa on vielä käyttäjän sirukortti niin enää ei puutu kuin
mittari josta kätevästi näkee kuinka "piikki" kasvaa.
Kätevää..
Vaikuttaa siltä että juuri erityisesti Britit ovat innokkaimpia "Isoveli valvoo"- järjestelmien kannattajia, heillä kun ei ole kokemusta siitä mitä on totaalinen hallinto ja valvonta.
Saksalaiset taas ehkä traumaattisen menneisyytensä vuoksi vierastavat yksityisen ihmisen valvonnan lisäämistä, mikä onkin ihan terve asenne.
Toinen juttu on se, että nämä nopeudenrajoittimet eivät tule menemään läpi koska Saksa suurena EU- maana ja autonvalmistajana on niin vahva vaikuttaja EU:ssa, ja tämänlainen rajoitus voimaantullessaan merkitsisi kuoliniskua maan autoteollisuudelle sekä suurten ja tehokkaiden autojen markkinoille että Sakemannit aivan varmasti tulevat torjumaan tämänlaiset aivopierut.
toisaalta.. moniko italiaano innostuis Ferrarista huippunopeudella 162km/hMinuteman kirjoitti:Onneksi ystävämme Saksalaiset toimivat jarruna tässäkin asiassa, ainakin maan liikenneministerin lausunnoista päätellen, että jo nyt ihmisten elämää hallitaan ja tarkkaillaan liikaa.9000CD23T kirjoitti:En usko että mitään nopeusjarruja tulee...
Mutta...mutta...GPS paikantimet tulee, ja näillähän tuo nopeuden seuranta
on lasten leikkiä.
Ja kun autossa on vielä käyttäjän sirukortti niin enää ei puutu kuin
mittari josta kätevästi näkee kuinka "piikki" kasvaa.
Kätevää..
Vaikuttaa siltä että juuri erityisesti Britit ovat innokkaimpia "Isoveli valvoo"- järjestelmien kannattajia, heillä kun ei ole kokemusta siitä mitä on totaalinen hallinto ja valvonta.
Saksalaiset taas ehkä traumaattisen menneisyytensä vuoksi vierastavat yksityisen ihmisen valvonnan lisäämistä, mikä onkin ihan terve asenne.
Toinen juttu on se, että nämä nopeudenrajoittimet eivät tule menemään läpi koska Saksa suurena EU- maana ja autonvalmistajana on niin vahva vaikuttaja EU:ssa, ja tämänlainen rajoitus voimaantullessaan merkitsisi kuoliniskua maan autoteollisuudelle sekä suurten ja tehokkaiden autojen markkinoille että Sakemannit aivan varmasti tulevat torjumaan tämänlaiset aivopierut.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 951
- Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
- Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio
Äänestän puolesta \o
Jos rajoitin on toteutettu fiksun elektronisesti, niin eipä tuon tavan ajamiseen vaikuta. Rajaapa kaikkein kuulapäisimmät pois.
Jos rajoitin on toteutettu fiksun elektronisesti, niin eipä tuon tavan ajamiseen vaikuta. Rajaapa kaikkein kuulapäisimmät pois.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Eipä tuo rajoitus minuakaan haittaisi, kun en ajele yli 160km/h. Ihan hyvä laki olisi, mutten usko että tässä maailmassa toteutuu kun ihmiset ei voi elää enään:=)
Samoin voisi auto maksimipainoksi ilman kuormaa rajata vaikka 800kg. Uskoisin että tämä vauhdittaisi autojen kehitystä melkoisesti. Isot autot eivät häviäisi mihinkään vaan valmistajien on mietittävä muita rakenteita kuin peltikori. Ehkäpä pääsisi eroon ruostuvista peltiautoista. En usko, että tilastollisesti tällä olisi hirveästi vaikutusta liikennekuolemiinkaan. Valmistajat joutuisivat miettimään turvallisuusasioitakin ihan oikeasti.
Samoin voisi auto maksimipainoksi ilman kuormaa rajata vaikka 800kg. Uskoisin että tämä vauhdittaisi autojen kehitystä melkoisesti. Isot autot eivät häviäisi mihinkään vaan valmistajien on mietittävä muita rakenteita kuin peltikori. Ehkäpä pääsisi eroon ruostuvista peltiautoista. En usko, että tilastollisesti tällä olisi hirveästi vaikutusta liikennekuolemiinkaan. Valmistajat joutuisivat miettimään turvallisuusasioitakin ihan oikeasti.
Citroen C5, OG900t16
Mitenkäs sitten törmäystilanne vaikkapa 1600 kg painavan citymöhkön ja ei peltikorisen 800 kg auton kanssa? Vai pitäisikö miljoonat nykyautot romuttaa ja poistaa liikenteestä yhdessä yössä siinä vaiheessa, kun uudet keijukaiset astuisivat markkinoille?Sami kirjoitti:Samoin voisi auto maksimipainoksi ilman kuormaa rajata vaikka 800kg. Uskoisin että tämä vauhdittaisi autojen kehitystä melkoisesti. Isot autot eivät häviäisi mihinkään vaan valmistajien on mietittävä muita rakenteita kuin peltikori. Ehkäpä pääsisi eroon ruostuvista peltiautoista. En usko, että tilastollisesti tällä olisi hirveästi vaikutusta liikennekuolemiinkaan. Valmistajat joutuisivat miettimään turvallisuusasioitakin ihan oikeasti.
Citymaastureita olisi pitänyt verottaa raskaasti jo kauan sitten. Nyt joka jampalla alkaa olla noita KIA sun muita citymaastureita ja jostain kumman syystä ihmiset ajattelevat elimellään ostaessaan noita. Mutta pääpiirteittäin 1600kg:n auton törmäyksessä 800kg:n autoon käy varmaan samalla tavalla kuin nykyiselläänkin. Minkäs sille voi jos ihmiset ajavat kolareita ja lähtee henki. Ei sille olla tähän astikaan mitään voitu vaikka haluaisimmekin uskoa turvallisiin autoihin. Ihmiseltä lähtee henki jos se teloo itseään riittävästi. Turha sitä on yrittää estää millään 1600kg painavilla autoilla. Huonosti käy citymaasturillekin jos sillä ajaa rekan tai junan alle.CC Aero kirjoitti:Mitenkäs sitten törmäystilanne vaikkapa 1600 kg painavan citymöhkön ja ei peltikorisen 800 kg auton kanssa? Vai pitäisikö miljoonat nykyautot romuttaa ja poistaa liikenteestä yhdessä yössä siinä vaiheessa, kun uudet keijukaiset astuisivat markkinoille?Sami kirjoitti:Samoin voisi auto maksimipainoksi ilman kuormaa rajata vaikka 800kg. Uskoisin että tämä vauhdittaisi autojen kehitystä melkoisesti. Isot autot eivät häviäisi mihinkään vaan valmistajien on mietittävä muita rakenteita kuin peltikori. Ehkäpä pääsisi eroon ruostuvista peltiautoista. En usko, että tilastollisesti tällä olisi hirveästi vaikutusta liikennekuolemiinkaan. Valmistajat joutuisivat miettimään turvallisuusasioitakin ihan oikeasti.
Mehän ajatellaan just siten, kun meille valmiiksipureksittuna asioita syötetään noissa autoturvallisuustesteissä. Se että tälle tielle on lähdetty ei tarkoita etteikö muita teitä olisi tässä asiassa. Harva ajattelee, että kumpi pysähtyy asfaltilla nopeammin: 800kg vai 1600kg? Tai jos kilpa-autoilija haluaa rakentaa autostaan paremmin kaarteessa pysyvää ja hallittavaa, hyvin luultavasti hän pyrkii pudottamaan autonsa painoa.
Lopuksi vielä esimerkkinä Kubican kolari kanadassa. Uskon täysin, että jos siirryttäisiin peltilehmistä kehittämään henkilöautoa jollain toisella konseptilla on mahdollista miettiä eritavalla myös kuljettajan turvallisuutta. Jos henkilöauton saisi lentoon samoin kuin kubican auton, voi olla että raskaallakaan henkilöautolla ei olisi tuosta selvitty.
Ongelma on vain siinä, että me ihmiset ei haluta tehdä polttoaineen kulutukselle mitään. Mielellämme maksamme kallista bensaa ja veroja ja ostamme uusia autoja harvase vuosi..
Citroen C5, OG900t16
Turhaan meidän seitsemänhenkisellä perheelläkin oli 240/Caravelle/Pajero, kun olisimme hyvin mahtuneet 610kg:n Suzuki Altoonkin (semmoinen oli myohemmin kakkosautona).
Mutta nuo munanmuotoiset "maasturit" ovat kyllä aivan pelleilyä. Kovin paljon niitä on siihen nähden, että nykyään perheessä on keskimäärin 0,25 lasta.
Tulevaisuudessa kannattaakin sitten ostaa mieluummin kaksi pienempää autoa, kuin yksi iso.
Mutta nuo munanmuotoiset "maasturit" ovat kyllä aivan pelleilyä. Kovin paljon niitä on siihen nähden, että nykyään perheessä on keskimäärin 0,25 lasta.
Tulevaisuudessa kannattaakin sitten ostaa mieluummin kaksi pienempää autoa, kuin yksi iso.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470