Männät turbo käyttöön

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tama
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Marras 09, 2004 16:06

Männät turbo käyttöön

Viesti Kirjoittaja Tama »

Terve,
Eli kysyisin kokemuksia/ideoita mäntien ostoon. Tarkoituksena olisi löytää n. 92mm männät turbokäyttöön. Ahdot n.1,5 bar, tehotavoite 300+ hv.

Onko kokemuksia kyseisistä vaihtoehdoista?
-Wisecon mittatilaus 690e/srj (prostreet)
-Ross mittatilaus n.600e/srj (racers place)
-Volvon 92mm Mahlen männät?
-Mittatilausmännät Italiasta 800e/srj

Mistä JE:n mäntiä saa suomesta?

Tuleeko muita hyviä ideoita tai asiallisia liikkeitä mieleen, josta mäntiä voisi tiedustella. Ideana olisi saada mahdollisimman hyvät mahdollisimman halvalla 8)
Sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Männät turbo käyttöön

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tama kirjoitti:Terve,
Eli kysyisin kokemuksia/ideoita mäntien ostoon. Tarkoituksena olisi löytää n. 92mm männät turbokäyttöön. Ahdot n.1,5 bar, tehotavoite 300+ hv.

Onko kokemuksia kyseisistä vaihtoehdoista?
-Wisecon mittatilaus 690e/srj (prostreet)
-Ross mittatilaus n.600e/srj (racers place)
-Volvon 92mm Mahlen männät?
-Mittatilausmännät Italiasta 800e/srj

Mistä JE:n mäntiä saa suomesta?

Tuleeko muita hyviä ideoita tai asiallisia liikkeitä mieleen, josta mäntiä voisi tiedustella. Ideana olisi saada mahdollisimman hyvät mahdollisimman halvalla 8)
Saappiinko noi on tulossa? Mihin koneeseen?
Tama
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Marras 09, 2004 16:06

Viesti Kirjoittaja Tama »

nuo ei oo tulossa saappiin vaan 505 pösöön.. Käviskös muuten jotkut aeron männät sinne?
Sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

JE sai ainakin turbotecin kautta noin 6 vuotta sitten...

varmaan saa ameriikan osia myyvistä viripuljuista..
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuplan männätkin kestänevät tuon teho määrän jopa....

isoilla pojilla paljon enemmän pauhua koneissa....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

nalleolut kirjoitti:kuplan männätkin kestänevät tuon teho määrän jopa....
Joo, mutta Pösön männät eivät välttämättä :lol: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

nalleolut kirjoitti:kuplan männätkin kestänevät tuon teho määrän jopa....
Ei kestä... ainakaan ne kuppelin "tako" männät joita käyttävät noissa F ryhmän Fordin OHC koneissakin. Omassa Pökössä oli tommoset 94mm kuppelin "takoset"... ei oo enään.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

V-M kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:kuplan männätkin kestänevät tuon teho määrän jopa....
Ei kestä... ainakaan ne kuppelin "tako" männät joita käyttävät noissa F ryhmän Fordin OHC koneissakin. Omassa Pökössä oli tommoset 94mm kuppelin "takoset"... ei oo enään.

V-M
Juu eivät kestä. Eivät ole turbomännät.
99T-museopeli
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Ja eikös taika ollut nimenomaan siinä, että kuplan männät asennetaan "väärinpäin", koska kuplassahan on erillainen kone kuin näissä normaaleissa suorissa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Tama
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Marras 09, 2004 16:06

Viesti Kirjoittaja Tama »

Mites ne Volvon 92mm Mahlet?`Onko kellään niistä kokemuksia? Ongelmaksi ilmeisesti muodostuu vollen männissä se, että lakea pitää madaltaa.. Sitä en mielellään tekisi koska kestävyys varmaan kärsii? Onkos ne takomäntiä ylipäätään?
Sitä saa mitä tilaa, kun tekee itse..
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Korkeus eroa on 5mm noilla männillä ja ylemmän renkaan yläreuna on 8mm männän reunasta. Sisämitta 62mm ja ulkomitta 71mm (männän reunaan). Eli onnistuu vain lyhemillä kangilla. Siittä takosuudesta en tiedä mutta painetta ne kestää kuten 96mm vollen mäntäkin reipaasti.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

olisiko suprassa ollut myös 92mm....?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

mikkoimp kirjoitti:olisiko suprassa ollut myös 92mm....?
Jep
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Minkähänlaisia tuolla olis??Jos omissa autoissaan käyttää,niinluulis olevan kestäviä!!http://turbobanditen.se/gpage26.html
puh.050-3748237
#3078
Vastaa Viestiin