harrasteajoneuvot verovapaiksi -adressi
harrasteajoneuvot verovapaiksi -adressi
http://www.adressit.com/harrasteajoneuvot
Kannattaa käydä kattomassa jos omistaa monta vanhaa "romua".
Ja muutenkin.
Kannattaa käydä kattomassa jos omistaa monta vanhaa "romua".
Ja muutenkin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Vakuutukset ja verot pois "ylimääräisistä" ajoneuvoista ruokakunnassa. Sen ei tarvitse olla ikään tai museorekisteröintiin sidonnainen. jos perheessä on 2 ajokortillista ei kukaan aja yhtäaikaisesti 3:tta autoa (se harraste), niin miksi maksaa yhtäaikaisesti kaikista veroa ja vakuutusta. Muualla mailmassa on alennuksia autojen määrän mukaan.
Miten harraste auto määritellään? kaikkihan vanhat resunsa laittaa "harrastuksiin" ja alkaa niillä ajamaan. Aivan höpöä vedota jollain harraste auto nimikkeellä. Asettaa eri arvoiseen tilanteeseen. Kaikille vehkeillä määrän mukaisesti. se menetelmä on jopa jossain käytössä.
Miten harraste auto määritellään? kaikkihan vanhat resunsa laittaa "harrastuksiin" ja alkaa niillä ajamaan. Aivan höpöä vedota jollain harraste auto nimikkeellä. Asettaa eri arvoiseen tilanteeseen. Kaikille vehkeillä määrän mukaisesti. se menetelmä on jopa jossain käytössä.
Viimeksi muokannut Poikarukka, Ke Elo 08, 2007 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän turhan helpot nuo "harrasteajoneuvon" määritelmät. Miten monta vm. -87 tai vanhempaa autoa Suomen kaduilla pörrää vielä ihan käyttöautoina. Eiköhän ole vain hyvä (turvallisuus, päästöt), että autokanta uudistuu ja nuo vanhat pommit häipyvät liikenteestä Kuusakosken paalin hellään halaukseen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Joo. Mie kyllä olen samaa mieltä. Tommosen melkein kolmekymppisen auton pitäminen tieliikenteessä on todellakin jo lähes pakkomielteenomaista harrastusta. Eihän siinä oikeasti ole mitään järkeä ole. Tullut vaan huomattua tuon 99 -78:n kanssa.Mhirvi kirjoitti:Samaa mieltä, noita 20v. vanhoja autoja on tuttavapiirissä aivan käyttöautoina.KN/Lieto kirjoitti:30 vuoden ikävaatimus olisi realistisempi, 20 ei varmasti toteudu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Minua kovin hämmentää tuo vakuutusyhtiöiden bonuskäytäntö...Meillähän on siis kolme pirssiä rekisterissä, joista kaksi aina ajossa ja yksi varalla seisonnassa (eli käytännössä porsineena odottamassa remppainspiraatiota ).Poikarukka kirjoitti:Vakuutukset ja verot pois "ylimääräisistä" ajoneuvoista ruokakunnassa. Sen ei tarvitse olla ikään tai museorekisteröintiin sidonnainen. jos perheessä on 2 ajokortillista ei kukaan aja yhtäaikaisesti 3:tta autoa (se harraste), niin miksi maksaa yhtäaikaisesti kaikista veroa ja vakuutusta. Muualla mailmassa on alennuksia autojen määrän mukaan.
Joka autoonhan on siis pitänyt ottaa liikennevakuutus, ja aina se on "uuden" auton tultua perheeseen alkanut nolla-bonuksista, vaikka vakuutuksen ottaja on aina sama (=minä). Eli ilmeisesti kun ostan "kakkosauton", olen sillä "riskialttiimpi" kuski enkä nyt yht'äkkiä ansaitsekaan aiemman liikennevakuutuksen bonuksia?
Meillä taitaa "vanhin" vakuutus olla nyt 35% bonareilla, toisessa on jotain 20% ja "uusin" vakuutus on nollabonuksilla. Tokihan noita vakuutuksia voi "kierrättää", eli pienimmän bonuksen vakuutus on aina seisonnassa olevalla, mutta silti hivenen arveluttava tuo vakuutusyhtiöiden käytäntö...
Sitäkin on tullut mietittyä, että entäpä jos mällään? Meneekö bonkset kaikista omissa nimissä olevista vakuutuksista, vaiko vain siitä, jota käytetään vastapuolen korvauksien maksuun? Tässä tapauksessa veikkaisin, että tietysti "loogisesti" rankaistaan kaikkia omissa nimissä olevia vakuutuksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ainut oikea tapa laittaa tämä asia kuntoon on lykätä vuotuinen ajoneuvovero polttoaineen hintaan. Tällöin on tämä sekä moni muu ongelma ratkaistu. Silloin ei enää tarttis maksaa mitään seisovasta autosta. Eli "se maksaa joka saastuttaa". Ja niinhän se pitää ollakkin. Tietty haja-asutusalueella asuvat kärsisivät koska heille auton käyttäminen ei ole huvi vaan pakko ja matkat on pitkiä. Toisaalta kannattaa samalla mainita, että asumiskulut ovat korvessa pienemmät kuin isoissa mestoissa.
PS.
Tämän kirjoittaja ei ole jopomies Töölöstä vaan Saabisti keskeltä maata jonka elämä pysähtyy siihen paikaan jos oma kulkuväline simahtaa. Maksan tälläkin hetkellä tätä aivottomien verosadistien kehittämää vuotuista ajoneuvoveroa kolmesta kulkuvälineestä joista vaan yksi on liikenteessä.
PS.
Tämän kirjoittaja ei ole jopomies Töölöstä vaan Saabisti keskeltä maata jonka elämä pysähtyy siihen paikaan jos oma kulkuväline simahtaa. Maksan tälläkin hetkellä tätä aivottomien verosadistien kehittämää vuotuista ajoneuvoveroa kolmesta kulkuvälineestä joista vaan yksi on liikenteessä.