Ajokielto terveydellisillä syillä (oli vihainen)
Tänään poliisi puolustelee mielipiteissä, ei mitään virhettä tapahtunutkaan
http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/ ... :0:0:0:0:0:
http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/ ... :0:0:0:0:0:
Niin että kaikilta ratissa hermonsa menettäviltä kortti pois ? Pitäiskö soveltaa Saksan mallia, siellähän on kai poimittu kortteja pois esim. valojen vilkuttelusta, käsimerkeistä ym. mielenosoituksista ?Rafu kirjoitti:Liekö tuo kumma jos ei bussin rattiin pääse jos oli totaalisen hiilenä tuo kuski..?
Tuo malli kuulostaisi hyvältä.wesku kirjoitti:Niin että kaikilta ratissa hermonsa menettäviltä kortti pois ? Pitäiskö soveltaa Saksan mallia, siellähän on kai poimittu kortteja pois esim. valojen vilkuttelusta, käsimerkeistä ym. mielenosoituksista ?Rafu kirjoitti:Liekö tuo kumma jos ei bussin rattiin pääse jos oli totaalisen hiilenä tuo kuski..?
Turha provosointi vähenisi ja liikenneturvallisuus sitäkautta lisääntyisi.
Jos olet juuri polttanut hihasi, anna vaimon ajaa....
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Rasismia tai ei, mutta aika jännä tapa käsitellä asiaa. Jos tuo subjektiivinen lehtiartikkeli pitää vähääkään paikkansa olisi kiva tietää mikä on ollut humalaisten toiminnan motiivi? Rasismia ja työn hankaloittamista vai enempien vahinkojen syntymisen estämistä? En usko, että kuljettajakaan ilman syytä hiiltyy, vai kuinka?
Sormimerkeistä tuli mieleen tuttavalle täällä viimevuonna tapahtunut juttu. Hiiltyi pariin pakiin/inkkariin liikenteessä, näytti sormimerkin, jonka poliisipartio näki. Seurauksena auto takavarikkoon kahdeksi viikoksi, kaveri oikeuteen, jossa päälle vielä sakot. Nyt jaksaa jo naurattaa Siihen en ota kantaa kuka teki ja mitä ja miksi. En ollut paikalla.
Sormimerkeistä tuli mieleen tuttavalle täällä viimevuonna tapahtunut juttu. Hiiltyi pariin pakiin/inkkariin liikenteessä, näytti sormimerkin, jonka poliisipartio näki. Seurauksena auto takavarikkoon kahdeksi viikoksi, kaveri oikeuteen, jossa päälle vielä sakot. Nyt jaksaa jo naurattaa Siihen en ota kantaa kuka teki ja mitä ja miksi. En ollut paikalla.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Mielestäni kuljettaja olisi voinut soittaa poliisille heti kun humaltunut matkustaja tarttui rattiin. Tätä hän ei kuitenkaan tehnyt, vaan "hiiltyi", ikäänkuin se auttaisi tilanteessa.
Kuulostaa äkkiseltään rajulta toimenpiteeltä poliisin puolelta määrätä ajokielto "suuttumisesta", mutta kun otetaan järkevästi huomioon kuljettajan Persialainen tausta, kasvatus ja rotu, niin ajokielto "hiiltymisestä" on enemmän kuin paikallaan.
Suomalaisen bussinkuljettajan hiiltyminen jää kyllä yleensä vittuilu-asteelle, tai kuljettaja ymmärtää hankkia virkavaltaa paikalle, mutta suoraan sanottuna näitten musulmaanien "suuttuminen" on hillittömyydessään täysin eri luokkaa, ja voi kysyä että moniko menisi "hiiltyneen" Iranilaisen kuljettajan kyytiin, bussi kun voi matkustajineen löytyä vaikka ajettuna Aurajokeen..
Kuulostaa äkkiseltään rajulta toimenpiteeltä poliisin puolelta määrätä ajokielto "suuttumisesta", mutta kun otetaan järkevästi huomioon kuljettajan Persialainen tausta, kasvatus ja rotu, niin ajokielto "hiiltymisestä" on enemmän kuin paikallaan.
Suomalaisen bussinkuljettajan hiiltyminen jää kyllä yleensä vittuilu-asteelle, tai kuljettaja ymmärtää hankkia virkavaltaa paikalle, mutta suoraan sanottuna näitten musulmaanien "suuttuminen" on hillittömyydessään täysin eri luokkaa, ja voi kysyä että moniko menisi "hiiltyneen" Iranilaisen kuljettajan kyytiin, bussi kun voi matkustajineen löytyä vaikka ajettuna Aurajokeen..
Tähän kohtaan täytyy kyllä laittaa eriävä mielipide.Minuteman kirjoitti:Mielestäni kuljettaja olisi voinut soittaa poliisille heti kun humaltunut matkustaja tarttui rattiin. Tätä hän ei kuitenkaan tehnyt, vaan "hiiltyi", ikäänkuin se auttaisi tilanteessa.
Kuulostaa äkkiseltään rajulta toimenpiteeltä poliisin puolelta määrätä ajokielto "suuttumisesta", mutta kun otetaan järkevästi huomioon kuljettajan Persialainen tausta, kasvatus ja rotu, niin ajokielto "hiiltymisestä" on enemmän kuin paikallaan.
Suomalaisen bussinkuljettajan hiiltyminen jää kyllä yleensä vittuilu-asteelle, tai kuljettaja ymmärtää hankkia virkavaltaa paikalle, mutta suoraan sanottuna näitten musulmaanien "suuttuminen" on hillittömyydessään täysin eri luokkaa, ja voi kysyä että moniko menisi "hiiltyneen" Iranilaisen kuljettajan kyytiin, bussi kun voi matkustajineen löytyä vaikka ajettuna Aurajokeen..
Juuri sain tuossa viime viikolla tuta suomalaisen bussikuskin vihan.
Tapahtumakulku meni jotakuinkin näin :
Ajelen normaalissa iltapäivä ruuhkassa Herttoniemestä kotiinpäin. Nousen Itäväylälle Roihupellon uudesta liittymästä, josta ennen pääsi vain Rouhuvuoren ostarille. Uusi liittymä toi uudet liikennesäännöt, eli nykyään Itäväylälle on etuajo-oikeus, ja Roihuvuoresta tuleva liikenne tulee kolmion takaa.
Tätä tilannetta ei ilmeisesti bussikuskit ole sulatteneet kovinkaan hyvin, sillä kun käännyin tähän pienelle suoralle ennen liittymää Itäväylälle, piti bussikuskin välttämättä tunkea kolmion takaa pysähdyksistä suoraan meikäläisen eteen.
Luonnollisesti soitin äänimerkkiä, ja tietenkin hieman otin itseeni tuosta kolmion takaa ajelemisesta.
Tässä se suurin paha sitten vissiin tapahtuikin, sillä äänimerkin antamisen jälkeen bussi vetäisi liinat kiinni, pysäköi bussinsa keskelle risteystä tukkien kaikki kaistat, ja bussista astui hyvin vihainen kuljettaja antamaan minulle palautetta.
Siinä luulossa että tätä foorumia lukee muutkin kuin K18-henkilöt, en viitsi toistaa kuskin kommentteja, mutta itse en pystynyt muuta tekemään, kuin luukku auki kuuntelemaan räyhäävää kuskia.
Kun kuski oli päässyt pahimmista ongelmistaan eroon, kysyin häneltä että onko kolmio tuttu vain vaimon alapäästä, vai kerrottiinko siitä jotain myös autokoulussa, lähti kuski nostelemaan takaisin bussiin ja kaasuttu pois.
Toki, olisin voinut olla soittamatta torvea ko. bussille, mutta tulipa sitten todistettua tämäkin päivä.
Tein asiasta luonnollisesti valituksen Helsingin Bussiliikenne Oy:lle, mutta eipä sieltä ole mitään kuulunut. Hieman vain pelottaa, että milloin tuollainen kuski räjähtää oikeasti asiakkaalle, ja tappaa bussilastillisen ihmisisä - toivottavasti ei koskaan, mutta mistäs sen tietää.
Pointtina tässä oli vaan se, että huonoja työntekijöitä löytyy joka ryhmästä ikään ja sukupuoleen, saati alkuperään katsomatta.
Jos hermo ei kestä liikenettä, niin kannattaisi jäädä kotiin.
Jonkin aikaa sitten Espoossa, pysähdyin suojatien eteen päästämään porukkaa yli. Perässä tungeksinut bussi aloitti valoshown. Jäin siihen sitten huvikseni paikalleni noin 10-20 sek sen jälkeen kun jalankulkijat oli menneet. Valoshow oli melkoinen ja torveakin jonkin verran. Odottelin siihen asti että kuski avasi bussin etuoven ja tuli ulos ja lähdin siinä vaiheessa matkoihini. Jotain huitomista näkyi mutta ainakaan mikään ei osunut.
Toinen tilanne Turussa joskus ajat sitten, pysähdyin bussipysäkille päästämään kaverin kyydistä. Pysäkki oli tosi pitkä, 2 bussia mahtuu. Samalla kun kaveri poistui, Pysäkille tuli bussi. Olin aivan pysäkin etuosassa, mutta silti bussi puolen metrin päässä takapuskurista kiinni. Kun bussi lähdössä, multimediashowta ehkä 10-20 sek. En tehnyt elettäkään, sitten bussi peruutti ja lähti liikkeelle takakulmaa viistäen. Lähdin siitä sitten samantien perään ajelemaan.
Jalankulkijana konfliktitilanteita bussien kanssa onkin siten lukemattomia.
Toinen tilanne Turussa joskus ajat sitten, pysähdyin bussipysäkille päästämään kaverin kyydistä. Pysäkki oli tosi pitkä, 2 bussia mahtuu. Samalla kun kaveri poistui, Pysäkille tuli bussi. Olin aivan pysäkin etuosassa, mutta silti bussi puolen metrin päässä takapuskurista kiinni. Kun bussi lähdössä, multimediashowta ehkä 10-20 sek. En tehnyt elettäkään, sitten bussi peruutti ja lähti liikkeelle takakulmaa viistäen. Lähdin siitä sitten samantien perään ajelemaan.
Jalankulkijana konfliktitilanteita bussien kanssa onkin siten lukemattomia.
Tarttis jokaiseen autoon saada "musta laatikko", ja kamerat kuvaamaan kuskien liikennekäyttäytymistä.
Kuukauden välein mustan laatikon purku, pikaisesti kelattuna ajamiset ja jos pienikin virheellinen toiminta näkyy nauhalla, niin autokoulukurssi jossa puhuttaisiin liikennemerkeistä yms ja erityisesti niistä asioista missä kuski teki virheen
Jos ei muuta hyötyä, niin näkispä noista filmeistä sitte rikospaikkatutkijat miten se onnettomuus tapahtu...
Ai niin, mistäs varat tämmöseen, kun ei alkometrejäkään taideta saada kuin vain uusimpiin autoihin? Nostetaanko bensan hinta 10 euroon litra ja autovero 5000 euroa vuosi?
Kuukauden välein mustan laatikon purku, pikaisesti kelattuna ajamiset ja jos pienikin virheellinen toiminta näkyy nauhalla, niin autokoulukurssi jossa puhuttaisiin liikennemerkeistä yms ja erityisesti niistä asioista missä kuski teki virheen
Jos ei muuta hyötyä, niin näkispä noista filmeistä sitte rikospaikkatutkijat miten se onnettomuus tapahtu...
Ai niin, mistäs varat tämmöseen, kun ei alkometrejäkään taideta saada kuin vain uusimpiin autoihin? Nostetaanko bensan hinta 10 euroon litra ja autovero 5000 euroa vuosi?
Tunnen kuljettajan, jolta kortti otettiin - itseasiassa kyseessä oli meidän firman auto, siis työkaveri. Poliisin toiminta todellakin hieman yliampuvaa, mutta ehkä koko tilanne on sitten ollut hieman sekava, ja poliisi on vetänyt herneen jostain nenäänsä. Kaikenkaikkiaan linja-autonkuljettajat saavat osakseen monenlaista suunsoittoa viikottain, enkä yhtään ihmettele, että joskus pinna palaa. Ihmetellä täytyy, ellei ylimielinen häirikkö saa mitään rangaistusta, vaikka on itseasiassa syyllistynyt rattijuoppouteen koskemalla rattiin ajon aikana. Oma lukunsa liikenteessä, ainakin Turun seudulla on sellaiset autoilijat, jotka alkavat opettaa bussinkuljettajaa esim. jarruttamalla voimakkaasti edessä jos on tullut lähdettyä esim pysäkiltä hieman liian ärhäkkäästi, tosin vilkku päällä olleena...virheitä sattuu jokaiselle, etenkin, kun aikataulu on sellainen, että saa ajaa todellakin täysillä viisikin tuntia putkeen. Ainakin aamu/iltavuorolaisen vaihto aikaan tulisi mielellään ajoissa, ettei toinen ole heti myöhässä, muuten ei niin väliä, vaikka olisi myöhässäkin.
Mitä aihetta "opettamiseen" tuossa on, jos rajoitus oli max 60 ? Eiköhän pysäkiltä saa lähteä ihan yhtä ärhäkkäästi kuin mistä tahansa ?KN/Lieto kirjoitti:....autoilijat, jotka alkavat opettaa bussinkuljettajaa esim. jarruttamalla voimakkaasti edessä jos on tullut lähdettyä esim pysäkiltä hieman liian ärhäkkäästi, tosin vilkku päällä olleena...
No kyllähän ne jotkut yrittävät "opettaa" suojatiellä käveleviä jalankulkijoitakin (esim bussikuskit
aiheesta esim.liteFun kirjoitti:Tarttis jokaiseen autoon saada "musta laatikko"
http://en.wikipedia.org/wiki/Event_data_recorder
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ve ... _Recorders
http://www.allbusiness.com/operations/s ... 354-1.html
http://www.accurev.com/accurev_drivecam ... lution.htm
http://www.drivecam.com/videos/pf_buscrash.html
http://www.drivecam.com/videos/ud_comesclose.html
http://www.drivecam.com/drivecam-videos.asp