Lunastuksesta...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Lunastuksesta...

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ja sattuipa niin ikävästi että joku nuori kaveri ajoi perääni kun olin fifillä liikenteessä. Kuinkas ollakkaan mälli oli niin kova että puskurin halkeamisen lisäksi takakontin "alaseinä" työntyi konttiin niin että luukkuua ei saa kiinni.

Vakuutustarkastaja... .....Korjaan! VAHINKOtarkastaja....
kävi kattomas ja totes "Juu kylmä lunastan tän".. :) voi sitä onnenpäivää kun kuulin nuo sanat...

Homma ratkes niin että minä saan 500€ käteen ja auto pysyy mulla. Eli ajelen sillä leiman loppuun, ja ostan 500€ SAABin.

Ja minkätakiako olen tyytyväinen...
Maksoin autosta aikoinaan 50€, liikenteeseensaattamisessa meni ehkä 150. Auto rupeaa olemaan niin mätäpommi että myymällä suoraan siitä ei saisi kuin ehkä 200€

Nyt siis suoraan 500€ rikkaampi, auton voi myydä romuksi sulattoon.

Harmittaa vain kaverin puolesta joka ajo perään... Sillä oli kortti ollu vasta 1.5kk ja alla hieno MI16pösö.

Ja nyt alkaa Saabin metsästys. Havaintona että mikä siinä on kun nettiautossa pyydetään kovaa hintaa, sitten kun katsoo kepöstä, paikallisista lehdistä niin hinnat onkin kohdillaan??

Edit. lisätty ,<- nusnus
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Su Syys 23, 2007 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Re: Lunastuksesta...

Ei oo tuttuja nää vakuutustermit. VAHINKOtarkastaja (Katso Mimmi, osasin :D ) puhu lunastuksesta kun näki hoppani. Myöhemmin tosin käytti kertakorvaus termiä.

Eli kertakorvaus tarkoittaa nimenomaan että vakuutus yhtiö maksaa x€ kuitenkin alle lunastusarvon, ja auto jaa omistajalle (mulle)??

Ja lunastus taas niin auto auto lähtee vak.yhtiölle.

Korjatkaa jos en vieläkään ymmärtänyt.
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kummasti kyllä vakuutusyhtiöt ovat valmiita maksamaan noista vanhoista romuista (anteeksi käyttämäni termi). Kaverikin sai lunastukseen menneestä -84 900 GLi:stä muistaakseni 600 euroa ja otti vielä tykkivanteet pois. Ja kyseessä oli vuotta aiemmin pari sataa maksanut auto :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
DIggItaLLr
"Hölösuu"

Mutta siinävaiheessa EI hymyilytä jos mälläis -85 aero OG:nsa. (Tai edes T16)
"joo tommonen vanha turbo, eikä ees kovin siisti. Saat 800€"

Itselläni oli kerran -89 turbotonnari, ja kyllä saatanan nihkeesti makso lunastaessaan..
Paremmista malleista maksetaan suhtessa sitten vähemmän.
Vastaa Viestiin