kanssa-autoilijat...
kanssa-autoilijat...
Sanomalehti Karjalaisen tekstiviestipalstalla tänään: "Tietynlaisten autoilijoiden on päästävä ohi, vaikka edellä ajettaisi ylinopeutta. Lisää kameroita ja kaiteita, saataisiin pakkomielteiset ruotuun."
Mitä tuostakin nyt taas ajattelisi...
Ehkä kehityksen suunta liikennekulttuurissamme on tämä.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Re: kanssa-autoilijat...
Me tarvitsemme selvästi ns. autobahn-kaistan moottoriteille missä sitten saa painaa kaasua niin että tankissa käy vain pyörre9-5 3.0t kirjoitti:Sanomalehti Karjalaisen tekstiviestipalstalla tänään: "Tietynlaisten autoilijoiden on päästävä ohi, vaikka edellä ajettaisi ylinopeutta. Lisää kameroita ja kaiteita, saataisiin pakkomielteiset ruotuun."

Eikä itse asiassa välttämättä edes huono idea. Tosin suomalaiset tuskin tottuvat ajatukseen ja joku siirtyy tuolle kaistalle köröttelemään 90km/h jonkun tullessa takaa 160km/h. Idea sinänsä ihan kehittämiskelpoinen, vaikka vitsinä sen luultavimmin laitoitkin.pocky kirjoitti: Me tarvitsemme selvästi ns. autobahn-kaistan moottoriteille missä sitten saa painaa kaasua niin että tankissa käy vain pyörre

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Ultimate tuunaus kehiin, autoista moottorit pois ja hevoset vetämään.... 

Niin, mulla itse asiassa oli mielessä - tuon viestin tänne laittaessani - että mitä liikkuu autoilijan päässä joka itse ajaa/katsoo voivansa ajaa ylinopeutta, mutta vetää soppavihannekset sieraimeen siitä, että joku ajaa suurempaa ylinopeutta ja ohittaa hänet. Viitsii vielä julkisesti (tosin anonyyminä) paljastaa mielipiteensä, toivoo lisää kameroita ja keskikaiteita estämään muita autoilijoita ohittamasta häntä! (ei tosin ymmärtäne, että ne kamerat taltioisivat hänenkin ylinopeutensa).
Että tähän suuntaanko liikennekulttuuri tosiaan on menossa: minä kyllä, mutta muut ehdottomasti ei!
Että tähän suuntaanko liikennekulttuuri tosiaan on menossa: minä kyllä, mutta muut ehdottomasti ei!
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
-
- "Hölösuu"
Fakta on se, että kukaan muu kuin MINÄ ei osaa ajaa. Piste.

-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sitä varmasti harmitti kun omassa kinnerissä alkaa 120km/h tietämillä ratti täristä ja kierroksiakin on se 4000RPM.9-5 3.0t kirjoitti:Niin, mulla itse asiassa oli mielessä - tuon viestin tänne laittaessani - että mitä liikkuu autoilijan päässä joka itse ajaa/katsoo voivansa ajaa ylinopeutta, mutta vetää soppavihannekset sieraimeen siitä, että joku ajaa suurempaa ylinopeutta ja ohittaa hänet. Viitsii vielä julkisesti (tosin anonyyminä) paljastaa mielipiteensä, toivoo lisää kameroita ja keskikaiteita estämään muita autoilijoita ohittamasta häntä! (ei tosin ymmärtäne, että ne kamerat taltioisivat hänenkin ylinopeutensa).
Se on se peniskateus semmonen.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Ihan totta.V.J.S kirjoitti:Fakta on se, että kukaan muu kuin MINÄ ei osaa ajaa. Piste.

Yksi asia mikä itseä ärsyttää on se, että tööttääminen otetaan aina henkilökohtaisena ja vittuiluna. Aivan kuin äänimerkin antaminen olisi pelkästään mielipiteen osoittamiseen ja toisten nöyryyttämiseen.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Mistä saa ostaa niitä moottoritien vasemman kaistan vuokralappuja? Niitä siis jolla saa ajaa esim 10 km:ä vaihtamatta takaisin oikealle vaikkka tilaa olisi?
tyhmä
tyhmä
"2375"
99 EMS grp 2
99 EMS grp 2
80 % autoilijoista väittää olevansa keskimääräistä parempia kuskeja (paikallisen sanomalehden kysely).
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
VVV kirjoitti:Eikä itse asiassa välttämättä edes huono idea. Tosin suomalaiset tuskin tottuvat ajatukseen ja joku siirtyy tuolle kaistalle köröttelemään 90km/h jonkun tullessa takaa 160km/h. Idea sinänsä ihan kehittämiskelpoinen, vaikka vitsinä sen luultavimmin laitoitkin.pocky kirjoitti: Me tarvitsemme selvästi ns. autobahn-kaistan moottoriteille missä sitten saa painaa kaasua niin että tankissa käy vain pyörre
Puhumattakaan niistä ,jotka ajavat motaria väärään suuntaan.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Kerran joku tuli hurjaa vauhtia risteykseen ja jäi sitte perään tööttäilemään, kattelin ympärille että mikähän vaara nyt uhkaa ku pitää äänimerkkiä käyttää, sitte ajattelin että jos vilauttais pakkivaloa, tyyppi vaan jatko tööttäilyään. Olikohan sillä sitte joku mahollinen tarttuva aivoinvaliditauti?
Ei siihen mitään lappuja tarvita vaan kätevin ajotapa opitaan kokemuksen kautta.jar kirjoitti:Mistä saa ostaa niitä moottoritien vasemman kaistan vuokralappuja? Niitä siis jolla saa ajaa esim 10 km:ä vaihtamatta takaisin oikealle vaikkka tilaa olisi?
tyhmä
Autobahneilla ihan tavallinen tilanne että rajoituksettomilla osuuksilla vasemmalla kaistalla nopeus 0 km/h. Olisiko suomalaisille todellakin mahdotonta hahmottaa jo 70 km/h nopeusero ? No siltä joskus näyttää kun ihmettelee lähes jokapäiväisiä peräänajoja Ikean viereisellä suoralla Espoossa joka on yleensä ensimmäinen paikka jossa Turun motarin liikenne aamulla pysähtelee.VVV kirjoitti:Eikä itse asiassa välttämättä edes huono idea. Tosin suomalaiset tuskin tottuvat ajatukseen ja joku siirtyy tuolle kaistalle köröttelemään 90km/h jonkun tullessa takaa 160km/h. Idea sinänsä ihan kehittämiskelpoinen, vaikka vitsinä sen luultavimmin laitoitkin.pocky kirjoitti: Me tarvitsemme selvästi ns. autobahn-kaistan moottoriteille missä sitten saa painaa kaasua niin että tankissa käy vain pyörre
Yleensä köröttelen menemään sellaista 3-6km ylinopeutta, jotta en ole tien tukkona. Kuitenkin löytyy ohittelijoita ja antaa niiden vaan mennä. Turha niistä on ottaa pulttia tai loukkaantua ja ajatella että: "miksi minun aivan sopiva ajonopeus ei riittänyt tuolle?" Niillä täytyy olla enemmän paalua taskussa, kun on vara ottaa se riski, että saa kunnon rapsut. Vielä ei ole sakkolappuja tullut meikäläiselle, mutta eihän sitä tietysti koskaan tiedä, jos se nasahtaa omallekin kohdalle. Ohituksissa kun saattaa sen päiväsakkorajan ylittää hetkellisesti... 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01