Alkoi tossa meidän harmaassa pakoputken kiinnitys pakosarjaan löystymään ja äänteleen, syy oli kun oli tavallisia muttereita ja osa vielä rosterimuttereita.
Hain haratsusta uudet kuparoidut, antoivat väärällä nousulla olevat (antoivat M10x 1,25, M10x1,5 on oikea ja vakionousu ,) , eli menivät ihan hyvin alkuun pari kierrosta mutta sitten alkoi kakertamaan. Oli ”vimmatun ” hyvä, kun en väkisin pannut niitä ( koska vaara on suuri, kun on ennakkoon valmistautunut, jotta kama on kireä), olis leikannu kiinni tai viimeistään avatessa pinna katkennut.
Ja ei noissa ees ollu sitä SOIKEAA ominaisuutta ( tai muutakaan sellaista viiltoa), joka pitää mutterin löystymättä. Kaikkea paskaa myyvät, eipä taida hienokierteitä missään autossa olla pakosarjassa. Mahtaa jotakuta ketuttaa koko rahan edestä, kun tuon takia katkaisee pinnapultin ja sitten pakosarjaa irroitettaessa tietty taas joku pinna katkeaa, sitten saakin ottaa jo kannen pois jne, eli kustannus lie silloin jotain min 1 päivä duunia ja uusi kannen tiivari ja litkut jne eli jotain 700€ ja koneistamolla vielä hyvässä lykyssä poraukset ja kierteet pari timmee lisää eli lähempänä 1000 € viisari keikkuisi, tulee siinä yhdelle mutterille hintaa.
Ei taida muuten jousialuslevytkään pelittää ko. paikassa, kuumuus taitaa sen jouston tappaa (tossa punahehkussa alkaa jo päästymään) ja toisaalta mutterille ei silloin jää kokomatkaa kierrettä, eli voipi nylpätä.
Kajautin pajavasaralla vanhoja muttereita kierretangon päällä vähän soikeiksi, kyllä se siitä.
Hyvä esimerkkki mielestäni miten helppoa on mennä halpaan.
raportti pakoputken kiinnitysmuttereista 900 pakosarjaan
raportti pakoputken kiinnitysmuttereista 900 pakosarjaan
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: raportti pakoputken kiinnitysmuttereista 900 pakosarjaan
Ollaan irroteltu katkenneita pinnapultteja alukansista. Hitsaa siihen pinnapulttiin vaan mutterin kiinni. Ei tarvitse edes irroittaa kantta, kunhan vaan suojaa ettei syty auto palamaan.stara kirjoitti:Mahtaa jotakuta ketuttaa koko rahan edestä, kun tuon takia katkaisee pinnapultin ja sitten pakosarjaa irroitettaessa tietty taas joku pinna katkeaa, sitten saakin ottaa jo kannen pois jne, eli kustannus lie silloin jotain min 1 päivä duunia ja uusi kannen tiivari ja litkut jne eli jotain 700€ ja koneistamolla vielä hyvässä lykyssä poraukset ja kierteet pari timmee lisää eli lähempänä 1000 € viisari keikkuisi, tulee siinä yhdelle mutterille hintaa.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Re: raportti pakoputken kiinnitysmuttereista 900 pakosarjaan
ja muistaa olla tarkkana, ettei hitsausvirta vaurioita ekektroniikka osia.
No saapi tietenki
Re: raportti pakoputken kiinnitysmuttereista 900 pakosarjaan
Aivan. Kannattaa aina muistaa irroittaa akun kengät!saapiko olla kirjoitti:ja muistaa olla tarkkana, ettei hitsausvirta vaurioita ekektroniikka osia.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: raportti pakoputken kiinnitysmuttereista 900 pakosarjaan
hitsaúksesta tuli mieleen.....kauan kauan aikaa sitten pojilla oli 99 piharälläys autona. noh putki katkesi ja pojat hitsasi siihen uutukaista putkea konepellistä suoraan ulosmallia. noh putki tuli mikä tuli ja pata tulille,meteli vallaton ja lieskat putken päässä. ykkönen pesään ja kaasu pohjaan....vänkärin etupuolen pyörä tulee lukossa mukana....muah naurettiin ja tutkimuksissa selvisi et laakeri oli hitsautunut kiinni..... pojat maadoitti jarrulaikkaan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659