No siis, aloin miettiä että oliskohan se vaan sillä tavalla, että meillä on suomessa huonompaa eli jotenkin laimeempaa bensaa kun ruotsissa.
Ruotsin puolella ajeltaessa ajotietokone kelasi nimittäin keskikulutuksen 0,4 litraa pienemmäksi noin 1000 ruotsikilometrin aikana.
huom. trionicin laskureita ei nollattu tähän "testiin"lähdettäessä.
huom2. keli oli helvetin kuuma, 30asteen paikkeilla hela tiden
Mietinpä siis vain, myydäänkö meille ihan b-luokan kuraa täällä? Testin autossa
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Diisselipuolella eroa on huomattu nesteen ja teboilin diisselien välillä, testiyksikkönä vm. 87 VW LT28 joka rupes ihan voimaan pahoin nesteen dieselistä, tuli käyntihäiriöitä, kävi jotenkin ryskyttäen puoliväkisin. Venäjän aineella eli teboilin diiselillä käy ja kukkuu komeasti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Diisel-testistä tulee mieleen että Nestehän mainostaa kovasti olevansa maailman huippua jalostustekniikassa. Ymmärääkseni sillä tarkoitetaan sitä, että raaka-aineesta saadaan mahdollisimman suuri osuus hyödynnetyksi. Vanhemman polven diiselit ei taida tästä LT-kokemuksen perusteella tykätä, kun ovat tottuneet hieman enemmän alkuperäistä fossiililiejua sisältävään aineeseen.
kaikki tyynni: Oliskohan ruotsin puolella bensa parempilaatuista kuin meillä täällä?
tankkauksia suoritettiin ainakin Q8 ja JET asemilla.