ketutti kun aina kolisi ja kalisi puuvarren pää pelteihin ym, jos vaikka pintakiilto kärsii
Pistelin ikijoustavaa silikoniputkea pari varvia ( alle pikkurillin paksuista) nitojan piikeillä sen pään ympäri ja reunoilta siis nitojalla ( mieluusti paineilmanitoja) kiinni, ei kolise enää juurikaan.
Kyllä tuossakaan kohtaa laatua ei ole kovin pitkälle viety.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Samaa mieltä Mimmin kanssa, että kyllä kungs on hyvä. Ei noilla puuvartisilla halpisharjoilla tee mitään. Suurimmassa osassa harjaosa todella olematon ja skraballa ei tee mitään, ja yleensä ne skrabaosatkin tuppaa irtoomaan jo ekoilla käyttökerroilla. Mulla on vielä se pidemmän mallin kungs, niin yltää kunnolla harjaamaan katonkin, eikä tarvitse nojailla pitkin kylkiä, jos auto on märkä tai kurainen.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Itse käytän kyllä tuollaista puuvartista harjaa. Kolme kappaletta moisia satkun etupenkin alla Kyllä noilla auto tulee puhtaaksi lumista ja jos skrabaa tarvitsee niin siihen käyttöön on sitten tuollainen lyhyt Murska-merkkinen. Niitäkin kaksin kappalein hansikaslokerossa.
Kaikkihan käyttää luonnollisesti sitä keskikonsoliin rakennettua skrapaa.. Eihän muita sovi ikkunaa vasten laittaa. vain saab originaali skrapalla.. kungsi täälläkin käytässä. Puuskebat muuten jees, mutta se skrapa hajoa heti
Kyllä Kungsillakin kolisee kun oikein reippaasti huitoo. Mielessä onkin käynyt halkaistun solumuovisen putkieristeen virittäminen parilla nippusiteellä pehmikkeeksi.
Mulla on musta Kungsi ja kyllähän se osuu jos huolimattomasti huitoo. Ja olen muuten huomannut, että kylläpä noita vanhoja Saabeja saa huitoa ilman näkyvämpiä kolhuja ja puskurin helmoista saa potkia jäitä pois turvakengällä
Mie käytän orjallisesti noita Snö-is harjoja Kungsilta tuon käännettävän skrapaterän ja mustan värin vuoksi. Ainoa huonopuoli on jos sattuu huitaisemaan skrapalla huolimattomasti kovaan jäähän ja varsiosa menee sitten rikki niin skrapa ei pysy enään kiinni. Nytkin on käyttämätön terä jemmassa hanskalokerossa, kun löin varren rikki ja otin käyttämättömän harjan 99:stä, ja panin siihen käytössä olleen harjan skrapaterän.
Seuraava harja lienee tuollainen Max-is, kun siihen saa vaihtoskrapoja ja muutenkin tuo skrapan kiinnityskohta lienee hieman lujempi.