Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Tätä aihetta onkin sivuttu ainakin tuolla OG900 foorumilla
Oman autoni (93 -01) valot ovat ihan kohtuulliset, voisi sanoa hyvät verrattuna muihin merkkeihin, mutta lisätehokaan ei olisi pahitteeksi tähän pimeään "talveen"
Onko kokemuksia noista Osramin ja Philipsin +XX% polttimoista?
Jälkiasennetuista "laittomista" Xenoneista onkin ollut paljon juttua ja ne ovat varmasti kaikista tehokkain ratkaisu, jos ei halua lisävaloja asennella.
Eli kiinnostaisi:
- Onko noi +XX polttimot oikeasti parempia kuin tavalliset?
- Kuinka paljon huonompia ne on kuin xenonit?
- Kauan polttimot kestää (xenon ja +XX%)?
- Onko kukaan saanut xenoneita katsastuksesta läpi?
- Onko kellään ollut ongelmia noiden +XX% polttimoiden ja katsastajan kanssa?
Ilmeisesti nuo tehokkaammat polttimot eivät kestä kuten tavalliset, joten kesäksi kannattanee vaihtaa normit, vai?
Oman autoni (93 -01) valot ovat ihan kohtuulliset, voisi sanoa hyvät verrattuna muihin merkkeihin, mutta lisätehokaan ei olisi pahitteeksi tähän pimeään "talveen"
Onko kokemuksia noista Osramin ja Philipsin +XX% polttimoista?
Jälkiasennetuista "laittomista" Xenoneista onkin ollut paljon juttua ja ne ovat varmasti kaikista tehokkain ratkaisu, jos ei halua lisävaloja asennella.
Eli kiinnostaisi:
- Onko noi +XX polttimot oikeasti parempia kuin tavalliset?
- Kuinka paljon huonompia ne on kuin xenonit?
- Kauan polttimot kestää (xenon ja +XX%)?
- Onko kukaan saanut xenoneita katsastuksesta läpi?
- Onko kellään ollut ongelmia noiden +XX% polttimoiden ja katsastajan kanssa?
Ilmeisesti nuo tehokkaammat polttimot eivät kestä kuten tavalliset, joten kesäksi kannattanee vaihtaa normit, vai?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
9-5:ssä on alkuperäiset xenonit sekä pitkien H7:ssa jälkiasenteinen laiton xenon. Katsastusmiestä ei tuntunut kiinnostavan vaikka räpläsi selvästi näkyvillä olevia (akun kotelon päällä kiinni, toinen IMM:n kumiputkessa) ballasteja.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Pikkusiskon Almeraan laitoin vanhojen Philipsien tilalle Osramien NightBreakerit +90% ja sitten pesin vielä umpiot kunnolla käsin niin kyllä muuttus huomattavasti ja kuulemma vastaantulijat räpyttävät valoja vaikka on lyhyet päällä
Tosin täytyy muistaa, että paloaika noissa on puolet pienempi kuin tavallisissa polttimoissa ja sehän on selvääkin..
Mutta laitan ainakin itselle jokaiseen autoon mitä minulla on
Tosin tämä oli H4
Tosin täytyy muistaa, että paloaika noissa on puolet pienempi kuin tavallisissa polttimoissa ja sehän on selvääkin..
Mutta laitan ainakin itselle jokaiseen autoon mitä minulla on
Tosin tämä oli H4
Viimeksi muokannut Turbo16, To Tammi 17, 2008 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
On. Philips 50% kestää ainakin 20 tkm. Vaihdan joka syksy uudet polttimot lyhkäsiin.mjava kirjoitti:Onko kokemuksia noista Osramin ja Philipsin +XX% polttimoista?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Valokuvio kannattaa tarkistaa seinä vasten, että ovat kunnolla paikallaan, vaikka olisikin muuten oikein päin laitettu. Itsekin olen kerran varmistanut/korjannut asennuksen, kun toisen lampun kuvio oli saapissa epämääräinen polttimon vaihdon jälkeen. Jos valot on oikein suunnatut, niin ne ei häikäise, valonlähteestä riippumatta.Turbo16 kirjoitti:Pikkusiskon Almeraan laitoin vanhojen Philipsien tilalle Osramien NightBreakerit +90% ja sitten pesin vielä umpiot kunnolla käsin niin kyllä muuttus huomattavasti ja kuulemma vastaantulijat räpyttävät valoja vaikka on lyhyet päällä
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Jeps tämä on selvä homma kun noita työkseen tekeeJKen kirjoitti:Valokuvio kannattaa tarkistaa seinä vasten, että ovat kunnolla paikallaan, vaikka olisikin muuten oikein päin laitettu. Itsekin olen kerran varmistanut/korjannut asennuksen, kun toisen lampun kuvio oli saapissa epämääräinen polttimon vaihdon jälkeen. Jos valot on oikein suunnatut, niin ne ei häikäise, valonlähteestä riippumatta.Turbo16 kirjoitti:Pikkusiskon Almeraan laitoin vanhojen Philipsien tilalle Osramien NightBreakerit +90% ja sitten pesin vielä umpiot kunnolla käsin niin kyllä muuttus huomattavasti ja kuulemma vastaantulijat räpyttävät valoja vaikka on lyhyet päällä
Mutta siis jo erimerkkisissä polttimoissa voi suuntaus olla tarpeen!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
xenonit, ite laitan kuhan katsastan auton ekku, niin juurikin xenonit.
4 ballastilla ja pitkät ja lyhyet samassa polttimossa.
kokemukset on ollut hyviä. valoteho huomattavasti parempi kun normi H4+++
palaan haukkumaan/kehumaan kuhan on kiinni ja pääsee testailemaan
4 ballastilla ja pitkät ja lyhyet samassa polttimossa.
kokemukset on ollut hyviä. valoteho huomattavasti parempi kun normi H4+++
palaan haukkumaan/kehumaan kuhan on kiinni ja pääsee testailemaan
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Pitkiin ei käsittääkseni voi laittaa noita xenoneita. Tai siis voi,mutta eivät sitä välkyttelyä kestä kovin pitkään
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
http://ostopaikka.com/catalog/index.php?cPath=25_30
Tuollahan noita olisi... Kolme alinta vissiin käy. Tuo halvempi (mekaaninen) versi tarkoittanee sitä, että siinä on yksi "lanka" ja mekaaninen läppä, joka vaihtaa pitkääät/pätkät
Onko noista kokemusta? Veljellä on H7:polttimolla saman paikan pitkät, niillä näkyy aika kivasti.
Tuollahan noita olisi... Kolme alinta vissiin käy. Tuo halvempi (mekaaninen) versi tarkoittanee sitä, että siinä on yksi "lanka" ja mekaaninen läppä, joka vaihtaa pitkääät/pätkät
Onko noista kokemusta? Veljellä on H7:polttimolla saman paikan pitkät, niillä näkyy aika kivasti.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
96 Super -78
Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Niissä lienee "hiukkasen" laadukkaampaa kamaa kuin noissa 129e/pari jälkiasennus ksenoneissa, jollakin se 5x hinta pitää selittyä9-5T kirjoitti:Lisäpitkä jotka ovat yleensä aina päällä kun pitkätkin, polttimot on kestänyt jo 150000km joten en näkisi suureksi murheeksi keston takia.Kaide kirjoitti:Pitkiin ei käsittääkseni voi laittaa noita xenoneita. Tai siis voi,mutta eivät sitä välkyttelyä kestä kovin pitkään
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
japanissa xenon- setti 9 €
että samaa kuraa ne on kaikki...
täällä joutuu vaan maksamaan 10x hinnan...
että samaa kuraa ne on kaikki...
täällä joutuu vaan maksamaan 10x hinnan...
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Missä kaupassa? Tuon tullessa muutaman.saabracing kirjoitti:japanissa xenon- setti 9 €
että samaa kuraa ne on kaikki...
täällä joutuu vaan maksamaan 10x hinnan...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Tuonne etsi-nappulaan kun kirjoittelet xenon tai ksenon niin rupee käyttökokemuksia löytyyn.mjava kirjoitti:http://ostopaikka.com/catalog/index.php?cPath=25_30
Tuollahan noita olisi... Kolme alinta vissiin käy. Tuo halvempi (mekaaninen) versi tarkoittanee sitä, että siinä on yksi "lanka" ja mekaaninen läppä, joka vaihtaa pitkääät/pätkät
Onko noista kokemusta? Veljellä on H7:polttimolla saman paikan pitkät, niillä näkyy aika kivasti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Mulla on ollut kohta kuukauden "yön särkijät" satkussa. Olen ollut tyytyväinen vaikkei valo "valkoista" kuten joissakin polttimoissa luvataan. Valokuvio on kuitenkin laajempi ja valoa riittää mystisesti myös valokuvion reunoille.
Saas nyt kuiten nähdä kuinka pitkään nuo kestää. Aikaisemmat kokemukset noista +überprosentit-polttimoista on aikasta huonot, mm. Philipsin Bluevisionit on palanu laita lukien alle kahdessa kuukaudessa. Sinänsä kornia, kun 99:ssä on ollut noita em. Philipsejä todella hyvällä menestyksellä.
Saas nyt kuiten nähdä kuinka pitkään nuo kestää. Aikaisemmat kokemukset noista +überprosentit-polttimoista on aikasta huonot, mm. Philipsin Bluevisionit on palanu laita lukien alle kahdessa kuukaudessa. Sinänsä kornia, kun 99:ssä on ollut noita em. Philipsejä todella hyvällä menestyksellä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit
Nämä "ihmepolttimot" vaativat oikein toimiakseen kunnossa olevan ympäristön kuten tavallisetkin polttimot, riittävä jännite, heijastimet ja lasit kunnolliset, kytkentävärähtelyt hallinnassa, mekaaniset värinät ja tärähtelyt sellaisia, että eivät riko kuumaa hehkulankaa.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395