Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja mjava »

Tätä aihetta onkin sivuttu ainakin tuolla OG900 foorumilla

Oman autoni (93 -01) valot ovat ihan kohtuulliset, voisi sanoa hyvät verrattuna muihin merkkeihin, mutta lisätehokaan ei olisi pahitteeksi tähän pimeään "talveen"

Onko kokemuksia noista Osramin ja Philipsin +XX% polttimoista?

Jälkiasennetuista "laittomista" Xenoneista onkin ollut paljon juttua ja ne ovat varmasti kaikista tehokkain ratkaisu, jos ei halua lisävaloja asennella.

Eli kiinnostaisi:

- Onko noi +XX polttimot oikeasti parempia kuin tavalliset?
- Kuinka paljon huonompia ne on kuin xenonit?
- Kauan polttimot kestää (xenon ja +XX%)?
- Onko kukaan saanut xenoneita katsastuksesta läpi?
- Onko kellään ollut ongelmia noiden +XX% polttimoiden ja katsastajan kanssa?

Ilmeisesti nuo tehokkaammat polttimot eivät kestä kuten tavalliset, joten kesäksi kannattanee vaihtaa normit, vai?
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

9-5:ssä on alkuperäiset xenonit sekä pitkien H7:ssa jälkiasenteinen laiton xenon. Katsastusmiestä ei tuntunut kiinnostavan vaikka räpläsi selvästi näkyvillä olevia (akun kotelon päällä kiinni, toinen IMM:n kumiputkessa) ballasteja.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Pikkusiskon Almeraan laitoin vanhojen Philipsien tilalle Osramien NightBreakerit +90% ja sitten pesin vielä umpiot kunnolla käsin niin kyllä muuttus huomattavasti ja kuulemma vastaantulijat räpyttävät valoja vaikka on lyhyet päällä :)

Tosin täytyy muistaa, että paloaika noissa on puolet pienempi kuin tavallisissa polttimoissa ja sehän on selvääkin..

Mutta laitan ainakin itselle jokaiseen autoon mitä minulla on :)

Tosin tämä oli H4
Viimeksi muokannut Turbo16, To Tammi 17, 2008 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja JKen »

mjava kirjoitti:Onko kokemuksia noista Osramin ja Philipsin +XX% polttimoista?
On. Philips 50% kestää ainakin 20 tkm. Vaihdan joka syksy uudet polttimot lyhkäsiin.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja JKen »

Turbo16 kirjoitti:Pikkusiskon Almeraan laitoin vanhojen Philipsien tilalle Osramien NightBreakerit +90% ja sitten pesin vielä umpiot kunnolla käsin niin kyllä muuttus huomattavasti ja kuulemma vastaantulijat räpyttävät valoja vaikka on lyhyet päällä :)
Valokuvio kannattaa tarkistaa seinä vasten, että ovat kunnolla paikallaan, vaikka olisikin muuten oikein päin laitettu. Itsekin olen kerran varmistanut/korjannut asennuksen, kun toisen lampun kuvio oli saapissa epämääräinen polttimon vaihdon jälkeen. Jos valot on oikein suunnatut, niin ne ei häikäise, valonlähteestä riippumatta.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

JKen kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:Pikkusiskon Almeraan laitoin vanhojen Philipsien tilalle Osramien NightBreakerit +90% ja sitten pesin vielä umpiot kunnolla käsin niin kyllä muuttus huomattavasti ja kuulemma vastaantulijat räpyttävät valoja vaikka on lyhyet päällä :)
Valokuvio kannattaa tarkistaa seinä vasten, että ovat kunnolla paikallaan, vaikka olisikin muuten oikein päin laitettu. Itsekin olen kerran varmistanut/korjannut asennuksen, kun toisen lampun kuvio oli saapissa epämääräinen polttimon vaihdon jälkeen. Jos valot on oikein suunnatut, niin ne ei häikäise, valonlähteestä riippumatta.
Jeps tämä on selvä homma kun noita työkseen tekee ;)
Mutta siis jo erimerkkisissä polttimoissa voi suuntaus olla tarpeen!
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja saabracing »

xenonit, ite laitan kuhan katsastan auton ekku, niin juurikin xenonit.

4 ballastilla ja pitkät ja lyhyet samassa polttimossa.

kokemukset on ollut hyviä. valoteho huomattavasti parempi kun normi H4+++

palaan haukkumaan/kehumaan kuhan on kiinni ja pääsee testailemaan :)
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Pitkiin ei käsittääkseni voi laittaa noita xenoneita. Tai siis voi,mutta eivät sitä välkyttelyä kestä kovin pitkään
mjava
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Heinä 05, 2006 21:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja mjava »

http://ostopaikka.com/catalog/index.php?cPath=25_30

Tuollahan noita olisi... Kolme alinta vissiin käy. Tuo halvempi (mekaaninen) versi tarkoittanee sitä, että siinä on yksi "lanka" ja mekaaninen läppä, joka vaihtaa pitkääät/pätkät

Onko noista kokemusta? Veljellä on H7:polttimolla saman paikan pitkät, niillä näkyy aika kivasti.
NG 9-5 2.0 Aero XWD -10
96 Super -78

Edelliset:
99 Turbo S -80, 9-3 Aero Cab Aut -01, 9-3 SS Vector TX 1.9TTID -11, 9-3 2.0t -01, 900S 2.0 -94, 90 2.0 -85
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9-5T kirjoitti:
Kaide kirjoitti:Pitkiin ei käsittääkseni voi laittaa noita xenoneita. Tai siis voi,mutta eivät sitä välkyttelyä kestä kovin pitkään
Lisäpitkä jotka ovat yleensä aina päällä kun pitkätkin, polttimot on kestänyt jo 150000km joten en näkisi suureksi murheeksi keston takia.
Niissä lienee "hiukkasen" laadukkaampaa kamaa kuin noissa 129e/pari jälkiasennus ksenoneissa, jollakin se 5x hinta pitää selittyä
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja saabracing »

japanissa xenon- setti 9 € :lol:

että samaa kuraa ne on kaikki...

täällä joutuu vaan maksamaan 10x hinnan...
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja JKen »

saabracing kirjoitti:japanissa xenon- setti 9 € :lol:

että samaa kuraa ne on kaikki...

täällä joutuu vaan maksamaan 10x hinnan...
Missä kaupassa? Tuon tullessa muutaman.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja tetammi »

mjava kirjoitti:http://ostopaikka.com/catalog/index.php?cPath=25_30

Tuollahan noita olisi... Kolme alinta vissiin käy. Tuo halvempi (mekaaninen) versi tarkoittanee sitä, että siinä on yksi "lanka" ja mekaaninen läppä, joka vaihtaa pitkääät/pätkät

Onko noista kokemusta? Veljellä on H7:polttimolla saman paikan pitkät, niillä näkyy aika kivasti.
Tuonne etsi-nappulaan kun kirjoittelet xenon tai ksenon niin rupee käyttökokemuksia löytyyn.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on ollut kohta kuukauden "yön särkijät" satkussa. Olen ollut tyytyväinen vaikkei valo "valkoista" kuten joissakin polttimoissa luvataan. Valokuvio on kuitenkin laajempi ja valoa riittää mystisesti myös valokuvion reunoille.

Saas nyt kuiten nähdä kuinka pitkään nuo kestää. Aikaisemmat kokemukset noista +überprosentit-polttimoista on aikasta huonot, mm. Philipsin Bluevisionit on palanu laita lukien alle kahdessa kuukaudessa. Sinänsä kornia, kun 99:ssä on ollut noita em. Philipsejä todella hyvällä menestyksellä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Osram NightBreaker tms. vs. jälkiasennus xenonit

Viesti Kirjoittaja ajn »

Nämä "ihmepolttimot" vaativat oikein toimiakseen kunnossa olevan ympäristön kuten tavallisetkin polttimot, riittävä jännite, heijastimet ja lasit kunnolliset, kytkentävärähtelyt hallinnassa, mekaaniset värinät ja tärähtelyt sellaisia, että eivät riko kuumaa hehkulankaa.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Vastaa Viestiin