VW Takuukäsittely...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

"lainattu Ultimate VW saitilta"

Ny meni Volkkari vaihtoon... enkä enää suosittele kellekkään. Vaihtakaa vaikka raihatsuun!!!

Volkkarille jättämääni vikailmoitukseen sain vastauksen:

Valitettavasti emme osallistu korjauskuluihin. Syytkin tähän ovat selkeät; auton takuuaika on ylitetty, GW-aika on ylitetty eikä VV-Auto Oy ole maahantuonut kyseistä autoa. Voimassa olevan kuluttajasuojalain (KSL) mukaan virhevastuussa on auton viimeinen myyntiporras, tässä tapauksessa mainitsemasi autoliike. Kääntäen voisi kysyä, että olisiko heillä haluja kustantaa meidän maahantuomiemme autojen remotteja? Epäilen, ettei ole. On näköjään tarpeen, että neuvon meidän asiakaspalveluamme hieman lisää. Tämä sen vuoksi, ettei tämän tyyppisissä kysymyksissä asiakkaille pääsisi muodostumaan mielikuvaa siitä, että kyllä merkin maahantuoja maksaa, vaikkei olisi kyseisen auton kanssa olut ikinä missään tekemisissä.


Perkele! sanon minä...

Ei kai se maahantuojan tai auton myyjän vika ole että Volkswagen on mennyt tekemään paskan maanantaipäivän version AJM koneesta...

Valmistajan vikahan se on että tuote on susi eikä sen onnetoman myyjän!

Anteeksi kielen käyttöni mutta nyt syö miestä rotan lailla...

Jatkan onnetonta taistoani isoa Volkswagenia vastaan...

"ffp-motorsport"
Tääl olis kans yksi v*tun ajm kansipahvi tapaus...

Olen pitänyt volkkaria laatuautona, mut ny alkaa usko karista ja merkki vaihtuu kohta vaikka perkele Suzukiin!

Jos mä oon menny ostamaan kalliin saksalaisen laatuauton, ni enpä olis odottanu et ne perkeleet on menny laittamaan kannen ja sylinterilohkon väliin jonku v*tun aaltopahvin joka hädin tuskin kestää 120tkm.
Ja ny mä joudun maksamaan viä itteni kipeeks niitten töppäyksen takia... korjauksen hinta arvio oli n. 1000 euroa eikä ne hyvitä yhtään.

Ja sitte ku lukee noita esimerkkejä merkkiliikkeiden palveluksista, ni perkele teen sen remontin ite ennemmin ku vien sen niille kiskureille ihmeteltäväksi.

Pistetään vaan menemään se joukkokanne maahantuojalle ja asiaahan voisi tiedustella myös kuluttajansuoja-asiamieheltä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Löytyy lähipiiristä vastaava tapaus. VW miesten piirissä tunnetusi AJM pumppusuutin koneen kansiaaltopahvi ei kestä "chippausta". Eikä välttämättä ihan vakionakaan. Mutta jos haalaa saksanmaalta jotain kelloviritettyä softamokkulaa ja se hajoaa, niin ei kannata mennä merkkiliikkeeseen itkemään asiasta. Tuttavallani huollon kustansi auton myynyt liike, EI VW:n maahantuoja tai organisaatio.

Lohdutuksena kerrottakoon, että kun pahvin saa vaihdettua niin seuraavana menee se alimittainen Garretti :mrgreen:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Aivan oikein. Ostan farkut turkista ja joku mustalainen on siinä välikädessä myymässä niitä. Istun naulan päälle ja farkut hajoavat, en kai nyt saakeli mene itkemään Suomeen ko. farkkuja virallisesti maahantuovalle taholle ?
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mutta kääntäen:
Ostin Pioneerin automankan Saksasta. Se porsi parin kuukauden jälkeen. Pioneerin suomalainen maahantuoja korjasi laitteen veloituksetta takuuseen. Huoltoon lähetyksestä aiheutuneet kulut jäi minulle maksettavaksi.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

tevisu kirjoitti:Mutta kääntäen:
Ostin Pioneerin automankan Saksasta. Se porsi parin kuukauden jälkeen. Pioneerin suomalainen maahantuoja korjasi laitteen veloituksetta takuuseen. Huoltoon lähetyksestä aiheutuneet kulut jäi minulle maksettavaksi.
Näinhän sen pitää toimia. Eikä maahantuoja tässä kärsi, se laskuttaa valmistajalta sopimusten ja ehtojen mukaisesti.

Myöskin tuossa VW-tapauksessa maahantuoja edustaa tehdasta Suomessa. Ja jos tuotteessa on valmistusvirhe, ei edes takuuajan päättyminen välttämättä ole peruste olla toimimatta asiassa (tosin Suomen kuluttajansuojalakia ei voine soveltaa jos kyseessä on esim. Saksassa ostettu auto).
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

tevisu kirjoitti:Mutta kääntäen:
Ostin Pioneerin automankan Saksasta. Se porsi parin kuukauden jälkeen. Pioneerin suomalainen maahantuoja korjasi laitteen veloituksetta takuuseen. Huoltoon lähetyksestä aiheutuneet kulut jäi minulle maksettavaksi.
Elektroniikalla tuo toimiikin.
Tuskin millään muulla tuotteella.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mielestäni homman pitäisi mennä niin, että valmistaja on vastuussa, ostit sitten autosi, mankkasi tai vaikka joulukinkkusi miltä tahansa valtuutetulta jälleenmyyjältä missä tahansa maassa. Jos tuotetta on muutettu tai käsitelty ohjeiden vastaisesti takuuaikana niin sitten minulla ei olisi pokeria mennä vaatimaan mitään. Olen omat taisteluni 21 tkm ajetun focuksen nivelistä käynyt, mutta vaihdoin sen saabiin mieluummin kuin korjasin sen omaan piikkiin. Takuuaika oli ummessa.

Elintarvikealalla on yksiselitteiset säännöt. Valmistaja on aina vastuussa koko tuotteen eliniän. Elinikä nyt on tietysti hiukan eri kuin auton.

Jos esimerkiksi makkarapaketteja säilytetään kaupan takahuoneessa lämpimässä, on vastuu valmistajan jos ei väärää lämpötilaa pystytä todistamaan. Sama juttu kuluttajan kotona. Jos tyhjässä kaupan hyllyssä on lappu, että valmistaja ei pystynyt toimittamaan tuotetta, syy voi olla valmistajassa tai siinä ettei kauppa ole tilannut ajoissa tai ei ole ilmoittanut pitävänsä kampanjan tuotteesta. Valmistaja ei ole osannut varautua.

Kahdeksasta elintarvikealan yrityksestä on työkokemusta, reilut 10 vuotta ihan näköalapaikaltakin. Vähittäiskaupassa on kaksi niin vahvaa tekijää, että varsinkin pienet tavarantoimittajat ovat neuvotteluissa tiukoilla. Aiheen sivusta, mutta totta kuitenkin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Takuuasiaan liittyen.

Mulla meni Kuwahara maastopyörästä 2kk takuuajan umpeutumisen jälkeen runko poikki. Vein pyörän valtuutettuun liikkeeseen, siis liikkeeseen josta pyörän ostin. Liikkeestä soitettiin maahantuojalle ja puhelun aikana myyjä puhui pyörän kunnosta, siitä että olin vaihtanut parempia osia jne. Lopputuloksena sain paremman rungon alkuperäisen rungon ja paremman rungon erotuksella koska alkuperäisiä runkoja ei maahantuojalla ollut. Super.

Boschin vaihtostartti mykistyi. Takuuasian hoiti eri liike kuin minkä osan myi. Mulle jäi vaivan palkaksi osan vaihto.

Mutta mutta. Se mihin valmistaja vetää vastuunsa lienee kuin veteen piirretty viiva. Jollain tapaa ymmärtäisin jos autossa on takuu ja se on huolto-ohjelman mukaisesti huollettu. Auton sorkkimisestahan takuu taitaa raueta merkillä kuin merkillä, luonnollisesti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja V-M »

Outoa hommaa VAG edustukselta? Ite ostin uuden riisseli Passatin Belgiassa asuessa ja toin sen muuttoautona -99 Suomeen. Menin täällä sitten paikalliseen liikkeseen vaatimaan muutokset (jotka mulla oli documentoituna) jotka suomi autoon tehdään maahantuodessa eli suodatin kotelon vaihto ja huohotin järjestelmään lisätään lämmitys vastus. Pientä nikottelua mutta ihan asiallisesti homma hoitui eikä maksettavaa tullut yhtään, hoitivat homman hienosti. Huolto tosin kämmäsi ekan kerran sen verran perusteellisesti että kiivaan keskustelun korjaamopäällikön kanssa sain luvan seurata huoltoja siitä lähituntumasta, ja sen jälkeen ei valittamista. Jopa vähän hyötyäkin kun sain hyviä vinkkejä takuu ajan puitteissa tapahtuvista korjaus kohteista.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Tuolla aloitusviestissähän aika selkeästi sanotaan, että takuuaika on ylittynyt. Onko se paljon vaiko vähän. Jos esimerkiksi vuoden, niin ei kai valmistaja enää ole lain mukaan vastuussa mistään hajonneesta kansipahvista? Kilometreistä ei ollut puhetta. Eri asia onko ajettu 50tkm vai 150tkm.

Korkeintaan auton myynyt liike, mikäli kaupasta on kulunut alle puoli vuotta. Kuten tuolla jo mainittiin, niin kuluttajasuojan mukaan asia on näin. Nämä active recall ja safety recall - jutut on asia erikseen. Voi saada takuuseen vaikka kymmenen vuotta vanhaan korjauksen.

Edit: AlldataDIY - tuolta linkistä löytyy sivusto jonne voi ostaa käyttöoikeudet oikeudet johonkin tiettyy automalliin ja saa käyttöönsä kaikki takaisinkutsut yms tiedotteet ja korjauskehoitteet. Minä ostin tonnariin aikanaan vuodeksi tunnukset, muistaakseni $25 silloin. Paljon hyödyllistä tietoa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Jees eli toi niin sanottu gw takuuhan on sellanen että maahantuoja maksaa osan ja valmistaja osan, eli ei todella toimi kun maahantuojan kautta tuoduissa autoissa. Raijaa sen paskan sinne myyjäliikkeen pihaan ja antaa niiden hoitaa. Eli ihan oikein menee.

Mikäli autossa on tehdas"takuu" korjaukset toimivat takuun puitteissa vaikka auto olisi tuotu mistä usbekistaniasta tahansa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mitäs osti "paskan" :lol:
Ois ostanut Saabin. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Kaide »

tevisu kirjoitti:Mutta kääntäen:
Ostin Pioneerin automankan Saksasta. Se porsi parin kuukauden jälkeen. Pioneerin suomalainen maahantuoja korjasi laitteen veloituksetta takuuseen. Huoltoon lähetyksestä aiheutuneet kulut jäi minulle maksettavaksi.

Niin, porsi takuuaikana , toisin kun tuo auto josta jopa GW aika oli mennyt
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Kaide kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Mutta kääntäen:
Ostin Pioneerin automankan Saksasta. Se porsi parin kuukauden jälkeen. Pioneerin suomalainen maahantuoja korjasi laitteen veloituksetta takuuseen. Huoltoon lähetyksestä aiheutuneet kulut jäi minulle maksettavaksi.

Niin, porsi takuuaikana , toisin kun tuo auto josta jopa GW aika oli mennyt
Mikä tuo gw on ?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: VW Takuukäsittely...

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Alihankkija kirjoitti:
Mikä tuo gw on ?
GoodWill.
Vastaa Viestiin