värivahaus?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

värivahaus?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

suositelkaahan hyvät herrat hyvää vahaa jolla sais maalipinnan pikkuviat peittoon. värinä merlot red.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

värivahoja ei voi oikeestaan suositella....kannattaa jättää hyllyyn.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Itse olen värivahoilla lätrännyt, ja en mitään eroa ole huomannut muihin vahoihinkaan. Ainut on, et niillä sotkee sormensa. Zainot on vielä testaamatta.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Riippuu vähän väristä, mutta vaikutukset on joka tapauksessa melko lyhytaikaisia. Entisen kirkkaanpunaisen OG900:n aikanaan värivahasin ja vahasin pariin otteeseen ennen myyntiä. Toimi haalistuneelle ja vähän hapettuneelle maalipinnalle. Oli tietysti aina hetken aikaa loistossaan hohtavan punainen. Kuukauden päästä oli kuin ei mitään olisi tehtykään.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Tannisto kirjoitti:Riippuu vähän väristä, mutta vaikutukset on joka tapauksessa melko lyhytaikaisia. Entisen kirkkaanpunaisen OG900:n aikanaan värivahasin ja vahasin pariin otteeseen ennen myyntiä. Toimi haalistuneelle ja vähän hapettuneelle maalipinnalle. Oli tietysti aina hetken aikaa loistossaan hohtavan punainen. Kuukauden päästä oli kuin ei mitään olisi tehtykään.
Jep, juuri näin.
Entistä mustaa menopeliäni(naarmuja valkeeseen pohjamaaliin saakka) mustalla värivahalla aina vetelin. Tuli tosiaan sen näköinen, kun olisi maalattu uudestaan.
Täytty ne syvätkin kolot sillä töhnällä.
Korkeintaan kuukauden vaan kesti pinnassa ja sitten oli yhtä ruma, kun ennenkin.
Jos vettä sateli enemmän, niin lähti muutaman sateen jälkeen :mrgreen:
Näyttäähän se hyvältä, mutta siinä se taitaa ollakkin.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niitä vois oikeastaan kieltää.. :P
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Värivahoista en tiedä mutta ainaskin uunituoreessa AutoBildissä (nro7, 11.4.08) on 15 autovahaa testissä ja yllätys yllätys, voittaja ei olekaan se kallein AutoGlymi (26,50e), vaan halpa Fast and the Furious Performance Wax (valmistaja Motegi), hintaan 9,00e.
Itse olen aina vannonut AutoGlymin nimeen, mutta ajattelin kokeilla tätä Nopeaa ja hurjaa...! ("fakkiutuminen on vaarallista", sanoi Johtaja Juhani Hulkko)
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
taunu
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Marras 13, 2004 15:39
Paikkakunta: Kuusa

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja taunu »

Mä löysin navetasta hempelin vene cleanerin ja sillä kun hinkkas,ni kaikki pikku naarmut katos hetkessä,jopa vanhan satkun tuulilasista.
Värivahat on täysin ajan ja rahan tuhlausta.
Olen toki niitäkin koittanut senverran,että voin ne kaikki surutta haukkua hanuriin takaisin. 8)
Jos kumminkin niitä käyttää niin kannatta ennen pukeutua vaikka kondomiin,koska sotku on ainoa mitä ne tuottaa. :(
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!

Saab 9000 2.3t jubilee -97
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja axp102 »

kiitos, veljet, vähintäänkin kohtalaisen tyhjentävistä vastauksista.
eli ei tartte koittaa kun joku muu on koittanu jo.
olishan se tietty komeeta jos ton pihakivetyksen sais merlot rediks kans.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jaa. Minä olen vastarannan kiiski. Punaisia on ollut ja on yhä. Jos maalipinta on vanha ja hapettunut, eikä myllyttään haluta syystä tai toisesta lähteä niin esim Turtlen värivahaa hyvin puhdistettuu (esim Korrek cleaner) pintaan. Päälle täytyy vetää jotain muuta vahaa, kuten Autoglymin extra glossia. Normaali vahaus vuoden mittaan muutaman kerran päälle.
Tällä konstilla pysyy pinnassa varmaan vuoden. Arvioin vuoden siitä syystä, että kerran vuodessa olen punaisia noin käistellyt ja aina vuoden päästä siitä on cleanerilla (ei hiova) lähtenyt valkeaan rättiin punaista värivahaa.

Onko tuossa sitten järkeä, sitä minä en osaa sanoa. Mutta näyttää hyvältä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kaikkea on kokeiltu joka vuosi....
Mutta yksi on ylitse muiden....tämä todella toimii.

Kuva
http://www.sealco.fi/index.html?n=11086
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja et »

taunu kirjoitti:Mä löysin navetasta hempelin vene cleanerin ja sillä kun hinkkas,ni kaikki pikku naarmut katos hetkessä.
Kätevä aine. Tuliko metalli näkyviin?
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Turtlen värivahaa on joskus tullut kokeiltua. Esim. kauhtuneen mustan maalipinnan saa kyllä hetkeksi ihan komean näköiseksi, mutta kesto on enintään muutaman pesun mittainen. Kunnon puhdistusvaha + kovavaha on pidemmän päälle paljon kannattavampi valinta. Mitä ne kunnon vahat sitten on, siitähän varmaan löytyy ketjun jos toisenkin verran mielipiteitä... 8)
9000CD23T kirjoitti:Kaikkea on kokeiltu joka vuosi....
Mutta yksi on ylitse muiden....tämä todella toimii.
Mitäs tavaraa tuo on? Lahegan Hardwaxia olen kokeillut, todella helppotöinen ja kohtuullisen kestäväkin. Ja lisäksi hinta/laatusuhde kohdillaan.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Edellisessä punaisessa Saabissa kokeiltuna ( mulla ainakin takuuvarmasti toimi):Ensin hiomatahnalla auton läpikäynti ( oliskohan ollut Glymin paint renower ) ,sen jälkeen Korrekin värivahaa, voimaa levitysvaiheessa käyttäen ja lopuksi Glymin Extra Gloss Protection. Tuli sairaan hyvä ja kestää , jos et käytä liuottimia. Liuottimia käyttäen joutuu aloittamaan koko proseduurin alusta alkaen. Keväisin vahasin auton värivaha + Glymin yhdistelmällä ja pari kertaa vuodessa tavallisella vahalla. Kokeile em . johonkin huomaamattomalle? pikkupläntille ja muodosta oma käsityksesi asiasta . Em . metodilla tehtiin parin kaverin autot ja ovat olleet tyytyväisiä.
Viimeksi muokannut AnttiR, Pe Huhti 18, 2008 19:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: värivahaus?

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Marko A kirjoitti:Jaa. Minä olen vastarannan kiiski. Punaisia on ollut ja on yhä. Jos maalipinta on vanha ja hapettunut, eikä myllyttään haluta syystä tai toisesta lähteä niin esim Turtlen värivahaa hyvin puhdistettuu (esim Korrek cleaner) pintaan. Päälle täytyy vetää jotain muuta vahaa, kuten Autoglymin extra glossia. Normaali vahaus vuoden mittaan muutaman kerran päälle.
Tällä konstilla pysyy pinnassa varmaan vuoden. Arvioin vuoden siitä syystä, että kerran vuodessa olen punaisia noin käistellyt ja aina vuoden päästä siitä on cleanerilla (ei hiova) lähtenyt valkeaan rättiin punaista värivahaa.

Onko tuossa sitten järkeä, sitä minä en osaa sanoa. Mutta näyttää hyvältä!
Joo, siis lähteehän noista vanhemmista autoista aina väriä pois vahatessa. Esimeriksi autoglymin polish vahaa käytettäessä oli rätti aivan punainen edellistä ässää vahatessani. Siinä kun ei ole kirkaslakkaa värin päällä niin varmasti lähtee eikä tällöin siis ole kysymys mistään värivahan pysyvyydestä pinnassa vaan osa pintamaalista liukenee vahan liutusaineisiin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin