Mä jouduin eilen liikennekiusan kohteeksi. Vihdintiellä ennen puoltayötä 1.3 Fiesta kiihdytti oikean kaistan tukkoon (ja jäi vieressämenevän rinnalle) ja jäin kännykkään puhuvan naisavensiskuskin (1.6) taakse pussiin vasemmalla kaistalla. Mittarinopeus 60 on kivaa muuten tyhjällä tiellä, nyyh
Oletko sinä liikennekiusaaja?
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Oletko sinä liikennekiusaaja?
http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/81672.shtml
Mä jouduin eilen liikennekiusan kohteeksi. Vihdintiellä ennen puoltayötä 1.3 Fiesta kiihdytti oikean kaistan tukkoon (ja jäi vieressämenevän rinnalle) ja jäin kännykkään puhuvan naisavensiskuskin (1.6) taakse pussiin vasemmalla kaistalla. Mittarinopeus 60 on kivaa muuten tyhjällä tiellä, nyyh
Kummasti riisikupille vauhti maistui seuraavissa valoissa, kun kännykkä oli pois korvalta, mut hei, mihin horisonttiin se hävis ku mä ajoin 70 rajoituksen mukaan 
Mä jouduin eilen liikennekiusan kohteeksi. Vihdintiellä ennen puoltayötä 1.3 Fiesta kiihdytti oikean kaistan tukkoon (ja jäi vieressämenevän rinnalle) ja jäin kännykkään puhuvan naisavensiskuskin (1.6) taakse pussiin vasemmalla kaistalla. Mittarinopeus 60 on kivaa muuten tyhjällä tiellä, nyyh
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Eiks tuommoiset liikennekiusaamiset oo pienimunasten hommia?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Saabistithan ovat tunnetusti herrasmiehiä (ja ladyjä), joten emme syyllisty moiseen vulgääriin käytökseen!
Pieni kuriositeeti sinänsä on se, että hyvin usein meitä Saabisteja on kritisoitu siitä, että mukamas ajamme AINA ylinopeutta, jonka vuoksi meillä on tarve ohittaa hitaampia. No, tämä johtuu tietysti siitä, että Saab, ainoana autonvalmistajana on säätänyt VDO:n valmistaman nopeusmittarin siten, että näytetty nopeus on myös OIKEA nopeus. Muiden autonvalmistajien mittarit näyttävät poikkeuksetta liian suuria nopeuksia, joten he ajavat satasen rajoitusalueella käytännösssä yhdeksääkymppiä.
"Born From Jets" (Yhdysvalloissa käytössä oleva slogan, Euroopassa emme korosta ilmailuhistoriaamme, valitettavasti, vaan käytämme tylsempää "Move Your Mind")
Pieni kuriositeeti sinänsä on se, että hyvin usein meitä Saabisteja on kritisoitu siitä, että mukamas ajamme AINA ylinopeutta, jonka vuoksi meillä on tarve ohittaa hitaampia. No, tämä johtuu tietysti siitä, että Saab, ainoana autonvalmistajana on säätänyt VDO:n valmistaman nopeusmittarin siten, että näytetty nopeus on myös OIKEA nopeus. Muiden autonvalmistajien mittarit näyttävät poikkeuksetta liian suuria nopeuksia, joten he ajavat satasen rajoitusalueella käytännösssä yhdeksääkymppiä.
NG 9³ SS 1.8t Linear Business, M5 (MY2008) Snow Silver
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1106
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Eikös tuo käsitys Saabien ohitushaluista tullut jo 70-luvun lopulla kun tuli turbo 99? Kun ajattelee sen ajan muita kaksilitraisia, esimerkiksi työsuhdeautoina samaan hintaluokkaan kuuluvia niin saappi oli omaa luokkaansa. Taunuksessa oli 98 hv, bemarin kutosessa 122 hv jne.
80-luvulla oli melko selvä ero myös. Tuli turbotonnari ja isällä oli 128 hv:n BMW 520 i, joka oli lähes uusi ja olevinaan hieno. Kyllä sapetti kun baijerin ihme oli lähinnä korjattavana ja toimiessaankaan ei ollut Saabin 16 v turboille mitään jakoa.
80-luvulla oli melko selvä ero myös. Tuli turbotonnari ja isällä oli 128 hv:n BMW 520 i, joka oli lähes uusi ja olevinaan hieno. Kyllä sapetti kun baijerin ihme oli lähinnä korjattavana ja toimiessaankaan ei ollut Saabin 16 v turboille mitään jakoa.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Pikkasen heittää tuo mittari 
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Renkaat: vakio 205/65 R15H, koeajoautossa 195/60 R15Q kitkarenkaat Continental ContiVikingContact 3.
eli johtuisko tuosta että käytetty rengastus on aika paljonkin pienempi kehältään kuin mitä olis pitäny olla?
E: Miata.net:n laskurin mukaan olis pitäny olla noitten 195 millisten profiililtaan 70 ettei olis heittäny kuin 1% kun nyt heitti 5% pelkästään liian matalan profiilin takia.
eli johtuisko tuosta että käytetty rengastus on aika paljonkin pienempi kehältään kuin mitä olis pitäny olla?
E: Miata.net:n laskurin mukaan olis pitäny olla noitten 195 millisten profiililtaan 70 ettei olis heittäny kuin 1% kun nyt heitti 5% pelkästään liian matalan profiilin takia.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Nii ja noin 10% on muuta heittoa ja sehän on ihan hyväksyttäväämuppelo kirjoitti:Renkaat: vakio 205/65 R15H, koeajoautossa 195/60 R15Q kitkarenkaat Continental ContiVikingContact 3.
eli johtuisko tuosta että käytetty rengastus on aika paljonkin pienempi kehältään kuin mitä olis pitäny olla?
E: Miata.net:n laskurin mukaan olis pitäny olla noitten 195 millisten profiililtaan 70 ettei olis heittäny kuin 1% kun nyt heitti 5% pelkästään liian matalan profiilin takia.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Eipähän tolppakamerat välky helpollaHenkka #2283 kirjoitti:Nii ja noin 10% on muuta heittoa ja sehän on ihan hyväksyttäväämuppelo kirjoitti:...
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Kaikenlaista väkeä tien päällä näkee ja hitaasti ajavat henkilöautot ja niiden taakse jäävät autot jotka ei uskalla tai halua ohittaa tekevät nätin ruuhkan.T ulin just Lapista ja ohituskaista teitä oli paljon matkalla ja vauhti kasvoi ohittaessa ,eikä sitä sujuvaa ohitusta mahdollistunut mihin nämä tiet suunnittelijalla oli kai ollut mielessä. Leveä kaistatie on parempi...Paras olis moottoritie ja pitkä. Rekan hitaan etenemisen ymmärtää ,mutta henkilöautolla matelu(paljon alle rajoituksen) piip...Kaahaaminen on eri juttu ,mutta Rajoituksen mukaan ajais mielellään ja suht tasaisesti.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
En minäkään ymmärrä nopeuden pumppaamista. Taas jos joku haluaa ajaa alinopeutta tasaisella nopeudella syystä taikka toisesta, niin saakoot mun puolestani ajaa. Alinopeutta ajava henkilöauto on aika helppo ohittaa, jos se ei roiku jonkun toisen kulkuneuvon puskurissa. Senpäs takia sitä tehoa onkin hyvä olla reservissä.66Saab74 kirjoitti:Leveä kaistatie on parempi...Paras olis moottoritie ja pitkä. Rekan hitaan etenemisen ymmärtää ,mutta henkilöautolla matelu(paljon alle rajoituksen) piip...Kaahaaminen on eri juttu ,mutta Rajoituksen mukaan ajais mielellään ja suht tasaisesti.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Leveäkaistatie hyvä jos porukat ajaisi sitä oikeaa laitaa. Liian monta kertaa ollut tilanteita ajossa kun ensimmäinen ajaa laidassa ja seuraava keskiviivaa menemättä ohi, seuraava oikeaa laitaa, seuraava keskiviivalla jne. Ja kun välit pidetään 5m pituisina niin ettei väliinkään mahdu ja kun joltain hermo pettää niin saa tukka pystyssä katsella eteen ja taakse kun mennään joskus kolme rinnakkain. Mielestäni ohitettaessa on vilkkua käytettävä jolloin näkee mitä aikoo tehdä, bimmereissä ja volvoissa taitaa vilkku olla lisävaruste jonka sijaan otetaan levikesarja ja 18" vanteet. Ajamalla oikeaa laitaa pitäisi ohi kyllä päästä ylittämättä keskiviivaakin, ainakin henkilöautosta.
Huh kun helpotti.
Huh kun helpotti.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Tavalliselle tielle mahtuu 3 autoa rinnan (esim. VT13).
Leveäkaistatiellehän mahtuu ainakin 4-5 rinnan?
Kerran tuli ajettua jotain uutta tietä, Tampereen lähellä, oli se niin leveä että ooppelilla (joka tais olla millin leveämpi kuin Saab 9000?) kun ajoi oikeaa reunaa olisi 1,5 Fiat Puntoa mahtunut vasemmalle puolelle. Jotain Fiat 127 olisi kai mennyt se 3/kaista.
Leveäkaistatiellehän mahtuu ainakin 4-5 rinnan?
Kerran tuli ajettua jotain uutta tietä, Tampereen lähellä, oli se niin leveä että ooppelilla (joka tais olla millin leveämpi kuin Saab 9000?) kun ajoi oikeaa reunaa olisi 1,5 Fiat Puntoa mahtunut vasemmalle puolelle. Jotain Fiat 127 olisi kai mennyt se 3/kaista.
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Niin leveäkaistatiellä mahtuu 4 rinnan mutta jos vastaantulevalla kaistalla on ohitustilanne ja itse ohitan letkaa ja edessä vilkuton volvo työntää vierelle niin 5 rinnakkain ei oikein mahdu.
Olen sen verran jääräpää että olen ohittanut leveäkaistatiellä muutaman kerran näitä yksinäisiä keskiviivan ratsastajia kylmästi oikealta joten siinä mielessä kiusaaja olen. Jonossa en sitä tee.
Olen sen verran jääräpää että olen ohittanut leveäkaistatiellä muutaman kerran näitä yksinäisiä keskiviivan ratsastajia kylmästi oikealta joten siinä mielessä kiusaaja olen. Jonossa en sitä tee.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: Oletko sinä liikennekiusaaja?
Joillekin on vaikea ajaa siellä oikeassa reunassa...