Seat toledo diesel
Seat toledo diesel
Pitkien työmatkojen takia alkanut harkitsemaan jos ostaisi
diesel auton. Km vuodessa noin 30000km. Seat Toledo joku -99 malli kiikarissa.
Kyseinen auto merkki täysin vieras..onko täällä saab harrastajien joukossa
ketään kun tuntee kyseistä auto merkkiä?
Onko Seat P***** jo syntyessään. Kulutuksen puolesta näyttäisi olevan
melko pieniruokainen 5/100, jopa alle.
Nykyisin ajelen saab 900 -90 matalapaine turbolla. Auto kulkenut ja kulkee hyvin
ruoste tilanne ei paina. Kulutus noin 7/100. Seat foorumilla kysellyt mutta vastauksia ei tippunut
diesel auton. Km vuodessa noin 30000km. Seat Toledo joku -99 malli kiikarissa.
Kyseinen auto merkki täysin vieras..onko täällä saab harrastajien joukossa
ketään kun tuntee kyseistä auto merkkiä?
Onko Seat P***** jo syntyessään. Kulutuksen puolesta näyttäisi olevan
melko pieniruokainen 5/100, jopa alle.
Nykyisin ajelen saab 900 -90 matalapaine turbolla. Auto kulkenut ja kulkee hyvin
ruoste tilanne ei paina. Kulutus noin 7/100. Seat foorumilla kysellyt mutta vastauksia ei tippunut
Re: Seat toledo diesel
Seatteihin en pahemmin ole perehtynyt mutta cordoban voisin itse ostaa jos seatin haluaisin.. semmosta kyllä joskus kattelinkin. Kulutuksen voi saada jopa 3,5l/100km lisäämällä lastun autoon Voi olla että on ollu myyntipuheita.
Saab se miehen tiellä pitää, naisia unohtamatta.
Re: Seat toledo diesel
Mikähän 1,9TDI:in versio mahtaa olla kyseessä? Ko moottori on kyllä VAG:n yksiä parhaita tuotoksia koskaan. Saatanan kylmä talvella joo, ainakin isommassa koppiautossa, mutta muuten jees. Tehottomuus on sitten suhteellista, ja yllättävää kyllä ei ollenkaan huono virityskohde. No tämä ei tainnut olla ainoa tarkoitus joten yritän olla eksymättä sivuraiteille heti alussa
90hp-versiot oli joskus alkuaikoina hukkaportilla ja toiminta ei ollut niin joustavaa kuin muuttuvageometrisilla varustetuissa. 90 ja 110hp jakajapumpulla, kaikki muut (ahdetut) pumppusuuttimilla. Alkupään 115-versiossa, olisko AJM murheenkryyninä on ollut heikon kansipahvin vaivihkainen pettäminen ja sitä myötä uuden kannen osto. Turbot menee joskus, mutta samalla voi laittaa isomman version ja ottaa lisää hönkää pihalle. Ilmamassamittari vikoja on tuollakin puolella ollut.
Seat ei ole sen huonompi kuin "oikeat"-volkkarit. Samat ongelmat sielläkin. Oletan, nyt puhuttavan uudesta korista. Vanhakorinen Toledo tuntuu museoautolta ja aika kolina kokoelmalta, mutta hinta saattanee olla siedettävämpi.
Yksi vakavastiotettava vaihtoehto toi kone on itsellekin, kun Saabilta ei saa nelivetoa, ja sellainen on seuraavassa käyttiksessä. 1,9tdi pitäis kestää vielä 250hp+ löylyä ja verotuskohteena olla kohtuullinen jos niin uuteen päätyy.
Lopuksi vielä; tän topicin vois varmaan siirtää johonkin parempaan osioon.
90hp-versiot oli joskus alkuaikoina hukkaportilla ja toiminta ei ollut niin joustavaa kuin muuttuvageometrisilla varustetuissa. 90 ja 110hp jakajapumpulla, kaikki muut (ahdetut) pumppusuuttimilla. Alkupään 115-versiossa, olisko AJM murheenkryyninä on ollut heikon kansipahvin vaivihkainen pettäminen ja sitä myötä uuden kannen osto. Turbot menee joskus, mutta samalla voi laittaa isomman version ja ottaa lisää hönkää pihalle. Ilmamassamittari vikoja on tuollakin puolella ollut.
Seat ei ole sen huonompi kuin "oikeat"-volkkarit. Samat ongelmat sielläkin. Oletan, nyt puhuttavan uudesta korista. Vanhakorinen Toledo tuntuu museoautolta ja aika kolina kokoelmalta, mutta hinta saattanee olla siedettävämpi.
Yksi vakavastiotettava vaihtoehto toi kone on itsellekin, kun Saabilta ei saa nelivetoa, ja sellainen on seuraavassa käyttiksessä. 1,9tdi pitäis kestää vielä 250hp+ löylyä ja verotuskohteena olla kohtuullinen jos niin uuteen päätyy.
Lopuksi vielä; tän topicin vois varmaan siirtää johonkin parempaan osioon.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Seat toledo diesel
Niin, on vain mielenkiintoista todeta mistä johtuu se, että VAG-konsernin autoista juuri Seatissa on muita enemmän vikoja ja ongelmia saksalaisessa TÜV sekä ruotsalaisessa vastaavassa katsastusraporttitutkimuksissa. Vastaavat luvut ovat myös hinauspalveluita tarvitsevien tilastoissa.tema kirjoitti:Seat ei ole sen huonompi kuin "oikeat"-volkkarit.
En ole koskaan nähyt Seattia kärkitiloilla missään laatu- tai tyytyväisyysvertai-luissa, sen sijaan Audi, VW ja Skoda siellä yleensa aina ovat (eteenkin viimeisten kolmen vuoden aikana). Summa summarum: moottori hyvä, auto alempaa keskisarjaa, sanoisin.
Ei sua kiinnostaisi 9-3 TiD ja Isuzun 2,2l-diesel?
EDIT: 3,0Tid oli Isuzun, 2,2TiD GM:n. Tottakai!
Viimeksi muokannut Jeltsin, Su Touko 04, 2008 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: Seat toledo diesel
Voi siellä tilastossa olla enemmän vikoja, mutta käytännössä onko niin iso ero vaikka huonoin olisikin. Nykytilanteesta en ole selvillä, mutta juuri vuosituhannen vaihteessa samalla linjalla saatettiin tehdä tiettyjä malleja eri merkillä.Jeltsin kirjoitti:Niin, on vain mielenkiintoista todeta mistä johtuu se, että VAG-konsernin autoista juuri Seatissa on muita enemmän vikoja ja ongelmia saksalaisessa TÜV sekä ruotsalaisessa vastaavassa katsastusraporttitutkimuksissa. Vastaavat luvut ovat myös hinauspalveluita tarvitsevien tilastoissa.tema kirjoitti:Seat ei ole sen huonompi kuin "oikeat"-volkkarit.
Uutena parempi ostaa joku muu VAG, mutta jos käytettynä hinta kohdallaan niin en ton takia vierastais. Tyytyväisyys-tutkimukset on nyt sellaisia mielikuva/odotustutkimuksia eikä kannata liian vakavasti ottaa. ADAC:in jutut onkin ihan asiaa pienin varauksin.En ole koskaan nähyt Seattia kärkitiloilla missään laatu- tai tyytyväisyysvertai-luissa, sen sijaan Audi, VW ja Skoda siellä yleensa aina ovat (eteenkin viimeisten kolmen vuoden aikana). Summa summarum: moottori hyvä, auto alempaa keskisarjaa, sanoisin.
Taitaa olla vähän hankala virittää ja ainakin vähänlaisesti kokemuksia. Yritin joskus Opeli puolelta kattella lisä infoa, mutta ei oikein kostunut. Pioneerityö on kallista ja silti vetää vaan kahdella. Vakiona niin laiska, että ei vaihtoehto.Ei sua kiinnostaisi 9-3 TiD ja Isuzun 2,2l-diesel?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Seat toledo diesel
Kyseinen vaihto kävi itselläkin mielessä kun olisi ollut tiedossa erit.vähän ajettu 110hp 2002 . Kulutus oli 5-6L/100kmhiphop kirjoitti:Pitkien työmatkojen takia alkanut harkitsemaan jos ostaisi
diesel auton. Km vuodessa noin 30000km. Seat Toledo joku -99 malli kiikarissa.
Kyseinen auto merkki täysin vieras..onko täällä saab harrastajien joukossa
ketään kun tuntee kyseistä auto merkkiä?
Onko Seat P***** jo syntyessään. Kulutuksen puolesta näyttäisi olevan
melko pieniruokainen 5/100, jopa alle.
Nykyisin ajelen saab 900 -90 matalapaine turbolla. Auto kulkenut ja kulkee hyvin
ruoste tilanne ei paina. Kulutus noin 7/100. Seat foorumilla kysellyt mutta vastauksia ei tippunut
Pysyin kuitenkin saabissa, koska Seatista pyydettiin aivan liikaa..(>>10t).
Seatit tai vw:t ei ole mielestäni sen arvoisia.
Kulkupuolesta 140hp:ksi viretteynä pysyi melkein vakion 2,1 tai 900S:n kyydissä, lähdössä kuitenkin jää reilusti johtuen dieselin kapeahkosta kierroslukualueesta.
Toisaalta 110hp riittänee , jos sulla on niin maltillinen kaasujalka että saabilla menee 7L/100km.
Muuten on ihan OK, kiva auto, muttei
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Re: Seat toledo diesel
Minulla oli 6kk Seat toledo turbo diesel ja voin kertoa et kylmä on ajettavuus huono, lisäksi on täysin muovi auto eli varsinkin pakkasella nitisi ja nätisi, vävyn kokeliaalla on nykyisin just tuollainen ja nyt auto on nettiautossa myynnissä myös.
Re: Seat toledo diesel
Mikä evoluutio?Reetu kirjoitti:Minulla oli 6kk Seat toledo turbo diesel ja voin kertoa et kylmä on ajettavuus huono, lisäksi on täysin muovi auto eli varsinkin pakkasella nitisi ja nätisi, vävyn kokeliaalla on nykyisin just tuollainen ja nyt auto on nettiautossa myynnissä myös.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Seat toledo diesel
Vanha tohelo perustuu 3-golffiin. Ajelin itse vähän aikaa seat cordoballa. Talvella viileähkö ja lämpötilan mennessä alle nollan saattoi joutua kulkemaan takarontin kautta. Lukot on tosi syvältä. Talvella menettelee siis, jos on eberi kaverina ja lukkoihin tehty jousipäivitys.
Nykyisestä vag kiisselistä meni ajoneston lukupuola, mikä oli ihanan halpaa lystiä. En ymmärrä vieläkään miten virtalukon vaihtaminen uuteen, ajoneston aukaisu sekä uusi avain+koodaus=370€ merkkiliikkeessä. Että kyllä :illa ajaminen on halpaa.
Nykyisestä vag kiisselistä meni ajoneston lukupuola, mikä oli ihanan halpaa lystiä. En ymmärrä vieläkään miten virtalukon vaihtaminen uuteen, ajoneston aukaisu sekä uusi avain+koodaus=370€ merkkiliikkeessä. Että kyllä :illa ajaminen on halpaa.
Saab 900 2.1 16V classic -93
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200
Re: Seat toledo diesel
Luin joskus tyytyväisyyskeselyä VAG:n tuotteista saksan kansalaisilta.
Voittaja oli yllättäen Skoda. Olisko joku Fabia kombi hyvä ajatus?
Jos itse olisin samassa tilanteessa, harkitsisin vakavasti Volvo 855/V70 TDI:tä ja vielä sen mukaan montako penkkiä autossa pitää olla, jos kaksi riittää niin muutoskatsastamaan pakuksi ja heti. Rahaa säästyy aikas paljon/vuosi.
30tkm vuodessa ei toisaalta ole vielä paljoa, kannattaa myös harkita sitä nykyisen in pitämistä, autonvaihto on niin pirun kallista.
Voittaja oli yllättäen Skoda. Olisko joku Fabia kombi hyvä ajatus?
Jos itse olisin samassa tilanteessa, harkitsisin vakavasti Volvo 855/V70 TDI:tä ja vielä sen mukaan montako penkkiä autossa pitää olla, jos kaksi riittää niin muutoskatsastamaan pakuksi ja heti. Rahaa säästyy aikas paljon/vuosi.
30tkm vuodessa ei toisaalta ole vielä paljoa, kannattaa myös harkita sitä nykyisen in pitämistä, autonvaihto on niin pirun kallista.
Re: Seat toledo diesel
Ei ehkä kovinkaan yllättävää, kun etukäteisodotukset ovat varmasti olleet pienemmät kuin VW/Audi-käyttäjillä. Ja jos saman laadun on saanut pienemmällä rahalla, tottakai sitä on tyytyväinen.linesix kirjoitti:Luin joskus tyytyväisyyskeselyä VAG:n tuotteista saksan kansalaisilta.
Voittaja oli yllättäen Skoda.
Totta tuokin, varsinkin jos on saanut 900S:n kulkemaan 7l/100km, kyseessä on niin hyvä yksilö ettei siitä kannata hevillä luopua. Dieselöljyn ja bensiinin suhteellinen hintaero pienenee koko ajan, lisäksi säästät dieselveron hinnan, kaskovakuutuksen hinnan (noin vanhaan autoon ei tarvinne) sekä pääomakuluja.linesix kirjoitti:30tkm vuodessa ei toisaalta ole vielä paljoa, kannattaa myös harkita sitä nykyisen in pitämistä, autonvaihto on niin pirun kallista.
Seatista: itsellä on eniten kokemusta Cordoba TDi:stä, oikein järkevä, näppärä, pihi, ripeäkulkuinen, ongelmattomasti (paitsi ne prkl:n lukot ) toimiva peli. Ja meni todella pienellä. Tuo 90 hv:n perus-TDi-kone on myös Toledossa yleinen, suosittelen varauksetta - tehokkaammat versiot ovat tekniikaltaan jo monimutkaisempia eivätkä välttämättä yhtä pomminvarmoja.
Varoitus: Ensimmäisen sukupolven Toledosta (v'99 asti) on TDi-version lisäksi olemassa malli nimeltä Toledo diesel (Toledo D) ja tässä on ahtamaton etukammiodiesel. Laiska kone, joka tekee ajamisesta ikävää ja kulutuskin on isompi. Ero TDi:hin on kuin yöllä ja päivällä, TDi:n maineella ja vanavedessä näitäkin kuitenkin myytiin. Kaipa sellaisellakin jotenkin pärjää, kun totuttautuu ajotapaan, mutta äkkiseltään tuollaisen puikkoihin jouduttuani kokemus oli varsin masentava.
Vaikka Seatin laatu onkin ollut korkea, 10 vuotta vanhojen TDi- ja Diesel-Seatien kuntoon vaikuttanevat valtaisat ajomäärät. Todennäköisesti osa noista on jo todella kurjassa kunnossa.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Seat toledo diesel
Mihinkäs tämä tieto taas perustui? Perusteluja? (Tuon aikakauden Toledoissa EI ole samanlaista etupään tuentaa, kuin esim. Audi A4/A6 tai 3B/3BG Passat)Mimmi kirjoitti:Tukivarret sitten ovat kulutustavaraa ja ne kannattaisi vaihtaa jokaisessa määräaikaishuollossa.
Tämäkään ei 100% pidä paikkaansa.Mimmi kirjoitti:Dieselin lastutus EI pienennä kulutusta, vaan se lisää sitä.
#3418
Re: Seat toledo diesel
En väitä, että kulutus pienenee, mutta ei se välttämättä nousekkaan. Tapaus- ja konekohtaista. Tosin kulutustahan on käytännössä lähes mahdoton mitata normaalissa käytössä tarkasti tankki toisensa jälkeen, kun ilman lämpötilasta lähtien niin moni asia vaikuttaa. Käytännön vaikutusta ei monessa tapauksessa ole suuntaan eikä toiseen, tästä on esimerkkejä lähipiirissäkin.
"Nykyaikainen diesel" on minun mittapuussani eri asia, kuin esim. -99 Toledossa oleva 90hv AHU.
[Edit.] Oliko niitä perusteluja tuohon tukivarsiasiaan?
"Nykyaikainen diesel" on minun mittapuussani eri asia, kuin esim. -99 Toledossa oleva 90hv AHU.
[Edit.] Oliko niitä perusteluja tuohon tukivarsiasiaan?
#3418
Re: Seat toledo diesel
Jos olet lukenut viimeisen TM:n niin voit lukea mittaukset kuinka lastutus nosti tasaisen nopeuden kulutuksia, mutta todellisella testilenkillä kulutus oli täysin sama tai jopa karvan pienempi. Saman vahvistaa myös monet käyttäjäkokemukset.Mimmi kirjoitti:Kerrohan perusteluja väitteellesi. Kaikki nykyaikaiset ahdetut dieselit käyvät optimihyötysuhteella lähes koko ajan. Miten siis lastuttaminen voi parantaa hyötysuhdetta, joka on ainoa tapa pienentää kulutusta.J.N kirjoitti:Tämäkään ei 100% pidä paikkaansa.Mimmi kirjoitti:Dieselin lastutus EI pienennä kulutusta, vaan se lisää sitä.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Seat toledo diesel
Siis TM:hän nimenomaan todisti kulutuksen säilymisen samana; SAMALLA testilenkillä. Ihmisten ajokäytös tuskin yleensä ainakaan rauhoittuu lastun myötä.Mimmi kirjoitti:Edelleen: dieselin lastutus ei pienennä kulutusta, kuten TM:kin todistaa. Ajotavan muutos tuo sen mahdollisen "säästön".
Eli jos yhdessä tapauksessa (sinulla) on näin käynyt, niin niin tulee käymään aina? Laitas vaikka ffp:lle threadia asiastaMinulla sattuu olemaan omakohtaisia kokemuksia dieselin(kin) lastuttamisesta.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84