Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ville_77
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
Paikkakunta: Salo / Muurla
Viesti:

Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Ville_77 »

Elikkä nettiautoon oli tullu ilmo ko. autosta myynnissä, ja siellä kerrotaan ties mitä, mm. 5 bar bensanpaineet, 245hv vakiona, "aero esisarjamalli" (1991? TurboS...?)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1914035

Kuulostaa aika eksoottiselta. Kaveri oli sitä mahdollisesti ostamassa, mutta en oikein tiedä sanoisiko juuta vai jaata.
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja arttu »

Ville_77 kirjoitti:Elikkä nettiautoon oli tullu ilmo ko. autosta myynnissä, ja siellä kerrotaan ties mitä, mm. 5 bar bensanpaineet, 245hv vakiona....

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1914035
Jos tuon ilmon. mukaan alkuperäinen ahtopaine on 0,8kiloa niin eiköhän kyseessä ole vakiona 200hv pitkälohkokampe varustettuna viheliäisellä LH Jetronikilla ja se hehkulanka ilmamassamittari...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Varmasti ainakin harrastamista riittää. Jos sellaista haluaa, niin mikä ettei. Jos luotettavaa käyttöautoa niin jättäisin väliin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ville_77
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
Paikkakunta: Salo / Muurla
Viesti:

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Ville_77 »

Tossa on niin paljon kaikenlaista tossa ilmoituksessa sellaista, mikä saa hälytyskellot soimaan... ahdinkin oli joku muu kuin Garrett tai Mitsu eli räpelletty on selvästi. Aeron jousetkaan ei tietääkseni madalla kuin 15-20mm, vai onko autossa sitten Aeron iskarit ja tarvikemadallusjouset...?

Taidanpa sanoa kaverille että katselee jotain muuta. Onhan näitä :saab:eja markkinoilla sen verran ettei tarvi aina heti ensimmäistä ostaa.
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ville_77 kirjoitti:Aeron jousetkaan ei tietääkseni madalla kuin 15-20mm
-10mm normaaliin CS:ään verrattuna. Pikaisesti ajateltuna myyjä ei taida tietää autostaan juurikaan mitään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

-käynyt AINA vähintään 1 min tyhjäkäynnillä ennen koneen sammuttamista
Tuokin varsin huvittava väite 17 vuotta vanhan 445tkm ajetun auton ties monenneltako omistajalta..? :lol:
Puhallin
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Huhti 15, 2008 11:07

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Puhallin »

auto jossa on myyjän mukaan 3 tuumanen ns. dumppi kannattaa jättää ostamatta. Kaveri tuntuu olevan ulapalla tai humalassa kirjotellut.
Ville_77
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Pe Marras 26, 2004 02:40
Paikkakunta: Salo / Muurla
Viesti:

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Ville_77 »

Aika kova on hintakin, kun auto ei ole mitenkään orkkiskuntoinen eikä varmaan kovin hellästi kohdeltu jos on vaan ahtoja nostettu... kilsojakin on tonnarimittapuussakin jo ihan reippaasti.

Ei taida olla klubilaisia...

Sanoinkin jo kaverille joka ton ilmoituksen alunperin blokkasi, että neljällä tonnilla saa jo ihan hyvän tonnarin ruotsista jos jaksaa nähdä vähän vaivaa.
-Ville #2982
_______________________________
-98 9-3 2.0
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja aero »

"Aero esisarjamalli" on kyllä jotain ihan haihattelua, kun kulkine on CD - ja vieläpä vakiomallisilla alareunoilla (helmat, etulippa, takapuskin). Minun silmääni mehupillikin näyttää vakioturbon putkea pienemmältä, toki sen ehtii 400+tkm -matkalla jo kerran-pari vaihtaakin.

CD:tä minun tietääkseni on valmistettu Aeron/TurboS:n (eli C-pilariin asti CC-Aeron) helmasetillä (perän eroista huolimatta) muutama hassu kappale (CD-Aero -mainnan olen jostain myös bongannut), mutta olen silti onnistunut näkemään yhdestä (1) moisesta kulkineesta pari kuvaa, eikä yksittäiskappaleesta pysty sanomaan, onko se alkuperäinen vaiko eikö.

Kokonaisuutena auto sinänsä voi olla ihan nätti ja mielenkiintoinen harrastelelu (kuten jcarlson sanoi), mutta ilmoitukseen, myyjään ja autoon kannattaa suhtautua lievällä varauksella, jos katsomaan lähtee.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tietääkö joku tonnarin GFL-612 historiaa...?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Voin muistaa aivan väärin mutta joskus tein kauppaa 2.3 turbo tonnarista joka oli juuri tuotu suomeen ja noi kuvat vaan jotenkin näyttää prikulleen samanlaisilta... toisaalta voin olla väärässä mutta aikaa tästä on noin 4 vuotta :)

Mutta tosiaan en tiedä onko kyseessä edes sama auto kun aikaa on kulunut aika hyvin eikä ole enää mitään infoja tallessa mitä kyseinen myyjä autosta lähetti.

Voihan auto olla tuontiauto, kun kuitenkin eu kilpinen (eipä tuokaan merkkaa varmaksi tuontiautoa, voihan kilvet vaihtaa eu mallisiin).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Vastaa Viestiin