Kävinpä eilen pojan jalkapalloharrastuksen merkeissä jakamassa paikallisessa VAG-liikkeessä makkaroita ohikulkijoille. Tapahtumapäivillä oli yhtenä ohjelmana auton taloudellisuusajo, autona oli uusi Audi A3 tdi "e"-malli, en muista varmasti mutta olisko ollut 1.9 kone.
Noin 9 kilometrin pätkä, 12 risteystä, yhdet liikennevalot, 40, 50, 60 ja 80 nopeuksia. Itse ajoin lenkin 4.2 litran keskikulutuksella, keskinopeus 45. Tänään oli joku laittanut paremmaksi ja ajanut 3.8 lukemat. En saanut uutta Golffia viikoksi käyttöön, nyyh. Pitää käydä joku päivä ajamassa sama lenkki omilla autoilla, jotenkin luulen että C5 ei mene alle kuuden tai korkeintaan vähän, tonnari vienee 9-10 litraa. Paras ajotapa kuulemma että heti äkkiä kakkonen silmään jolla reipas kiihdytys ja heti nelonen/vitonen päälle, vitonen veti 1200 kierroksen pinnasta hyvin, autossa oli kuulemma tavallista A3 tdi:tä pidemmät välitykset. Ei ollut edes kauhean pieni auto, itse olin kuvitellut pienemmäksi.
Rami
economy A3 audi
economy A3 audi
VAG
VAG
Re: economy A3 audi
Nonni,
ajoin tonnarilla saman lenkin. Kutakuinkin samanlainen ilma ja saman verran liikennettä eli käytännössä risteyksissä ei tarvinnut väistää ketään eikä valoissa. Keskikulutus 9.2, huoh.
Huomio: tonnari käy pirusti suuremmilla kierroksilla 80 vauhdissa ja 40 ja 50 rajoitusalueilla (vähän ylikin ajaen) automaatti ei vaihda vielä suurimmalle. Käytännössä pitää olla himpun yli 60 vauhtia että vaihde vaihtuu, tiedä sitten kuuluuko sen noin ollakin, miten muilla? Muutenkin kun tonnarin rinnalla nyt on erilaisia manuaali-dieseleitä ollut niin selvästi niissä matkavauhdissa on matalemmat kierrokset, välillä tuntuu että vanha Pajero kiersi yhtä korkealla, kuitenkin tuo tontun laatikko on mielestäni ihan kunnossa.
Rami
ajoin tonnarilla saman lenkin. Kutakuinkin samanlainen ilma ja saman verran liikennettä eli käytännössä risteyksissä ei tarvinnut väistää ketään eikä valoissa. Keskikulutus 9.2, huoh.
Huomio: tonnari käy pirusti suuremmilla kierroksilla 80 vauhdissa ja 40 ja 50 rajoitusalueilla (vähän ylikin ajaen) automaatti ei vaihda vielä suurimmalle. Käytännössä pitää olla himpun yli 60 vauhtia että vaihde vaihtuu, tiedä sitten kuuluuko sen noin ollakin, miten muilla? Muutenkin kun tonnarin rinnalla nyt on erilaisia manuaali-dieseleitä ollut niin selvästi niissä matkavauhdissa on matalemmat kierrokset, välillä tuntuu että vanha Pajero kiersi yhtä korkealla, kuitenkin tuo tontun laatikko on mielestäni ihan kunnossa.
Rami
VAG
VAG