Kansallisuustunnukset?
Kansallisuustunnukset?
Heip!
Kertokaahan pitääkö minun nyt oikeasti liimata semmoinen iso ja ruma FIN-tarra OG-satkun komeaan persaukseen kun sillä käyn Ruotsin puolella ajamassa yhteensä n. 300km? EU-kilpiä ei ole.
Kertokaahan pitääkö minun nyt oikeasti liimata semmoinen iso ja ruma FIN-tarra OG-satkun komeaan persaukseen kun sillä käyn Ruotsin puolella ajamassa yhteensä n. 300km? EU-kilpiä ei ole.
Re: Kansallisuustunnukset?
Äkkiseltään luulisi riittävän, että teippaat takaikkunan sisäpuolelle parilla läpinäkyvänteipin pätkällä tuon FIN-tarran ja otat pois kun kotiudut.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Re: Kansallisuustunnukset?
Vuosina -49 ja -68 tehtyjen sopimusten mukaan se tunnus vaaditaan edelleen, kun autolla poistutaan sen rekisteröintimaasta. Eri asia on, että vahtiiko sen olemassaoloa enää kukaan kun EU:n sisärajoilla ei juuri rajavartijoita enää näy eikä maahantulotarkastuksia enää tehdä.
Eikä sen tarvitse olla liimattava tarra: http://users.tkk.fi/u/jjvaanan/kt/
Eikä sen tarvitse olla liimattava tarra: http://users.tkk.fi/u/jjvaanan/kt/
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kansallisuustunnukset?
Varmaan eurokilvet riittää ilman tarroja?
Itse ajattelin käydä kesälomalla heittämässä tukholma -> oslo -> köpis -> tukholma lenkin, jos vaan vanha tonnari jaksaa.. Näkisi poika samalla synnyinsijansa, kun eikös se trollhättan ole aika lähellä oslon ja köpiksen välissä.. Voisi käydä ainakin nappaamassa kuvan autosta tehtaan porteilla
Itse ajattelin käydä kesälomalla heittämässä tukholma -> oslo -> köpis -> tukholma lenkin, jos vaan vanha tonnari jaksaa.. Näkisi poika samalla synnyinsijansa, kun eikös se trollhättan ole aika lähellä oslon ja köpiksen välissä.. Voisi käydä ainakin nappaamassa kuvan autosta tehtaan porteilla
Re: Kansallisuustunnukset?
Eurokilvet riittävät.
Jos taas eurokilpiä ei autosta löydy, niin sitten pitää olla näkyvillä tuo kansallisuustunnus auton perässä. Aken sivuilla ei muistaakseni mitään mainintaa siitä, että se pitäisi olla liimattuna siinä. Joten kaiken järjen mukaan teippaus ikkunaan riittää yhtä hyvin.
Jos taas eurokilpiä ei autosta löydy, niin sitten pitää olla näkyvillä tuo kansallisuustunnus auton perässä. Aken sivuilla ei muistaakseni mitään mainintaa siitä, että se pitäisi olla liimattuna siinä. Joten kaiken järjen mukaan teippaus ikkunaan riittää yhtä hyvin.
Re: Kansallisuustunnukset?
Itse vuosi takaperin lähdin Tukholman reissuun autolla, eikä autossa ollut EU-kilpiä saati FIN-tarraakaan. Joten vaikka sitä vaaditaankin, ei sitä välttämättä aina turhan tarkkaan vahdita. Ja kyllä poliisitkin sattuivat ajamaan eräässä vaiheessa perässäni n. 3km. Joten ei kait tuosta kannata paineita ottaa... Toisaalta vara ei venettä kaada sekä tarran hintahan on n. 2€ tjsp. ja "rikkeestä" saatava mahdollinen sakko voi olla suurempi. Nyt menin aivan sekaisin mitä pitäis tehdä... Riski tuntuu nyt suurelta...
OSTA TARRA!
OSTA TARRA!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Kansallisuustunnukset?
Juu ja penskana kun vanhempien kanssa kierrettiin Suomea ristiin rastiin, niin suurinta hupia telttailun ohella oli ulkomaalaisten autojen bongailu. Harmitti vain kovasti, kun niin monesta autosta puuttui tuo pakollinen kansallisuustunnus. Sen takia piti opetella rekkarikilven perusteella, mistä mikäkin auto oli tulossa.
Re: Kansallisuustunnukset?
Ei ne eurokilvetkään maksa kuin joku 35€ tms.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Kansallisuustunnukset?
EU-kilpi vanhalla tunnuksella
Jos ajoneuvoon halutaan EU-kilvet vanhalla tunnuksella eli ajoneuvon nykyisellä tunnuksella, pitää omistajan/haltijan tilata rekisterikilvet katsastustoimipaikalta. Omistajalla/haltijalla ei tällöin tarvitse olla rekisteröintitodistuksen ilmoitusosaa mukanaan. Kilpien toimitusaika on normaalisti kolme viikkoa tilauksesta. Tilaaja noutaa valmiit kilvet katsastustoimipaikalta - samalla vanhat kilvet palautetaan.
Vanhalla tunnuksella tehtävät kilvet maksavat 8,00 €/kpl, lisäksi tulee rekisteröintimaksu 10,20 euroa. Yhteensä vanhalla tunnuksella hankitut EU-kilvet maksavat autoon 26,20 euroa.
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/EU_kilvet/
Jos ajoneuvoon halutaan EU-kilvet vanhalla tunnuksella eli ajoneuvon nykyisellä tunnuksella, pitää omistajan/haltijan tilata rekisterikilvet katsastustoimipaikalta. Omistajalla/haltijalla ei tällöin tarvitse olla rekisteröintitodistuksen ilmoitusosaa mukanaan. Kilpien toimitusaika on normaalisti kolme viikkoa tilauksesta. Tilaaja noutaa valmiit kilvet katsastustoimipaikalta - samalla vanhat kilvet palautetaan.
Vanhalla tunnuksella tehtävät kilvet maksavat 8,00 €/kpl, lisäksi tulee rekisteröintimaksu 10,20 euroa. Yhteensä vanhalla tunnuksella hankitut EU-kilvet maksavat autoon 26,20 euroa.
http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/EU_kilvet/
Saabismia 900 s -98 cabrioletilla
Re: Kansallisuustunnukset?
tarra maksaa pari euroa ja sen saa reissun jälkeen pois.
Eikä tarvitse pilata autoa rumilla EU-kilvillä.
Eikä tarvitse pilata autoa rumilla EU-kilvillä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Kansallisuustunnukset?
Jaa, kilpien hinnat noussu 2 euroa. Että semmonen vaikutus sillä että kilvet tehdään Saksassa eikä koto-Suomen vankilassa.
Muutama vuosi sitten sanoivat konttorilla että kilvet maksaa 6 euroa. No kun tuli maksettavaa 12 euroa, kysyin että eikö ne kilvet ollu 6 euroa, tarkensivat että 6 euroa kappale. Ja siihen päälle katsastusmaksu, kun kilvet tuli uudelleenrekisteröityyn autoon (ja eurokilvet halusin).
Muutama vuosi sitten sanoivat konttorilla että kilvet maksaa 6 euroa. No kun tuli maksettavaa 12 euroa, kysyin että eikö ne kilvet ollu 6 euroa, tarkensivat että 6 euroa kappale. Ja siihen päälle katsastusmaksu, kun kilvet tuli uudelleenrekisteröityyn autoon (ja eurokilvet halusin).
Re: Kansallisuustunnukset?
Kyllä ne kilvet edelleen tehdään Helsingin keskusvankilassa. Saksalaisfirma vaan osti kilpien tuotannon, mutta teettää ne edelleen HKV:n pajalla.liteFun kirjoitti:Jaa, kilpien hinnat noussu 2 euroa. Että semmonen vaikutus sillä että kilvet tehdään Saksassa eikä koto-Suomen vankilassa.
Tulee yllättäen halvemmaksi teettää ne vankityövoimalla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11