Nykynuoriso?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
hene-
"Hirsch"
Viesti:

Nykynuoriso?

Viesti Kirjoittaja hene- »

Ajelin tuossa hetki sitten Ylivieskan keskustassa. Huomasin kuinka kolme nuorta poikaa lähestyi suojatietä ja pyöräilivät viistottain tien yli, eli eivät menneet suojatietä pitkin. Kaksi pojista pyöräili pyörätielle mutta tämä yksi sankari ei sitä tehnytkään. Vaan pyöräili minua vastaan tiellä, hieman tien reunassa, tämä tapahtui aika yllättäen. Enkä ollut varautunut tällaiseen temppuun, siinä oli kyllä lähellä ettei saabin kylki saannut pari kolhua. Viime hetkessä kerkesin väistää pojan, jolla ei ollut aikomustakaan väistää minua. Tilanteessa oli vielä vastaantulevaa liikenettäkin, joten...
Pari ärräpäätä piti päästää :evil: Ois tehny mieli käydä sanomassa pari valistavaa sanaa pyöräilystä :twisted:

Nyt helpotti, ku sain vaahdota tänne, Kiitoksia 8)
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
rälläkkä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No Ylivieskan pennuilla ei ole kyllä minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.
Joskus kuskina ollessa meni suojatien pari kossia ja pari autonmittaa ennen suojatietä toinen päättää juosta takaisin auton eteen...
Kossi lähti niskaperseotteella takaisin sinne jalkakäytävälle, sen verran kyllä käämi kärysi.

Ja muutenkin täällä on meno mitä sattuu...autoilijat ovat rauhoittuneet aika paljon. Varsinkin kun polizei on pääsiäisestä asti ollut lähes jatkuvasti suorittamassa sitä ns.näkyvää valvontaa, mikä on todella hyvä.

Muillekkin tiedoksi että pelkästään pitkänperjantain iltana täällä otettiin 7:ltä nuorelta kuljettalta kortti pois taajamassa. Ylitykset olivat näillä olivat 34-54km/h 40:n rajoituksella, poliisiautoja laskin tuona päivänä 5 vilkkuautoa ja kolme siviiliautoa ja taisipa olla MP-poliisikin päivällä. Että sen verran villi meno täällä että vasta tuollainen tehovalvonta ja sen näkyvän valvonnan jatkaminen näihin päiviin asti rauhoitti vasta rauhoitti menoa....
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Salo on kanssa aika paha. kerran kun käännyin kuorma-autolla puistokadulle, niin about 10kpl jotaki 13vee likkoi meni polkupyörillä suojatien kohtaa yli punaisia päin. Onneksan kuormurin pysäytettyä kyllä tytöt vähän pelästy ei kuormuria vaan sitä kun töötäsin niille.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
hene-
"Hirsch"
Viesti:

Totta kyllä että tuo poliisin ns. näkyvä valovonta on rauhottanut tilannetta huomattavasti. Ennen ei pahemmin poliiseja keskustassa näkyny.
Tosin kyllä tuossa viime lauantai-iltana oli aika kovat kisat joillaki menossa. Mutta hetki kisailun jälkeen poliisi-auto lipui keskustaan ja johan liikenne kummasti rauhottui :D
Saab 900 i8
Audi S4

saab900rs
"Aero"

Re: Nykynuoriso?

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

hene- kirjoitti:Ajelin tuossa hetki sitten Ylivieskan keskustassa. Huomasin kuinka kolme nuorta poikaa lähestyi suojatietä ja pyöräilivät viistottain tien yli, eli eivät menneet suojatietä pitkin. Kaksi pojista pyöräili pyörätielle mutta tämä yksi sankari ei sitä tehnytkään. Vaan pyöräili minua vastaan tiellä, hieman tien reunassa, tämä tapahtui aika yllättäen. Enkä ollut varautunut tällaiseen temppuun, siinä oli kyllä lähellä ettei saabin kylki saannut pari kolhua. Viime hetkessä kerkesin väistää pojan, jolla ei ollut aikomustakaan väistää minua. Tilanteessa oli vielä vastaantulevaa liikenettäkin, joten...
Pari ärräpäätä piti päästää :evil: Ois tehny mieli käydä sanomassa pari valistavaa sanaa pyöräilystä :twisted:

Nyt helpotti, ku sain vaahdota tänne, Kiitoksia 8)
Mä olisin luultavasti kääntynyt perään ja vedellyt kunnolla pitkin korvia :twisted: ...olis ehkä seuraavalla kerralla pistäny vähän miettimään, et miten tuol liikentees voi käyttäytyy ja miten ei :roll:
-¤Ahdin määrää tahdin¤-

Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
hene-
"Hirsch"
Viesti:

saab900rs kirjoitti: Mä olisin luultavasti kääntynyt perään ja vedellyt kunnolla pitkin korvia :twisted: ...olis ehkä seuraavalla kerralla pistäny vähän miettimään, et miten tuol liikentees voi käyttäytyy ja miten ei :roll:
Ei se kovin kaukana ollu ettenkö ois tehny tuota 8O
Uskomatonta oli vielä sekin että kyseinen poika vaan polki pyörällään, eikä näyttäny olevan jutusta moksiskaan, kun peilistä tiirasin..ärrr. :x
Saab 900 i8
Audi S4

riisipussi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Paras tapaus on kun pysähdyttiin kaverin kanssa suojatien eteen ja annettiin tietä parille 13-14v tytölle.
Keulan kohdalla auton puolimmainen otti ja tempasi kunnon räät tuulilasiin 8O
Istuttiin muutama sekka katsoen eteenpäin ja yhtä aikaa katsottiin toisia,
kaveri sanoi: 'ei tohon osaa edes sanoa mitään'
Oltiin niin hämmästyneitä että ei tajuttu edes rueta rähjäämäänkään niille.
9000 CD 2.3 -90
Make
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

riisipussi kirjoitti:Paras tapaus on kun pysähdyttiin kaverin kanssa suojatien eteen ja annettiin tietä parille 13-14v tytölle.
Keulan kohdalla auton puolimmainen otti ja tempasi kunnon räät tuulilasiin 8O
Istuttiin muutama sekka katsoen eteenpäin ja yhtä aikaa katsottiin toisia,
kaveri sanoi: 'ei tohon osaa edes sanoa mitään'
Oltiin niin hämmästyneitä että ei tajuttu edes rueta rähjäämäänkään niille.
Sama reaktio olisi tapahtunut täälläkin.. Nykyajan penikat, ei helvetti. Remmiä per*eelle tuollaisille. Voi vaan kuvitella minkälainen kasvatus tuollaisilla on.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
rälläkkä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Make kirjoitti: Sama reaktio olisi tapahtunut täälläkin.. Nykyajan penikat, ei helvetti. Remmiä per*eelle tuollaisille. Voi vaan kuvitella minkälainen kasvatus tuollaisilla on.
Se on katsokaas sitä vapaata kasvatusta...ja sen kyllä huomaa kun ei osalla ole minkäänlaista kuria ollut
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

saab900rs kirjoitti:
Mä olisin luultavasti kääntynyt perään ja vedellyt kunnolla pitkin korvia :twisted: ...olis ehkä seuraavalla kerralla pistäny vähän miettimään, et miten tuol liikentees voi käyttäytyy ja miten ei :roll:
Tossa on asennetta :twisted:
Mut toisaalta ei kyllä itellä riittäs kantti mennä mitään pikkusia muksimaan, mutta kyllä pitäisi karjua tollasille apinoille.

Oman auton päälle nuori kaveri kännissä heitti kultasta suihkua ja satuinpa itse paikalle. Siinä oli kyllä lähelle, että en vetäny pitkin korvia, mutta onneks onnistu hillitsee ittensä 8) ja on myös motarilla räitty lasiin sillalta :D
Toisaalta kyllä sitä itse joskus 15 kesäsenä tuli kustua bemareiden päälle :oops: :oops: :oops:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
saabisti900
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Rommitommi kirjoitti:
saab900rs kirjoitti:
Toisaalta kyllä sitä itse joskus 15 kesäsenä tuli kustua bemareiden päälle :oops: :oops: :oops:
No ei siinä ole mitään väärää. :D :D
Saab 900 2.0t vm.96
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Ite oon viel nuori 18v ja kyl mua on ainaki opetettu toisten omaisuutta kunniottamaan. Kyl meinaan meillä ainaki kuria on löytyny, meinaan kerran ku huusin siskolle äiti vei ulos puhuttelun istuin piha keinus ja sit meitin äiti suuttus ja heitti paistinpannula onneks kerkesin väistää ja ei äiti edes tahallaan mua heittäny, mut kyl opetti vähäsen.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Hehhe, jos äiti tahalteen heittelis paistinpannulla, pitäisi ehkä vähän huolestua :?

Mutta tottakai muiden omaisuutta arvostetaan. Suomessahan kateus on vain niin tavallista. Ja siitäpä ei ole kuin haittaa. Jotenkin itse en osaa kadehtia, olen onnellinen muiden puolesta. Monilla kavereilla / vanhemmilla on jotain todella hienoa ja kallista, useinhan siitäkin on vain iloa minullekin. Esim. hauskat purjehdusreissut, kyytejä hirmuautoissa jne.
STCF #3
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nykyajan lasten kasvatus on mitä on, kun nuo lapset on poljettu syteen ja saveen silloin hullujen vuosien aikaan/lamavuosien vitutukseen. "Parhaimpien" tapausten vanhemmat ovat soittaneet vaimolleni töihin joulujuhlan jälkeen "että ei meidän mussukka ole näin huonosti käyttäytynyt, kuin käytösnumerossa näkyy". Ja totta vi**ssa se on niin käyttäytynyt, jos opettaja laittaa numeron toikkariin. Ja sitten vanhempain illassa sanotaan vamolle ku hän teki äityisloman sijaisuutta "että sinäkö et ole oikea opettaja". Daa, vi**u mitä dillejä yleensä vanhemmat on, niin minkälaisia niiden kakarat sitten on??? Ja yleensäkin, koti kasvattaa ja KURIA PITÄÄ OLLA JA KUNNIOITUSTA MUITA IHMISIÄ KOHTAAN!!! Mulle on kaupungilla haistateltu alapäätä, jos en oo antanu jollekin about reilu 10v kakaralle tupakkia. Ja itse en edes polta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Joo kyl koko ajan tommoset 10vee likat kiroilee ja ryyppää ku kovemmatki työmiehet. Yks kaveriki sai vähät aikaa sit kortin ni ekana perjantai iltana sil räittiin muutaman kerran naamaan ku sei ei suostunu hakeen 7luokkalaisil likoil tupakkaa ja kaljaa. Sit se sai koulun päättäjäisten jälkeisenä iltana kantaa 15v pikusiskonsa autoon ku se oli sammunu jonneki nurmikol.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
Vastaa Viestiin