Bilsport Tunertest

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Bilsport Tunertest

Viesti Kirjoittaja pade »

Eli uudessa Bilsportissa on taas tuollanen Tunertest ja tällä kertaa mukana on ainakin kaksi uutta SS:ää (BSR ja ChipCenter), yksi Nordicin 9-5 ja ainakin minua eniten kiinnostava Maptunin n. 500hv Viggeni 8O :twisted:
Lehti on juuri nyt tullut tilaajille ruotsissa joten me saamme odotella sitä vielä jonkun aikaa...
Varmaan ihan kivaa luettavaa... :)
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Odotan myös mielenkiinnolla.

Kyseessä jok tap sama "glen:in" viggen, joka myös maptunin sivuilla. Sivuilla tosin vanhat tiedot autosta.
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vigge kirjoitti:Odotan myös mielenkiinnolla.

Kyseessä jok tap sama "glen:in" viggen, joka myös maptunin sivuilla. Sivuilla tosin vanhat tiedot autosta.
Jeps, sama auto kyseessä ja tosiaan pitäs olla vähä uutta potkua koneessa...
Jäämme siis mielenkiinnolla odottelemaan :)
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

pade kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Odotan myös mielenkiinnolla.

Kyseessä jok tap sama "glen:in" viggen, joka myös maptunin sivuilla. Sivuilla tosin vanhat tiedot autosta.
Jeps, sama auto kyseessä ja tosiaan pitäs olla vähä uutta potkua koneessa...
Jäämme siis mielenkiinnolla odottelemaan :)
No jaa... Aikas hengettömältä peliltä, noin aikojen perusteella, tuo viggen vaikutti kun verrataan padassa oleviin hevosvoimiin. Tiedä sitten ovatko nuo 500Hv jotain "essonbaari" hevosia... :roll:

Kyseisessä testissä silmiini pisti pari liukkaasti liikkunutta Volvoa! 8)
Saab 9-5 Aero MY01
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

On muuten aika erikoinen juttu.
Ruotsissa majailevat virittäjägurut ovat Suomalaisia kavereita.

Tarkoitan sellaisia , jotka tekevät ihan oikeita hevosia moottoriin.

Ruotsissa on tapana brassailla koreilla kuorilla, isolla rahalla ja makeilla puheilla. Ei millään pahalla, mutta tällainen maku on jäänyt.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Niin on myos taal Norjass.. eli mita suurempi ja hienompi fast&furios venttiili suhisee ja mita suurempi korsteenin paa on puskurin alla sita makeempi...hyi hel##ti etta ilijettavaa.. kunnon kaakit ei yleensa paljastu vasta kun viivalla,., :twisted:
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AM kirjoitti:
pade kirjoitti:
Vigge kirjoitti:Odotan myös mielenkiinnolla.

Kyseessä jok tap sama "glen:in" viggen, joka myös maptunin sivuilla. Sivuilla tosin vanhat tiedot autosta.
Jeps, sama auto kyseessä ja tosiaan pitäs olla vähä uutta potkua koneessa...
Jäämme siis mielenkiinnolla odottelemaan :)
No jaa... Aikas hengettömältä peliltä, noin aikojen perusteella, tuo viggen vaikutti kun verrataan padassa oleviin hevosvoimiin. Tiedä sitten ovatko nuo 500Hv jotain "essonbaari" hevosia... :roll:

Kyseisessä testissä silmiini pisti pari liukkaasti liikkunutta Volvoa! 8)
Autossa oli vikaa testin aikana ja se lukee myös lehden tekstissä. STCS:n sivuilla oli juttua että autoon olisi tullut akutti tarve vaihtaa männät.
Oli miten oli niin ei auto yksikertaisesti voi taipua orkkis alustalla siitä radasta läpi kovin vauhdikkaasti. Loppunopeus vartilla oli plussaa.
#1730
500whp.net member
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AM »

Vigge kirjoitti:
AM kirjoitti: No jaa... Aikas hengettömältä peliltä, noin aikojen perusteella, tuo viggen vaikutti kun verrataan padassa oleviin hevosvoimiin. Tiedä sitten ovatko nuo 500Hv jotain "essonbaari" hevosia... :roll:

Kyseisessä testissä silmiini pisti pari liukkaasti liikkunutta Volvoa! 8)
Autossa oli vikaa testin aikana ja se lukee myös lehden tekstissä. STCS:n sivuilla oli juttua että autoon olisi tullut akutti tarve vaihtaa männät.
Oli miten oli niin ei auto yksikertaisesti voi taipua orkkis alustalla siitä radasta läpi kovin vauhdikkaasti. Loppunopeus vartilla oli plussaa.
Kyllähän siitä oli maininta että vikaa oli, mutta korjattiin paikan päällä (painepuolen letku löysällä) ja että kiihtyvyysmittaukset saatiin tehtyä ongelmitta.

Mistä muuten sait päähäsi, että kyseisessä sinisessä Viggenissä olisi ollut alkuperäinen alusta??? Ei muuten ollut!

Esimerkiksi molemmat testissä olleet Volvot (S40&V40) liikkuivat paremmin kuin tuo Viggen, vaikka hevosvoimia olikin 65&180Hv vähemmän...

Olihan tuo 500Hv Viggen kolmanneksi hitain Superstagella -VW Touran ja BMW 525 diisselit jäivät taakse... Ja Bemarin ja Skodan diisselit olivat reilusti nopeampia! :lol:
Saab 9-5 Aero MY01
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Pujotteliko ne taas tötteröitä kiitoradalla?

Saisivat joskus kärrätä autot F1-tason kilparadalle...
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Nopean silmäilyn perusteella suurimman vaikutuksen teki BSR:n Sport Sedan. Viggenin arvoissa vaikutuksen tekivät ainoastaan 100-150 km/h aika(4,02 s/143,06m) sekä varttimailin loppunopeus(187,63).

Autotechin Volvo vakuutti kaikilla arvoillaan sekä tuolla julmettomalla väännöllä, 570 Nm!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AM kirjoitti:


Kyllähän siitä oli maininta että vikaa oli, mutta korjattiin paikan päällä (painepuolen letku löysällä) ja että kiihtyvyysmittaukset saatiin tehtyä ongelmitta.

Mistä muuten sait päähäsi, että kyseisessä sinisessä Viggenissä olisi ollut alkuperäinen alusta??? Ei muuten ollut!

Esimerkiksi molemmat testissä olleet Volvot (S40&V40) liikkuivat paremmin kuin tuo Viggen, vaikka hevosvoimia olikin 65&180Hv vähemmän...

Olihan tuo 500Hv Viggen kolmanneksi hitain Superstagella -VW Touran ja BMW 525 diisselit jäivät taakse... Ja Bemarin ja Skodan diisselit olivat reilusti nopeampia! :lol:
Juu luin nyt jutun hieman tarkemmin ja olihan siihen alustaan jopa satsattu sen verran että jouset/iskarit oli vaihdettu. Menin siinä vipuun kun auton tiedoissa lukee ettei Maptun ole tehnyt mitään ajo-ominaisuuksien parantamiseksi.

Kun tiedetään että viggenin alusta on aivan syvältä jo vakio tehoilla, niin ilmanmuuta tossa autossa pitäisi olla kunnon puslat joka paikassa ja ohjausräkin tuki. Lisäksi lukkokaan ei olisi pahitteeksi.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

CC Aero kirjoitti:Nopean silmäilyn perusteella suurimman vaikutuksen teki BSR:n Sport Sedan.
Kuten myös meikäläiseenkin. Toi Sport Sedan on toistaiseksi nopein Saab tuolla Super Stagella, ja autosta on vielä kutiteltu irti 300 hv, 400 Nm aukaisematta moottoria ja vaihtamatta moottorin sisäisiä osia (tosin ruiskutussuuttimet oli vaihdettu). Todella vaikuttavaa. Näyttää siis siltä, että kyllä Sport Sedanistakin saadaan tehoa irti, kun oikein yritetään. Kestävyydestä ei sitten voi oikein sanoa mitään, mutta hyvin tuo auto kesti Superstagen rääkin, ja se on jo tosi kovaa rääkkiä.

Lisäksi Sport Sedanin alusta näyttäisi olevan parempi kuin vanhempien Saab -mallien alusta. Muistaakseni testikuski "Gullabo" kehui Sport Sedania, että se on yksi parhaista etuvetoisista autoista, jolla hän on ajanut Super Stagessa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

OffTopic: Tuo olisi kyllä positiivinen yllätys, jos Sport Sedanin padat todella kestäisivät viritystä. En sitten tiedä minkä takia esim. Nordicilla nuo koneet menivät rikki ja luopuivat virittämisestä kokonaan. Joka tapauksessa odotan suurella mielenkiinnolla mitä Maptun saa aikaan. :wink: Alustahan on Sport Sedanissa yksinkertaisesti julmetun hyvä, joten ei ihme, että "Gullabo" sitä kehui..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

CC Aero kirjoitti:OffTopic: Tuo olisi kyllä positiivinen yllätys, jos Sport Sedanin padat todella kestäisivät viritystä. En sitten tiedä minkä takia esim. Nordicilla nuo koneet menivät rikki ja luopuivat virittämisestä kokonaan. Joka tapauksessa odotan suurella mielenkiinnolla mitä Maptun saa aikaan. :wink: Alustahan on Sport Sedanissa yksinkertaisesti julmetun hyvä, joten ei ihme, että "Gullabo" sitä kehui..
Joo, ihmettelen vaan, että mistä Nordic aikoo tulevaisuudessa hankkia tulonsa? Rototestistäkö (siis se tehonmittausvärkki) ? Luulisin, että firma menettää tulevaisuudessa paljon asiakkaita, jos keskittyvät vain "vanhempien" T5 ja T7 -Saabien virittämiseen ja eivät aio julkaista lainkaan virityssettejä T8:iin (eli Sport Sedaniin). Outo yritysstrategia???

Nyt sekä BSR:llä, Chip Centerillä, Hirschillä että Abbott Racingilla on omat virisettinsä Sport Sedaniin, joten luulisi että jo firmojen keskinäisen kilpailun (=asiakkaiden kalastelun) takia ei voisi tehdä tuollaista päätöstä, että skippaa Sport Sedanin virittämisen tyystin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Eiköhän se Nordickin niihin lopulta nöyrry, jollei sitten jo nyt salaa niitä testaile...
STCF #3
Vastaa Viestiin