Pölykapseleiden irrotus?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kylläpä taas ongelma tuli :oops: Pitäisi vaihtaa talvivanteiden pölykapselit toisille vanteille, mutta ei niitä ihan tuosta vaan käsivoimin nypätä irti. Tuntuu olevan todella tiukasti kiinni, eikä kapselin ja renkaan väliin saa edes kunnolla mitään meisseliä tms.
Onko muut painineet vastaavan asian kanssa? Miten kapselit saisi ehjinä irti?
Femman orkkisvehkeet on kyseessä.
9-5 2,3t Wagon `06
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Katso missä kohtaa on joku lukituskynsistä, ja laita niillepaikkeille ohut liina, paalinaru tai vastaava kapselin "puolan" ympäri, liina tai naru ranteen ympäri ja tiukka nykäisy. Tämä tepsi ainakin NG-900 kapseleihin joita ei sitten millään muulla ilveellä irti saanut.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja 900S »

Tattis! Yritetään noin.
9-5 2,3t Wagon `06
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja SS »

Tai varovasti isolla ruuvarilla/rengasraudalla kampeaa reunan alta. Orkkispölärit eivät ihan heti hajoa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

SS kirjoitti:Tai varovasti isolla ruuvarilla/rengasraudalla kampeaa reunan alta. Orkkispölärit eivät ihan heti hajoa.
Juu, ja nimenomaan tuo oma niksini koski Saabin alkuperäispöläreitä (GM) jotka ovat ihmeen joustavaa laatua. Oikeasti päädyin liinalla repäisemiseen vain siksi, että kaikki muut keinot olivat jo käytetty, rengasrautoineen sun muineen ja järkeilin että jos eivät ehjänä irtoa, niin eivät sitten irtoa. No irtosivat kuitenkin mutta kun rävähtivät irti niin olinkin persiilläni isänmaassa liina ja pölykapseli sylissäni.

Jos noista alkuperäispöläreistä oikein hakemalla jotakin hyvää hakee niin eivät ne ainakaan omia aikojaan tienposkille lentele oikein asennettuina..
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Minuteman kirjoitti:Jos noista alkuperäispöläreistä oikein hakemalla jotakin hyvää hakee niin eivät ne ainakaan omia aikojaan tienposkille lentele oikein asennettuina..
Joo. Omat talvivanteiden pölärit on kans niin tiukasti kiinni että saa kaikki taikatemput tehdä ennenkuin irtoavat. Hyvä näin. Toista se oli og-satkun kanssa kun teräspölärit piti leipoa kiinni nippusiteillä että pysyivät mukana.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja stara »

niin ne direktiivit ja ilmaston lämpeneminen vaikuttavat kaikkeen. Ennen ei saatu vanteen pultteja auki eikä vanteita navalta irti, nykyisin ei saada pöläreitä irti eikä ajovalon polttimoa vaihdettua. 8O
satkun rosteripölärit panin kerran tonnarin vanteille, ei tarvinnut toista kertaa niiden kanssa pulata. 1 pöläri oli tallella reissun jälkeen. :mrgreen:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja Ristom »

9-5T kirjoitti: :lol: :lol: :lol:

Tuossa on niin hyvät kohdat laittaa naru kiinni kapseliin ja toisen pään voi köyttää puuhun vaikka pään korkeudelle ja sitten vain kaatamaan puuta jolloin kapseli irtoo, pienellä ajatuksella voi samaan puuhun köyttää joka kapselista narun.
Kuva
Joo, ei muuta kuin vetopyörä-taljasysteemit käytöön! :lol:

Hyvänä puolena voidaan kai pitää ilmaista varkaussuojaa. Eipä jää rengasvoro pöläreiden kanssa kiroilemaan, vie liikaa aikaa..
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja mursu »

Ristom kirjoitti:
9-5T kirjoitti: :lol: :lol: :lol:

Tuossa on niin hyvät kohdat laittaa naru kiinni kapseliin ja toisen pään voi köyttää puuhun vaikka pään korkeudelle ja sitten vain kaatamaan puuta jolloin kapseli irtoo, pienellä ajatuksella voi samaan puuhun köyttää joka kapselista narun.
Kuva
Joo, ei muuta kuin vetopyörä-taljasysteemit käytöön! :lol:

Hyvänä puolena voidaan kai pitää ilmaista varkaussuojaa. Eipä jää rengasvoro pöläreiden kanssa kiroilemaan, vie liikaa aikaa..
Anteeksi nyt, mutta eikös tuon renkaan saa irti ihan vaan irrottamalla pultit? Takapuolelta sitten vaan kampeaa kapselin kiinnikkeet irti jossei muuten lähde? :)

Itse olen ratkaissut ongelman jättämällä pölykapselit kiinni :)
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Re: Pölykapseleiden irrotus?

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Liukuvasarallahan ne pölykapselit perinteisesti irroitetaan.
Kuva
Sitten tietysti jos on joku hankalampi yksilö kapseleiden joukossa, niin voi joutua virittelemään prässiä väliin.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Vastaa Viestiin