apukäynnistin/energia-asema

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
Saab 9-3 2000
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja Saab 9-3 2000 »

Soki kirjoitti:
Ke Marras 03, 2021 14:38
Saab 9-3 2000 kirjoitti:
Ti Marras 02, 2021 17:25
Itellä on tollanen. Toimii eikä tarvitse latailla.https://www.tyokalutori.fi/Akuton-apukaeynnistin-300A
Mites tuo sitten jos akku on ihan sippi? Valot päällä yön tmv?
Se lataa todella heikostakin akusta itsensä.
Avatar
Soki
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Su Touko 12, 2019 12:57

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja Soki »

Ok, pitääpä tuolanen Virtaselta Salosta kipaista, näytt olevan jonkun euron halvempi sielä kun tuo kalutorin tarjojus.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja SS »

Onko kokemusta riittääkö tuollaissea potku 1.9 dieselin starttaukseen pakkasella hehkutuksineen? Jos nyt oletetaan että akussa on edes vähän varausta jäljellä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Saab 9-3 2000
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2019 14:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja Saab 9-3 2000 »

Kokemusta ei ole mutta varmuuden vuoksi ostaisin diesel autoon ton isomman. https://www.virtasenkauppa.fi/akuton-ap ... acap-39719
tomiix
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2020 13:15
Paikkakunta: JNS

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja tomiix »

SS kirjoitti:
La Marras 06, 2021 08:59
Onko kokemusta riittääkö tuollaissea potku 1.9 dieselin starttaukseen pakkasella hehkutuksineen? Jos nyt oletetaan että akussa on edes vähän varausta jäljellä.
Itsellä käytössä muutaman vuoden vanha bensa-autolle tarkoitettu apukäynnistin. Dieselin kanssa se on hehkutuksen kanssa kerta tai kaksi mitä jaksaa yrittää. Peltoautossa testattiin, että paremmin sai tuolla dieselin käyntiin kun suihkutti starttipilottia imusarjan ja starttasi ilman hehkutusta ( tuon peltoauton oma akku oli täysin tyhjä).
9-5 -07 2.3T STW
9-5 -06 2.3T STW Aero
ex 9-5 -07 2.0T STW A
ex 9-5 -08 2.3T STW
ex 9-5 -09 (-10) 1.9 TiD STW A
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23967
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

onko kokemusta motonetin tarjonnasta??

katselin tuota
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455612/ ... 1500A-12-V
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja eegas »

nalleolut kirjoitti:
Ti Joulu 28, 2021 07:57
onko kokemusta motonetin tarjonnasta??

katselin tuota
https://www.motonet.fi/fi/tuote/455612/ ... 1500A-12-V
https://www.testivoittaja.net/apukaynni ... ivoittaja/
Onhan tuo saanut hyvät arvostelut.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja torque »

^^Kaveri hankki tuollaisen Telwinin, on kuulemma ollut ihan käytössä ja auttanut tuomaan auton kotiin.

Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :

https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

torque kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 21:08
^^Kaveri hankki tuollaisen Telwinin, on kuulemma ollut ihan käytössä ja auttanut tuomaan auton kotiin.

Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :

https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
Itse hankin saman laitteen pari päivää sitten. Komeasti starttasi n. 3kk seissyt Aero, joka omalla akulla juuri ja juuri aiheutti naksunaa.

Vaikuttaa tosiaan mekaanisesti ihan uskottavalta ja tukevalta. Oma käyttö varmasti melko vähäistä ja pienimuotoista, joten uskon ettei testivoittajasta, jota myös harkitsin, omassa käytössä juuri lisäarvoa ollut ainakaan 60e edestä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei omia kokemuksia, mutta Facebookin Outlander PHEV -ryhmässä Telwiniä on moni kehunut. 12 voltin akun hyytyminen on lataushybridien yleisimpiä vikapaikkoja, ja sen korvaajaksi toki riittää vähän pienempikin virtapankki, kun ei tarvitse moottoria sillä kierrättää vaan vain herätellä järjestelmät jotta se oikea sähkö saadaan sitten ajoakusta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja Kupari »

2.polvi kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 21:24
torque kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 21:08
^^Kaveri hankki tuollaisen Telwinin, on kuulemma ollut ihan käytössä ja auttanut tuomaan auton kotiin.

Itse päädyin nyt tähän, järean oloinen laite :

https://www.puuilo.fi/ax4-apukaynnistin ... alahteella
Itse hankin saman laitteen pari päivää sitten. Komeasti starttasi n. 3kk seissyt Aero, joka omalla akulla juuri ja juuri aiheutti naksunaa.

Vaikuttaa tosiaan mekaanisesti ihan uskottavalta ja tukevalta. Oma käyttö varmasti melko vähäistä ja pienimuotoista, joten uskon ettei testivoittajasta, jota myös harkitsin, omassa käytössä juuri lisäarvoa ollut ainakaan 60e edestä.
Tuli investoitua myös tuohon isompaan AX4 tosin motonetistä ctechin ohella. Jaksa enää puljata tarpeen vaatiessa irtoakun ja kaapeleiden kanssa ja ctech saa hoitaa muuten aeron säännöllisiä latauksia.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Ti Tammi 04, 2022 21:46
Ei omia kokemuksia
Päivitetääs sen verran, että nykyisin on omia kokemuksia. Juuri tuolla edellisessä viestissä mainitulla AX4:n apukäynnistimellä starttasi jokin aika sitten Oldsin isolohko iloisesti, vaikka kesti hetken pyörittääkin. Ihmeellisesti ei nuo ohkaiset kaapelitkaan sulaneet tuossa pyörityksessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: apukäynnistin/energia-asema

Viesti Kirjoittaja aero »

Ne piuhat lie paitsi ohuet, myös lyhyet? Se auttaa ihmeesti ohutta lakua kestämään ja kun ei niillä tarvi ylttää konetilasta toiseen, niin pitkät piuhat olisi yleensä vaan tiellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin