Hyvä idea! Lähes yhtä hyvä kuin Ratinan muuttaminen "rantabulevardiksi". Kasatkaa samantien vaikka barrikadeja tielle tai laittakaa liikennehidasteita jokaiselle sisääntuloväylälle. Loistavaa liikenteen rampauttamista. Bussit sentään luultavimmin kulkevat näilläkin alueilla edelleen sen 60-70km/h.Aamulehti kirjoitti: Muutos: Tampereen ydinkeskustassa nopeusrajoitus laskisi 30 kilometriin tunnissa
Tampereen ydinkeskustan nopeusrajoitus lasketaan ehkä 30 kilometriin tunnissa.
Tampereen ydinkeskustassa, Hyhkyssä ja Hatanpäällä joutuu tulevaisuudessa köröttelemään kolmeakymppiä, jos Tampereen yhteiskuntalautakunta hyväksyy ensi viikon tiistaina liikenneturvallisuussuunnitelman.
...
Nopeusrajoituksia ei kuitenkaan aiota alentaa vain ydinkeskustan kaduilla, vaan myös asuinalueiden halki kulkevilla pääväylillä. Esimerkiksi Pohtolankadulla, Nuolialantiellä, Insinöörinkadulla ja Tesomankadun itäpäässä nopeusrajoitusta laskettaisiin nykyisestä 50:stä 40 kilometriin tunnissa.
...
Nopeusrajoitusten alentamista perustellaan liikenneturvallisuuden parantamisella. Jos vauhti hidastuu 40:stä 30 kilometriin tunnissa, auton pysähtymismatka lyhenee peräti kahdeksan metriä.
- Jos autoilijat ajaisivat rauhallisemmin, mahdollisen onnettomuuden seuraukset eivät olisi niin vakavia, Tampereen kaupungin liikenneinsinööri Jukka Kyrölä muistuttaa.
Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Tampereen päättäjillä on ilmeisesti tavoitteena tehdä äärimmäisen tukkoisesta keskusta-alueesta vieläkin tukkoisempi.

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Kuka löytää tampereen kaupungin veppi-sivuilta yhteiskuntalautakunnan yhteystiedot ja jäsenet.... ? minä en löytäny kuin yhdyskuntalautakunnan, jonka kokoonpano myös kyllä kertoo karua kieltään missä mennään nyt ja tulevaisuudessa....
Niin, ja pitäähän ratinassa ajaa hiljaa, jottei niiden rantakerrostalojen maksukykyisten (muttei -haluisten) rauha häiriinny liikenteen melusta...
Niin, ja pitäähän ratinassa ajaa hiljaa, jottei niiden rantakerrostalojen maksukykyisten (muttei -haluisten) rauha häiriinny liikenteen melusta...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
-
Premium Override
- "Hölösuu"
- Viestit: 2238
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Mietin ihan samaa.. Missä noi tyypit asuu.. Joku vois mennä puhuu järkeä päähän. Lisää ruuhkia keskustaan kun valoista voi sitten enää niinkään reippaasti lähteä.. Ja salama-auto tai pari parkkiin niin saadaan niitä ihania sakkotuloja valtiolle. Nopeus vain osasyy näiden ajotaidottomien tumpeloiden säheltämisessä. Kortin saanti kun on kiinni rahasta tässä maassa. Suorat mutkille ja toisippäin
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
No mitäpä muutakaan voi odottaa Tampereella, jossa liikenneasioista ovat päättämässä pääasiassa ajokortittomat viherfasistiset idealistit, kaikenmaailman orastynkkyset & kateudestavihreät, ynnä muu muumimukimafia.
Yksityisautoton Tamperehan niillä tavoitteena on, ja ennen tavoitteen saavuttamista kaikenlainen kiusanteko yksityisautoilijaa kohtaan mitä nyt kuvitella saattaa.
Yksityisautoton Tamperehan niillä tavoitteena on, ja ennen tavoitteen saavuttamista kaikenlainen kiusanteko yksityisautoilijaa kohtaan mitä nyt kuvitella saattaa.
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
En oikein ymmärrä mikä tuossa niin harmittaa. Sillä ajaako ydinkeskustassa 30 vai 50 ei ole juuri mitään vaikutusta ajallisesti. Ongelmana on lähinnä se että jos valvonta ei toimi kunnolla sooloilu helpottuu. Talvirajoitukset enemmän ihmetyttää.
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Nyt ei olekaan enää kyse ydinkeskustasta, vaan koko Kaupungin alueelle ulottuvista toimista.wesku kirjoitti:En oikein ymmärrä mikä tuossa niin harmittaa. Sillä ajaako ydinkeskustassa 30 vai 50 ei ole juuri mitään vaikutusta ajallisesti. Ongelmana on lähinnä se että jos valvonta ei toimi kunnolla sooloilu helpottuu. Talvirajoitukset enemmän ihmetyttää.
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
No silti on aivan eri luokan asiasta kyse. Jos nyt vaikka Hervannassa Insinöörinkadulla rajoitus laskee kymmenellä, tarkoittaa se kilometrin matkalla 18 sekunnin eroa. Vastaava aika sinne tai tänne menee risteyksissä, suojateillä ja missä tahansa. Ja tuskinpa siis missään näistä Tampereen suunnitelmista ainakaan yli 3 kilometrin pätkistä on kiinni, minuutti sinne tai tänne.
Sensijaan jos ajat vaikka 400 km kuivaa sulaa tietä 80 edes suunnilleen sakotustoleranssin mukaan ja kaiken maailman pelleilijät tunkee perään ja ohittelee etukulmaa viistäen, ja matkaan kuluu tunti enemmän kuin satasen rajoituksella. Tai vaikka motaria Hesasta Tampereelle, silläkin matkalla menee vartti ylimääräistä, suurimman osan talviajasta täysin turhaan. Ja silloin kun on huonot kelit on 100 tai 80 nekin liikaa. On näissä hiukan eri luokan asiasta kysymys.
Sensijaan jos ajat vaikka 400 km kuivaa sulaa tietä 80 edes suunnilleen sakotustoleranssin mukaan ja kaiken maailman pelleilijät tunkee perään ja ohittelee etukulmaa viistäen, ja matkaan kuluu tunti enemmän kuin satasen rajoituksella. Tai vaikka motaria Hesasta Tampereelle, silläkin matkalla menee vartti ylimääräistä, suurimman osan talviajasta täysin turhaan. Ja silloin kun on huonot kelit on 100 tai 80 nekin liikaa. On näissä hiukan eri luokan asiasta kysymys.
-
apu,apupoika
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Kyllä vaan menee vanhalta muistilta 60km/h tauluun Ratinansillan nurkilla kun Hämeenpuistonkurvista lähtee..........VVV kirjoitti:Tampereen päättäjillä on ilmeisesti tavoitteena tehdä äärimmäisen tukkoisesta keskusta-alueesta vieläkin tukkoisempi.Hyvä idea! Lähes yhtä hyvä kuin Ratinan muuttaminen "rantabulevardiksi". Kasatkaa samantien vaikka barrikadeja tielle tai laittakaa liikennehidasteita jokaiselle sisääntuloväylälle. Loistavaa liikenteen rampauttamista. Bussit sentään luultavimmin kulkevat näilläkin alueilla edelleen sen 60-70km/h.Aamulehti kirjoitti: Muutos: Tampereen ydinkeskustassa nopeusrajoitus laskisi 30 kilometriin tunnissa
Tampereen ydinkeskustan nopeusrajoitus lasketaan ehkä 30 kilometriin tunnissa.
Tampereen ydinkeskustassa, Hyhkyssä ja Hatanpäällä joutuu tulevaisuudessa köröttelemään kolmeakymppiä, jos Tampereen yhteiskuntalautakunta hyväksyy ensi viikon tiistaina liikenneturvallisuussuunnitelman.
...
Nopeusrajoituksia ei kuitenkaan aiota alentaa vain ydinkeskustan kaduilla, vaan myös asuinalueiden halki kulkevilla pääväylillä. Esimerkiksi Pohtolankadulla, Nuolialantiellä, Insinöörinkadulla ja Tesomankadun itäpäässä nopeusrajoitusta laskettaisiin nykyisestä 50:stä 40 kilometriin tunnissa.
...
Nopeusrajoitusten alentamista perustellaan liikenneturvallisuuden parantamisella. Jos vauhti hidastuu 40:stä 30 kilometriin tunnissa, auton pysähtymismatka lyhenee peräti kahdeksan metriä.
- Jos autoilijat ajaisivat rauhallisemmin, mahdollisen onnettomuuden seuraukset eivät olisi niin vakavia, Tampereen kaupungin liikenneinsinööri Jukka Kyrölä muistuttaa.
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Etkö "Wesku" oikeasti näe metsää puilta vai haluatko oikeasti vain neppailla pikkuasioilla?wesku kirjoitti:No silti on aivan eri luokan asiasta kyse. Jos nyt vaikka Hervannassa Insinöörinkadulla rajoitus laskee kymmenellä, tarkoittaa se kilometrin matkalla 18 sekunnin eroa. Vastaava aika sinne tai tänne menee risteyksissä, suojateillä ja missä tahansa. Ja tuskinpa siis missään näistä Tampereen suunnitelmista ainakaan yli 3 kilometrin pätkistä on kiinni, minuutti sinne tai tänne.
Sensijaan jos ajat vaikka 400 km kuivaa sulaa tietä 80 edes suunnilleen sakotustoleranssin mukaan ja kaiken maailman pelleilijät tunkee perään ja ohittelee etukulmaa viistäen, ja matkaan kuluu tunti enemmän kuin satasen rajoituksella. Tai vaikka motaria Hesasta Tampereelle, silläkin matkalla menee vartti ylimääräistä, suurimman osan talviajasta täysin turhaan. Ja silloin kun on huonot kelit on 100 tai 80 nekin liikaa. On näissä hiukan eri luokan asiasta kysymys.
Ei millään pahalla, ei todellakaan, mutta joillakin piireillä ja ihmisryhmillä on ihan oikeasti perimmäisenä tarkoituksena hävittää koko Autoilu, niin hullua kuin se ajatuksen tasollakin jo on.
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
"Neppailla pikkuasioilla ?" Mitä tuo nyt sitten tarkoittaakaan, olen tosiaan sitä mieltä että kaupunkien rajoitukset ovat täysin merkityksettömiä autoilun kannalta verrattuna maanteihin.
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Nykyiseltäänkin on jo tarpeeksi vaikeaa ja hidasta yrittää päästä keskustan läpi sopivaan aikaan. Saati sitten jos kaikki vielä ajavat entistäkin hitaammin. Liikennevaloissakaan ei tunnu olevan minkäänlaista vihreän aallon periaatetta. Tampereella ajellessa kyllä hermo lepää. 
Ps. Se maanteiden nopeusrajoitusten alentaminen naurettavalle tasolle ottaa päähän vielä enemmän, mutta en voi käsittää MIKSI Tampereella pitää rampauttaa liikenne totaalisesti. Kokeilkaa piruuttanne ajaa pidempää matkaa sitä 30km/h ja sanokaa sen jälkeen huvittaako madella joka päivä kaupungissa jonossa sitä kyseistä nopeutta ilman mitään järkevää syytä. Saman voi sanoa maanteistä, mutta kokeilemisen arvoinen nopeus voisi olla vaikkapa 60km/h. Lapissa sentään saa ajaa edelleen sataa kesät talvet, jos tie on edes jokseenkin kelvollisessa kunnossa. Kai sitä kohta erämaassakin ajellaan uusilla autoilla 50km/h 10km:n suoraa asfaltoitua tietä... Säästyy niiltä kolareilta...
Ps. Se maanteiden nopeusrajoitusten alentaminen naurettavalle tasolle ottaa päähän vielä enemmän, mutta en voi käsittää MIKSI Tampereella pitää rampauttaa liikenne totaalisesti. Kokeilkaa piruuttanne ajaa pidempää matkaa sitä 30km/h ja sanokaa sen jälkeen huvittaako madella joka päivä kaupungissa jonossa sitä kyseistä nopeutta ilman mitään järkevää syytä. Saman voi sanoa maanteistä, mutta kokeilemisen arvoinen nopeus voisi olla vaikkapa 60km/h. Lapissa sentään saa ajaa edelleen sataa kesät talvet, jos tie on edes jokseenkin kelvollisessa kunnossa. Kai sitä kohta erämaassakin ajellaan uusilla autoilla 50km/h 10km:n suoraa asfaltoitua tietä... Säästyy niiltä kolareilta...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
Saappi Kuski
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Kaupunkien nopeusrajoituksissahan on kyse siitä että jos rajoitus lasketaan 40-->30kmh niin todellinen keskimääräinen ajonopeus laskee 60-->50kmh. Tällä on merkittävä vaikutus jalankulkijoiden turvallisuuteen johtuen juuri pysähtymismatkoista. Kannattaa tutustua sellaiseen käsitteeseen kuin nopeuden neliö. Myös peräänajot vähenevät erittäin paljon.
Autoilija, tuo mielestään luomakunnan kruunu, luulee keskimäärin että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä. Olkoon sitten kyse vaikka 20 sekunnin ajan"säästöstä" työmatkalla jonkun "kaupungin" joksi Tamperekin kai haluaa itseään kutsuttavan, läpiajosta.
Autoilija, tuo mielestään luomakunnan kruunu, luulee keskimäärin että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä. Olkoon sitten kyse vaikka 20 sekunnin ajan"säästöstä" työmatkalla jonkun "kaupungin" joksi Tamperekin kai haluaa itseään kutsuttavan, läpiajosta.
9000CS 2,3
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Jep, toiset ne kruunuja kantavat ja toisten punasia päin kulkeminen uutisoidaan "epähuomioksi"...Saappi Kuski kirjoitti:
Autoilija, tuo mielestään luomakunnan kruunu, luulee keskimäärin että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä. Olkoon sitten kyse vaikka 20 sekunnin ajan"säästöstä" työmatkalla jonkun "kaupungin" joksi Tamperekin kai haluaa itseään kutsuttavan, läpiajosta.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Jopas tuli holhoavaa tekstiä.Saappi Kuski kirjoitti:Kaupunkien nopeusrajoituksissahan on kyse siitä että jos rajoitus lasketaan 40-->30kmh niin todellinen keskimääräinen ajonopeus laskee 60-->50kmh. Tällä on merkittävä vaikutus jalankulkijoiden turvallisuuteen johtuen juuri pysähtymismatkoista. Kannattaa tutustua sellaiseen käsitteeseen kuin nopeuden neliö. Myös peräänajot vähenevät erittäin paljon.
Autoilija, tuo mielestään luomakunnan kruunu, luulee keskimäärin että koko maailma pyörii hänen napansa ympärillä. Olkoon sitten kyse vaikka 20 sekunnin ajan"säästöstä" työmatkalla jonkun "kaupungin" joksi Tamperekin kai haluaa itseään kutsuttavan, läpiajosta.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Re: Nopeusrajoitukset kaupungissa (Tre)
Eihän tuota nopeuden alentamista liikenneturvallisuuden takia suunnitella, vaan tarkoituksena on juurikin vähentää yksityisautoilua keskustassa. "Kannustetaan" ihmisiä käyttämään julkista liikennettä.VVV kirjoitti:Faktaa on kuitenkin, että Tampere on nykyiselläänkin jo aivan riittävän tukossa keskusta-alueeltaan.
Tuo punainen aaltohan täälläpäin on jo ollutkin käytössä vuosikausia - ilmeisesti on kuitenkin ollut vajavainen teholtaan, koska lisätoimia valmistellaan...
Samaan asiaan liittynee myös se, että käytännössä keskustasta ei enää löydy maksuttomia pysäköintipaikkoja edes sivukaduilta. Muutama vuosi sitten niitäkin vielä oli.
En muuten yhtään ihmettele jos muutaman vuoden sisään suunnitelmiin lisätään myös ruuhkamaksut...
Kyllähän se varmaan jossain vaiheessa alkaa tehota kun tarpeeksi kannustetaan...
Itse kylläkin kuljen bussilla töihin kun se nyt sattuu olemaan mukavampaa kun jonossa kituminen. Vielä kun vertaa pysäköinti- ja bensakuluja seutulipun hintaan, niin säästyyhän siinä n. 200€ kuussa selvää rahaakin.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi