Myllytys?
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Myllytys?
TTiD kirjoitti:Eli kertokaapa alan ihmiset tarkalleen mitä tämä myllytys tarkoittaa? Miten/millä sen ammattilaiset tekevät?
Myös kokemuksia kehiin!
Ja +/- puolet...
Maalipintaa hiotaan hionta-aineilla. Näin saadaan kulunut ja hapettunut pinta pois. Alta paljastuu kirkas alkuperäinen väri. Samalla häviävät pienet naarmut.
Samalla tietenkin maalipinta ohenee, joten kovin montaa kertaa ei myllytystä voi tehdä. Pellin kulmissa on oltava erityisen varovainen, ettei mene maali puhki.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Su Marras 09, 2008 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Myllytys?
Viimeisen päälle tehty myllytys:
http://www.miracledetail.co.uk/video-ultimate.html
Juttua samasta hemmosta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=53690
http://www.miracledetail.co.uk/video-ultimate.html
Juttua samasta hemmosta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=24&t=53690
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Myllytys?
Arvatkaas mikä on tuollaisen käsittelyn hinta! Muistan nähneeni dokumentin tästä ja kaveri pyytää tuommoisesta käsittelystä 5000£. Ei siinä, asiakkaita riittää silti.
Turbo²
Re: Myllytys?
valitettavasti tuntuu siltä että melkoinen osa autojen myllyttäjistä tekee hutiloiden hommansa = vedetään auto kertaalleen yli villalaikalla ja auringonvalossa onkin "ilonen" yllätys kun maalipinta näyttää seepralta ja hologrammit pistää iloisesti silmään.
Onneksi taitavia hemppoja löytyy muttei Oulun seudulta niin on itse pitänyt opetella asioita.
Aloittelijan ei kannata ostaa perinteistä "rotary" myllytyskonetta vaan epäkeskokone "DA=Dual Action". DA on huomattavasti anteeksiantavampi eli ei tarvitse pelätä että kulmat menee heti puhki, ei jätä hologrammeja ja on oikeilla laikoilla ja aineilla kohtuutehokas. Perinteisen myllytyskoneen tehoon tuollaahan ei pääse mutta amatöörille ihan riittävän tehokas. Osaava hemppa sitten tekeekin rotarylla sellaista jälkeä nopeasti ettei uskokaan. Halpahallien 39-50€ rotary koneissa on vikana huonon ergonomian lisäksi se ettei niissä ole soft-starttia vaan kierrokset ampaisee heti siihen nopeuteen mikä on säädetty = hankala käsitellä konetta niin ettei pääse pomppimaan.
Bilteman cyclokopio 17-088 on enemmän kuin hintansa arvoinen aloittelijalle. Biltsun laikat voi heittää samantien roskiin mutta kunnon laikoilla ja aineilla tuolla pystyy jo myllyttämäänkin kun tuossa vahva moottori ja portaaton nopeudensäätö. Pelkkään vahanlevitykseenkin tuo on oikein mukava laite.
Tuolla biltsun koneella, all-round laikoilla ja Meguiarsin #80:llä joka on aika mieto aine myllytin ihan totaalisen liituutuneen corollan uudenveroiseksi. Aikaahan tuossa meni 5 tuntia kun kunnolla teki.
Ostoslistalla on seuraavana koneena Meguiarsin G220. Myöskin Da mutta voi käyttää 3.5-7" laikkoja.
Onneksi taitavia hemppoja löytyy muttei Oulun seudulta niin on itse pitänyt opetella asioita.
Aloittelijan ei kannata ostaa perinteistä "rotary" myllytyskonetta vaan epäkeskokone "DA=Dual Action". DA on huomattavasti anteeksiantavampi eli ei tarvitse pelätä että kulmat menee heti puhki, ei jätä hologrammeja ja on oikeilla laikoilla ja aineilla kohtuutehokas. Perinteisen myllytyskoneen tehoon tuollaahan ei pääse mutta amatöörille ihan riittävän tehokas. Osaava hemppa sitten tekeekin rotarylla sellaista jälkeä nopeasti ettei uskokaan. Halpahallien 39-50€ rotary koneissa on vikana huonon ergonomian lisäksi se ettei niissä ole soft-starttia vaan kierrokset ampaisee heti siihen nopeuteen mikä on säädetty = hankala käsitellä konetta niin ettei pääse pomppimaan.
Bilteman cyclokopio 17-088 on enemmän kuin hintansa arvoinen aloittelijalle. Biltsun laikat voi heittää samantien roskiin mutta kunnon laikoilla ja aineilla tuolla pystyy jo myllyttämäänkin kun tuossa vahva moottori ja portaaton nopeudensäätö. Pelkkään vahanlevitykseenkin tuo on oikein mukava laite.
Tuolla biltsun koneella, all-round laikoilla ja Meguiarsin #80:llä joka on aika mieto aine myllytin ihan totaalisen liituutuneen corollan uudenveroiseksi. Aikaahan tuossa meni 5 tuntia kun kunnolla teki.
Ostoslistalla on seuraavana koneena Meguiarsin G220. Myöskin Da mutta voi käyttää 3.5-7" laikkoja.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Myllytys?
Tuo Bilteman laite yllätti minutkin todella positiivisesti. Erittäin helppo käyttää ja teki parempaa jälkeä kuin osasin odottaa.Maikki kirjoitti: Bilteman cyclokopio 17-088 on enemmän kuin hintansa arvoinen aloittelijalle. Biltsun laikat voi heittää samantien roskiin mutta kunnon laikoilla ja aineilla tuolla pystyy jo myllyttämäänkin kun tuossa vahva moottori ja portaaton nopeudensäätö. Pelkkään vahanlevitykseenkin tuo on oikein mukava laite.
Tuolla biltsun koneella, all-round laikoilla ja Meguiarsin #80:llä joka on aika mieto aine myllytin ihan totaalisen liituutuneen corollan uudenveroiseksi. Aikaahan tuossa meni 5 tuntia kun kunnolla teki.
Ostoslistalla on seuraavana koneena Meguiarsin G220. Myöskin Da mutta voi käyttää 3.5-7" laikkoja.
Itse myös himoillu tuota G220 mutta taitaa olla täällä melko suolaisen hintainen?
Autopia.orgista myös katsonut tuota Ultimate Detailing Machinea kun siitä on lupailtu 220v versiota mutta eipähän ole näkynyt. Ja tuon version hinta tietty olisi varmasti jenkki-versiota kalliimpi joka tapauksessa joten..
Pitääpi miettiä ensi kevääksi jos uhraisi tuollaiseen Meguiarsin koneeseen.
Re: Myllytys?
G220 on hinnaltaan sopivat 220€ eli ei paha kilpailijoihin verrattuna
Viime viikolla tuota hiplasin väriforumin myymälässä ja totesin että pakko saada tommonen
Viime viikolla tuota hiplasin väriforumin myymälässä ja totesin että pakko saada tommonen
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Myllytys?
Köyhän miehen myllytys:
Tuubi Farecla G6 hiomatöhnää (ehkä 5€?) ja porakoneeseen tms. laitettava "vaahtomuovilaikka". Sitten vaan ämpärillinen vettä messiin ja "myllyttämään", kustannukset kympin luokkaa ja ihan hyvä tulee, jos ei aivan toivottomaksi rupeentunut maalipintaa ole kyseessä.
Tuubi Farecla G6 hiomatöhnää (ehkä 5€?) ja porakoneeseen tms. laitettava "vaahtomuovilaikka". Sitten vaan ämpärillinen vettä messiin ja "myllyttämään", kustannukset kympin luokkaa ja ihan hyvä tulee, jos ei aivan toivottomaksi rupeentunut maalipintaa ole kyseessä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Myllytys?
Huhhuh..V.J.S kirjoitti:Köyhän miehen myllytys:
Tuubi Farecla G6 hiomatöhnää (ehkä 5€?) ja porakoneeseen tms. laitettava "vaahtomuovilaikka". Sitten vaan ämpärillinen vettä messiin ja "myllyttämään", kustannukset kympin luokkaa ja ihan hyvä tulee, jos ei aivan toivottomaksi rupeentunut maalipintaa ole kyseessä.
Itse ainakin olen liian kiintynyt oman autoni maalipintaan jotta uskaltaisin edes miettiä tuollasita
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Myllytys?
Testattu valkoisella og900:lla ja Pajerolla, jotka ei välttämättä enään olleet ns. "näyttelyautoja" muutenkaan. Työn suorittaja oli kädetön ensikertalainen (=minä) ja työkaluna Tarjoustalon halpisporakone.pade kirjoitti:
Huhhuh..
Itse ainakin olen liian kiintynyt oman autoni maalipintaan jotta uskaltaisin edes miettiä tuollasita
Sopiva budjettiratkaisu kulahtaneeseen käyttörassiin.
Harmi kun en älynny ottaa ennen / jälkeen kuvia, alempana pari myllytyksen jälkeistä otosta jotka onnistuin kaivamaan netin syövereistä. Ainut huono puoli oli satkun mustalle muovipuskurille tulleet roisketahrat, jotka toki häipyi muutamassa kuukaudessa (jaksanu rupee mitää puskureita hinkkaamaan ).
Pajero odottelee vuoroaan taustalla, tuossa "lähikuva" vähän myllytyksen jälkeen linkkinä, kun on liian iso voorumille
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Myllytys?
VJS:n tekniikka on tuttua ja turvallista: Miksi tehdä hyvin kun voi tehdä halvalla sutta ja sekundaa
Tuo F6 on aika rajua tavaraa. F3 + viimeistelyyn F10 on paljon parempi vaihtoehto.
Mothersilla on powerball 4paint vahojen levitykseen. Tuo kiinnitetään porakoneeseen ja toimii kait aika hyvin. Kuulemma soveltunee miedompien maalipinnan käsittelyaineiden kuten mothers pre-wax cleaner tai meguiarsin paint cleanerin levitykseen.
Jos 30€ kone, 15-20€ laikkoihin (joita voi käyttää jatkossakin) ja 15€ cleaneriin kuullostaa kalliilta niin lienee parempi jättää maalipinnan käsittelyt väliin.
Jos viitsii jonkinverran uhrata rahaa tuotteisiin niin pienellä panostuksella saa huomattavasti paremman näköisen auton:
- 20€/2litraa kunnon autoshampoo eli ei mitään korrekkia jolla pesee n.40-45kertaa
- 20-25€ claybar setti maalipinnan puhdistukseen claybar riittää maalipinnan likaisuudesta riippuen 2-4 autoon ja quick detailer 2 autoon.
- 20 eurolla kunnon vaha ja edelleen jätetään korrekit ja turtle waxit kaupan hyllylle. Tämä siis jos maalipinta on hyvässä kunnossa
- jos maalipinta on tyydyttävässä kunnossa niin cleaner käsittely mielummin koneella. Käsinkin voi tehdä mutta vie enemmän aikaa ja paikat on kivasti kipeänä seuraavana päivänä
- huonokuntoinen maalipinta vaatikin jo kunnon aineet ja maalipinnan koneellisen käsittelyn
Vahaustopicista löytyy kuvat meidän 9-5:sta joka oli jonkunverran naarmuinen ja tarkka selostus mitä tein autolle. Lopputulos oli killtävämpi kuin uutena.
Tuo F6 on aika rajua tavaraa. F3 + viimeistelyyn F10 on paljon parempi vaihtoehto.
Mothersilla on powerball 4paint vahojen levitykseen. Tuo kiinnitetään porakoneeseen ja toimii kait aika hyvin. Kuulemma soveltunee miedompien maalipinnan käsittelyaineiden kuten mothers pre-wax cleaner tai meguiarsin paint cleanerin levitykseen.
Jos 30€ kone, 15-20€ laikkoihin (joita voi käyttää jatkossakin) ja 15€ cleaneriin kuullostaa kalliilta niin lienee parempi jättää maalipinnan käsittelyt väliin.
Jos viitsii jonkinverran uhrata rahaa tuotteisiin niin pienellä panostuksella saa huomattavasti paremman näköisen auton:
- 20€/2litraa kunnon autoshampoo eli ei mitään korrekkia jolla pesee n.40-45kertaa
- 20-25€ claybar setti maalipinnan puhdistukseen claybar riittää maalipinnan likaisuudesta riippuen 2-4 autoon ja quick detailer 2 autoon.
- 20 eurolla kunnon vaha ja edelleen jätetään korrekit ja turtle waxit kaupan hyllylle. Tämä siis jos maalipinta on hyvässä kunnossa
- jos maalipinta on tyydyttävässä kunnossa niin cleaner käsittely mielummin koneella. Käsinkin voi tehdä mutta vie enemmän aikaa ja paikat on kivasti kipeänä seuraavana päivänä
- huonokuntoinen maalipinta vaatikin jo kunnon aineet ja maalipinnan koneellisen käsittelyn
Vahaustopicista löytyy kuvat meidän 9-5:sta joka oli jonkunverran naarmuinen ja tarkka selostus mitä tein autolle. Lopputulos oli killtävämpi kuin uutena.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Myllytys?
Nimenomaan. Niin, ja minähän en käytä auton maalipinnan hoitoon auton markkina-arvon ylittävää määrää fyffeäMaikki kirjoitti:VJS:n tekniikka on tuttua ja turvallista: Miksi tehdä hyvin kun voi tehdä halvalla sutta ja sekundaa
Nyt kun sanoit, niin en kyllä enään ole satavarma, että mitä Äffää se käyttämäni farecla oli Saatto olla kolmostakin...ei pysty muistamaan.Maikki kirjoitti: Tuo F6 on aika rajua tavaraa. F3 + viimeistelyyn F10 on paljon parempi vaihtoehto.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Myllytys?
Jos auton arvo on 100 - 200e niin se Farecla + porakone ovat kyllä ihan käyttökelpoisia. Ei se auton arvo siitä käsittelystä ainakaan laske.
Eri asia tietysti jos auton hinnassa alkaa olla 4-5 numeroa.
Eri asia tietysti jos auton hinnassa alkaa olla 4-5 numeroa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Myllytys?
Itse en kyllä uskalla omaa maalipintaa lähtä töhrimään, mutta olisi ollut mukava jos oulusta olisi löytynyt joku paja joka tekee näitä.
Turbo²