Hulluja ne on.
Sotii kyllä kaikkia kilpailusääntöjä vastaan.
Ostas nyt edes vaan volvon niin siinä voisi olla jotain järkeäkin verrattuna saabin ostoon.Tommosia jämämerkkejä kuten saab ei kannattaisi rahaa/vaivaa uhrata.
Autoja ne vaan on.
Ja ennen kuin joku taas puhuu työpaikoista niin mua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa svedujen duunit.Vaikka ostettaisiin miten paljon tahansa suomalaisilta alihankkijoilta.
Tuskin svedujakaan kiinnostaa meidän duunit.
Kyllä mä lasken ihan samaan piiriin valtion oston kuin valtio rahoittaisi..
Olishan se kiva omistaa firma joka menee konkkaan mutta saisi valtiolle myytyä kerätyillä verorahoilla.
Enkä mä muutenkaan tajua mitä tästä asiasta näin kovasti meuhkataan.
maksavat asiakkaat kele puolustuvat jotain hemmetin automerkkiä.
Välistä naurattaa ihan tosissaan,sama kun joku meuhkaisi esim.lg:n pölyimurien puolesta.
Onko uusien saabien omistajilla pelko perseen alla autojensa hinnanromahduksista?
Niinhän siinä tulee käymään miltei välittömättömästi merkin kuollessa.
tomaatti kirjoitti:Hulluja ne on.
Sotii kyllä kaikkia kilpailusääntöjä vastaan.
Ostas nyt edes vaan volvon niin siinä voisi olla jotain järkeäkin verrattuna saabin ostoon.Tommosia jämämerkkejä kuten saab ei kannattaisi rahaa/vaivaa uhrata.
Autoja ne vaan on.
Ja ennen kuin joku taas puhuu työpaikoista niin mua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa svedujen duunit.Vaikka ostettaisiin miten paljon tahansa suomalaisilta alihankkijoilta.
Tuskin svedujakaan kiinnostaa meidän duunit.
Eikö tämä ole SAAB-Clubin palsta ? ! Normaalisti Saabeista pitävä ja sille hyvää
tulevaisuutta toivova tottakai haluaisi että tulevaisuudessakin olisi Saabeja !
Ihmetyttää tollanen Clubilainen joka haukkuu täällä Saabeja jämämerkiksi .
Varmaan suurin osa TODELLISISTA Saab-Clubilaisista on kanssani samaa mieltä.
Mitä mieltä olette Clubilaiset ?
Ehkä Tomaatin "yritysfilosofia" lähtee siitä että kaikkea pitäisi aina myydä miljoonia tai muuten koko homman voi lopettaa? Eihän se ole kaikilla yrityksillä edes tavoitteena. Yritys voi olla kannattava muutenkin: Tuotto suhteessa panostuksiin. laajentuminen on sitten kokonaan toinen asia. Jospa Ruotsin valtio osaa jopa tosiaankin ajatella asiaa niin syvällisesti että mitä vaikutuksia sillä tehtaalla olisi muuhun talouteen. Suomessahan niin vaikeita yhtälöitä ei edes mietitä.
Voihan tuo olla hyväkin sijoitus ja samalla tukee Ruotsia kansallisella tasolla varmasti enemmän kuin monikaan arvaa. Meinaan, että Ruotsissa Saabilla ja Volvolla aika suuret alihankintadiilit monessa asiassa. Ja niiden romahtamista voisi sanoa jopa jonkin asteiseksi katastrofiksi Ruotsin taloudelle.
Toivottavasti tämä pitää paikkansa, jos pitää niin nostan hattua ruotsin hallitukselle ja olen jopa valmis hyväksymään suomeen pakkoruotsin jatkossa
Tuossa on munaa p*rkele, silloin pitää toimia kun on aika eikä vaan ihmetellä.
Eihän se Saabin vika ole vaan GM:n. Paremmissa käsissä tilanne voisi olla ihan toinen. Voihan sitä niinkin ajatella että autotehtaista vain Toyota kannattaa ostaa kun ne myy niin paljon autoja. Saattaa vaan olla hintalappu firmalla sellainen että ei sillä yllättäen rikastukaan enää jos sen saisi joku edes maksettua. Eli millä perusteella sitten autotehtaita kannattaa ostaa?
Siinähän se koko juju on että ostetaan halvalla kehityskelpoinen brändi ja saadaan siitä sitten hyvillä ideoilla menestyvä ja hilloa tulee omistajillekin jossain vaiheessa siksi että se saatiin hankittua niin halvalla. GM on vaan tainnut kärsiä jostain mammuttitaudista, tietänevätkö itsekään mitä ne Saabista halusivat.
En kovin syvällisesti ole asiaan perehtynyt mutta käsittääkseni Saabin ongelmat juontuvat enimmäkseen pienestä mallivalikoimasta. Olisi pitänyt olla pikkufarmari jo silloin kun Volvo hankki asiakaskuntaa V40:llä. Asiakkaat luisuivat vähitellen Volvolle ja se on onnistunut ne pitämään. Nyt on pikkumallikin mutta vaatii pitkän ajan ennenkuin markkinaosuuksia pystytään valtaamaan takaisin, jos edes pystytään.
dimebak kirjoitti:Ruotsissa Saabilla ja Volvolla aika suuret alihankintadiilit monessa asiassa. Ja niiden romahtamista voisi sanoa jopa jonkin asteiseksi katastrofiksi Ruotsin taloudelle.
Onhan noita alihankkijoita* Suomessakin, Volvo taisi aikoinaan mainostaa montako markkaa valmistuskustannuksista tuli takaisin tänne. Ruotsin talous voi myös mennä polvilleen autoteollisuuden kaatumisen johdosta, se vaikkeuttaa varmasti kaikkea vientiä sinnepäin täältä. Silloin Vanhanenkaan ei voisi enää sanoa ettei rahoituskriisi kosketa meitä.
*Talmu,Pilkington,Rautaruukki... ..tuleeko muita mieleen?