Saabit katsastuksessa
Re: Saabit katsastuksessa
Eipä ole yllätys, että taka-akselisto (puslat) ja iskarit ovat 9-5:n heikko lenkki. Opel Vectran hylsyprosentit ovat kuitenkin selvästi kovemmat.
Eski
Eski
Re: Saabit katsastuksessa
Lepossa taitaa olla se alatukivarren etupusla jonkinlainen "sulake". Mitä olen korjaamolta ja kavereilta kuullut niin se menee, joskus ilmeisesti aika useastikin. Mm. allekirjoittaneen käyttökinneriin ne vaihdettiin molemmat katsastustarkastuksen yhteydessä.Eski kirjoitti:Eipä ole yllätys, että taka-akselisto (puslat) ja iskarit ovat 9-5:n heikko lenkki. Opel Vectran hylsyprosentit ovat kuitenkin selvästi kovemmat.
Eski
Noo, vikoja löytyy kaikista mutta eniten allekirjoittanutta ihmetyttää tuo %-haitari ja varsinkin reilu 40 pinnan hylkyprosentit
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Saabit katsastuksessa
Eurooppalaisista autonvalmistajista Opelin laatu nykyään parasta.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/12/16996
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/12/16996
Re: Saabit katsastuksessa
Ooppelit ovat olleet hyviä autoja jo pidemmänkin aikaa. Etenkin kun Esson Baarin Tietotoimisto levittää mainetta huonona merkkinä saa Ooppelissa paljon vastinetta rahalle. Mielestäni samoin kuin Saabissakin.
Re: Saabit katsastuksessa
Vertasin 9-5:sta Vectraan, koska niissä on käytännössä sama alusta. Yleisimmät viat molemmissa on liittynyt taka-akselistoon ja jousitukseen/iskunvaimentimiin. Kuitenkin hylkäysprosenteissa on selvä ero.
Vuonna 1999 rekisteröidyt:
Saab 9-5 15,3%
Opel Vectra 27,2%
2001 rekisteröidyt:
Saab 9-5 9,4%
Opel Vectra 26,3%
Eski
Vuonna 1999 rekisteröidyt:
Saab 9-5 15,3%
Opel Vectra 27,2%
2001 rekisteröidyt:
Saab 9-5 9,4%
Opel Vectra 26,3%
Eski
Re: Saabit katsastuksessa
Itse en vertaisi Vectraa ja 9-5 keskenään, vähän eri luokan autoja IMHO. Minusta ng900 ja B-Vectra ovat lähempänä toisiaan. Saabbi on kyllä kestävämpi ja paremmin varusteltu, siksipä juuri itsekin kurvailen sellaisella. Tosin tämä on 9-3 vm00/01.
Re: Saabit katsastuksessa
Kieltämättä olleet ihan hyviä autoja 2000 alun jälkeen. Henkilökohtaisesti ihan hyviä kokemuksia parista ooppelista tältä vuosikymmeneltä. C-mallin vectra on jo ihan kohtuullinen ajettavakin, varsinkin 2,8 turbolla.Huttunen kirjoitti:Ooppelit ovat olleet hyviä autoja jo pidemmänkin aikaa. Etenkin kun Esson Baarin Tietotoimisto levittää mainetta huonona merkkinä saa Ooppelissa paljon vastinetta rahalle. Mielestäni samoin kuin Saabissakin.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Nyk. Subaru...
Re: Saabit katsastuksessa
Hyvin ovat Saabit sijoittuneet.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabit katsastuksessa
Teknisesti B Vectrassa on alusta lähempänä 9-5:sta kuin NG900 tai OG9-3 joissa on taka-akseli lähes kopio Astran "puolijäykästä" jollainen taisi olla jo Asconassa. Ja sen voin sanoa, että toiminnaltaan käytössä tuo Vectran alusta on lähempänä 9-5:ta kuin NG900/OG9-3:sta sillä erotuksella, että 9-5:ssa alusta on vakiona stydimpi. Ja pakkohan sen olla, kun omamassaa on enemmän.Huttunen kirjoitti:Itse en vertaisi Vectraa ja 9-5 keskenään, vähän eri luokan autoja IMHO. Minusta ng900 ja B-Vectra ovat lähempänä toisiaan. Saabbi on kyllä kestävämpi ja paremmin varusteltu, siksipä juuri itsekin kurvailen sellaisella. Tosin tämä on 9-3 vm00/01.
Kuulin tuossa eräältä henkilöltä, että tuo B-mallin Vectra on vielä hieman siinä huonon maineessa, joissain tapauksissa ilmeisesti ihan aiheesta ja hyviä yksilöitäkin kuulemma löytyy (toivottavasti tuo oma nyt on hyvä yksilö). C-Vectra on jo paljon parempi.Huttunen kirjoitti:Ooppelit ovat olleet hyviä autoja jo pidemmänkin aikaa. Etenkin kun Esson Baarin Tietotoimisto levittää mainetta huonona merkkinä saa Ooppelissa paljon vastinetta rahalle. Mielestäni samoin kuin Saabissakin.
Työpaikalla kuulin hyvän sanonnan: Kaikki autotehtaat on maanantaisin auki
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saabit katsastuksessa
appiukolla 4 vuotta vanha laguna, aj. 80tkm. , keväällä meni kuskin lasinnostin ja viime viikolla pelkääjänpuolen. a'670€ osa + asennus. Käytetty varmaan alle 50 kertaa per lasi. Vielä jaksaa kehua, mutta odotan mielenkiinnolla seuraavaa katsastustaMusti kirjoitti:Lisätään nyt vielä, että kolme vuotta vanhoista Lakunoista miltei kolmasosa menee hylkyyn ensimmäisessä katsastuksessaan
Oma tonnari leimattu eilen eikä mitään edes huomautettavaa ollut
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Saabit katsastuksessa
Joo, uskon myös, että osa katsastustilastojen eroista selvittyy erilaisilla omistajaprofiileilla. Saab on sen verran eksoottinen automerkki, että Saabin omistajat ovat useinkin autostaan kiinnostuneita ihmisiä.9-5T kirjoitti: %-erot ei ole auton vaan omistajan syytä. Miksi täytyy ajaa viallisella autolla kunnes katsastusmies määrää sen korjattavaksi, järkevää on huolehtia autosta ja kun pusla repeää(tuntee ajossa)vaihtaa sen samantien.
Joka tapauksessa hieno tulos.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Saabit katsastuksessa
En nyt ihan tuon perusteella lagunoita vielä menis haukkumaan...kuitenkin tunnen melko monta tyytyväistäkin omistajaaRed Dragon kirjoitti:appiukolla 4 vuotta vanha laguna, aj. 80tkm. , keväällä meni kuskin lasinnostin ja viime viikolla pelkääjänpuolen. a'670€ osa + asennus. Käytetty varmaan alle 50 kertaa per lasi. Vielä jaksaa kehua, mutta odotan mielenkiinnolla seuraavaa katsastustaMusti kirjoitti:Lisätään nyt vielä, että kolme vuotta vanhoista Lakunoista miltei kolmasosa menee hylkyyn ensimmäisessä katsastuksessaan
Oma tonnari leimattu eilen eikä mitään edes huomautettavaa ollut
Esim tuo ohjauslaite/etuakselistovika on kuulemma edullinen korjata, joka ei montaa euroa maksa jos sen huollon yhteydessä tekee
Harmi kun tuosta listasta ei voi arvioida mitenkään vian hintaa
Saab 900S Combicoupe
Re: Saabit katsastuksessa
Ollaan hiljaa, hys hys.. kohta niistä joutuu maksamaan käytettyinä enemmän ja se ei ole kiva juttu..Fechter kirjoitti:Eurooppalaisista autonvalmistajista Opelin laatu nykyään parasta.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 8/12/16996
OK, myönnettävähän se on että lukuunottamatta ohjaustuntuman tunnottomuutta ja raskautta, -98 Vekkulimme on ollut ihan kelpo perheauto. Liikkuu 2-litraisella ihan kohtuullisesti, ei vie 7.6l/100km enempää minunkaan ajamanani ja on kohtuu hiljainen. Jos varallisuutta riittää, niin päivitys esim. 01 2.6 V6:een voi olla jossain vaiheessa esillä.
Renaultin laaduttomuus tuntuu oudolta, toisaalta löytyy niihin täysin tyytyväisiäkin omistajia? Joten ehkä suurempi ongelma on laadunvaihtelut?
Re: Saabit katsastuksessa
Tuossa -01:ssä on mun mielestä sopivan kevyt ja tunnokas ohjaus. Ja 2.2-litraisella koneella kerkeää ihan hyvin (tosin kaipaan sitä turbon vääntöä ) ja automaattivaihteisto/automaatti-ilmastointi-varusteilla kulutus on ollut pienimmillään 7.4l/100km.petteri75 kirjoitti:OK, myönnettävähän se on että lukuunottamatta ohjaustuntuman tunnottomuutta ja raskautta, -98 Vekkulimme on ollut ihan kelpo perheauto. Liikkuu 2-litraisella ihan kohtuullisesti, ei vie 7.6l/100km enempää minunkaan ajamanani ja on kohtuu hiljainen. Jos varallisuutta riittää, niin päivitys esim. 01 2.6 V6:een voi olla jossain vaiheessa esillä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Saabit katsastuksessa
Mootorin teho oli 15 hevosvoimaa. Se saatiin aikaiseksi suuremmallaMusti kirjoitti:Wau Kaikki 18 hv tallessa? (sori, ohi aiheen).Red Dragon kirjoitti:Citroen 2CV 1963 Berline
kaasuttimella, kurkku 19 mm.
Eli pikkuinen viritys 12 heppasesta.
Malli on virallisesti 2CV Mixte, jota tuotiin v. -62 maahan veronkierrolla ilman takapenkkejä. Hemmetin harvinainen, Suomessa rekisterissä 2kpl.
Kaikkea sitä ostaa muutaman lagerin jälkeen
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina