Haaste foorumilaisille

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja masas »

Kun tässä on tuota joulu rauhaa pitänyt pari päivää, tuli mieleen kun, eilen ja tänään tuli ajettua helsingin ja vihdin väliä (puksu-vihti) ja pidin navigaattorin mukaan +2 km/h tien nopeus rajoitukseen, cruisella, ja olinpa kokoajan "jaloissa" kehällä, vanhalla porintiellä, turun motarilla 8)

Niin pyrittäisiinkö ajelemaan vaikka tuo kuuluisa "nenän valkaisu" kuukausi tuolla maks +2 jos vaan keli antaa myöten.

JA EI sitten provosoiduta :wink:

Sille kuka pystyy...... Nostampa hattua, ja toivotan Pitkiä huolettomia kilsoja :saab: eillamme
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Vähän pakko pystyä maantiellä tuohon kun tuon talvipulkan yksi vanne on sen verran vino että mittarin kohotessa vajaaseen 85 vauhtiin on tärinä sietämätöntä. Nooh kuusi viikkoa on menty sitä tasan 80 tai vähän alle, ei tee ees tiukkaa 8) .
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
hho
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Touko 29, 2008 21:17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja hho »

eipä tähän mitään nenänvalkaisu kuukautta tarvita että ajetaan nopeusrajoitusten mukaisesti, itse ajan aina sitä nopeutta mitä nopeusrajoitus antaa ajaa
SAAB 9-5 Wagon 2.0t Linear Business vm 2004
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja vfr »

Vanhaa porintietä tulee ajettua usein,huomenna seuraavaksi.Täytyy yrittää
maks.+2 nopeutta.Sillo kyl kaikki puntot/uunot ynm. menee ohi,mut täytyy
vaan purra hammasta :twisted:
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Minua ei ainakaan kiinnosta jos olenkin "jaloissa". En minä tunne kuitenkaan noita muita autoilijoita joten ihan sama kumpi on ennemmin perillä minä vai ne. Senkun kaahatkoon jos ei rajoitus riitä. Sitten jos alkavat takapuskuriin töniä niin asia eri. Tähän asti ovat osanneet mennä ohi.
9000CS 2,3
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Aivan. Niin kauan kun ajaa rajoitusten sallimaa nopeutta, en näe syytä ruveta ketään väistelemään tai itse alkaa hurjastelemaan. Samoin jos olosuhteet on sellaset ettei ole mahdollista ajaa turvallisesti rajoitusten sallimaa niin saapi kyllä ihan itse ohittaa se jolla on kiire.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Hook »

Eikös tälläisellä ajotavalla ole ihan oma nimikin ja kuskeja kutsuta ihan rehellisesti sunnnuntaiautoilijoiksi enemmän liikenteessä olevien keskuudessa? Eikö riitä että tälläisiä on ihan riittävästi sunnuntaisin liikenteessä lyömässä jarruja lukkoon, kun peräänajaja maksaa?

Kuskit liikenteessä enimmäkseen liikenteessä sunnuntaisin, viikolla mennään sitten julkisilla tai ollaan eläkkeellä ilman kiirettä ja refleksitkin hieman hidastuneena.
Joissain tapauksissa ilmeisesti kärsitään jostain huonoa omatuntoa, kun liikenteessä on tarve hyvittää tekemisiään ja tulkitaan liikennemerkkejä sekä sääntöjä kun piru raamattua, välittämättä kokonaisuudessaan sujuvasta turvallisesta liikenteestä aiheuttaen ohitustarpeita.

Tietäkään ei tietenkään anneta, kun itse ajellaan virallista vauhtia kun poliisin määrämänä..

Motarillakin ajellaan sitten vaikka kilometritolkulla rekanviertä, ettei liikaa näyttävä viisari mene yhtään yli sallitun vaikka takana tulisi nopeampia.

Ihmetellään kun toisilla tarve mennä ohi ja moralisoidaan toisia kaahareiksi ja ollaan niin pyhimyksiä.

Zeezus.. :roll:
edit: korjattu kirjotus vihreitä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Tulin tänään välin Seinäjoki-Vantaa ja olipahan noita sunnuntaiajajie REILUSTI liikenteessä, vedeltiin kasikympin alueella seittemäänkymppää. Onneksi saapeissa on turbot joten tientukkeista pääsee välillä vähän ahdin sakatenkin ohi, ja ripeesti. Saahan sitä toiset hidastella, no problemos, älä sitten ihmettele jos ohi mennään oikeelta ja vasemmalta.

Eli en lähde tälläisiin "haasteisiin", en todellakaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tume34
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 10:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Tume34 »

Hook kirjoitti:Eikös tälläisellä ajotavalla ole ihan oma nimikin ja kuskeja kutsuta ihan rehellisesti sunnnuntaiautoilijoiksi enemmän liikenteessä olevien keskuudessa? Eikö riitä että tälläisiä on ihan riittävästi sunnuntaisin liikenteessä lyömässä jarruja lukkoon, kun peräänajaja maksaa?

Kuskit liikenteessä enimmäkseen liikenteessä sunnuntaisin, viikolla mennään sitten julkisilla tai ollaan eläkkeellä ilman kiirettä ja refleksitkin hieman hidastuneena.
Joissain tapauksissa ilmeisesti kärsitään jostain huonoa omatuntoa, kun liikenteessä on tarve hyvittää tekemisiään ja tulkitaan liikennemerkkejä sekä sääntöjä kun piru raamattua, välittämättä kokonaisuudessaan sujuvasta turvallisesta liikenteestä aiheuttaen ohitustarpeita.

Tietäkään ei tietenkään anneta, kun itse ajellaan virallista vauhtia kun poliisin määrämänä..

Motarillakin ajellaan sitten vaikka kilometritolkulla rekanviertä, ettei liikaa näyttävä viisari mene yhtään yli sallitun vaikka takana tulisi nopeampia.

Ihmetellään kun toisilla tarve mennä ohi ja moralisoidaan toisia kaahareiksi ja ollaan niin pyhimyksiä.

Zeezus.. :roll:
edit: korjattu kirjotus vihreitä.
Mhah.

Yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi matkaani hidastaa antamalla tietä sille jolle ei se suurin sallittu nopeus riitä? Ohituskaistoja tässä maassa kyllä riittää, senkun painaa ohi vain. En koe olevani kellekään tilivelvollinen että pitäisi ruveta enemmältikin väistelemään levikkeille. Eri asia sitten jos ajaa oikeasti 10km/h tai yli alle sallitun.
välittämättä kokonaisuudessaan sujuvasta turvallisesta liikenteestä aiheuttaen ohitustarpeita.
Tämä on melkosta paskapuhetta niin kauan kun puhutaan tielle asetetusta maksiminopeudesta jota liikenne kulkee. Ohitustarpeen tekee tällöin ohittaja itse, ei se "tientuke". Vaaran aiheuttamisesta voi ruveta puhumaan vasta sitten kun ajaa tuntuvasti alle sallitun että se jo häiritsee matkantaittoa.

Loppua en viitsi edes kommentoida, kirjoitettu näemmä niin provosoivasti että ei huvita.
Minkä sille mahtaa että ennemmin tai myöhemmin aina sitä päätyy takaisin Saabiin.

"To strive, to seek, to find, and not to yield."
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tume34 kirjoitti:Aivan. Niin kauan kun ajaa rajoitusten sallimaa nopeutta, en näe syytä ruveta ketään väistelemään tai itse alkaa hurjastelemaan.
No näinhän se ihannetapauksessa menisikin, mutta ne pumppaajat, ne pumppaajat...

Cruisen korjaaminenkin osoittautui loppupeleissä lähinnä hermoille tappiolliseksi.

Ja yleisenä huomiona Joululiikenteestä on, että näköjään ajellaan hartaan hitaita dressmannin batistiinivauhteja, mikä on sinänsä hyvä juttu edes kerran vuodessa.

Mutta ne vauhtinsa pumppaajat...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jää ottamatta moinen haaste vastaan, enkä silti miellä itseäni kaahariksi. Oma marssinopeus on ajokelistä riippuen keskimäärin 10-12kmh nopeusrajoituksen yli maantiellä ja toisen perässä en rupea jumittelemaan ihan helpolla. On niin penteleen kallista toi tuulilasinpesuneste nykyään.
Foxbody turbo
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Kyllä se on nähty, että näillä pilkuntarkasti rajoitusta ajavilla vauhti putoaa mutkassa, ylämäessä ja vastaantulijoita kohdattaessa. He eivät myöskään ohita itseään hitaampia, vaan jäävät tästä tappituntumalle ja samalla epäävät muilta sujuvan mahdollisuuden ohitukseen. Kuskilla on monesti myös karva- tai toppalakki päässään.

Niinpä ohitan aina rajoitusnopeutta ajavat - kunhan turvallinen paikka ilmenee - ja olen stressittömästi perillä kohteessani.
Viimeksi muokannut Ässä, Pe Joulu 26, 2008 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Tume34 kirjoitti: Mhah.

Yksikin hyvä syy miksi minun pitäisi matkaani hidastaa antamalla tietä sille jolle ei se suurin sallittu nopeus riitä? Ohituskaistoja tässä maassa kyllä riittää, senkun painaa ohi vain. En koe olevani kellekään tilivelvollinen että pitäisi ruveta enemmältikin väistelemään levikkeille. Eri asia sitten jos ajaa oikeasti 10km/h tai yli alle sallitun.
Tästä ja muistakin kommenteistasi huomaa, että olet juuri yksi niistä idiooteista joka ei ota liikenteessä muita huomioon. Ajattele asioita muiden näkökulmasta niin voit kokea yllätyksen? Jos enää edes ajattelet onhan sinulla navigaattori.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Ässä kirjoitti:samalla epäävät muilta sujuvan mahdollisuuden ohitukseen.
Kuinkas niin epäävät, samallahan sitä vetää parista,kolmesta tientukosta ohi kuin yhdestäkin.

Mut muuten samaa mieltä oon.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Haaste foorumilaisille

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Itse ajan sen "lain salliman" ylityksen, elikkä moottoritiellä 10% yli rajoituksen ja taajamassa 5km/h. Tuollaiset arvot ainakin parivuotta takaperin löytyi poliisin sivuilta. Jos edellä ajava ajaa hiljempaa, niin paikan tullen menen ohi. Liikenteessä eniten ihmetyttää nämä pitkät jonot, tuskin 20 autoa lähtee samaan aikaan matkaan.. Miten toisille voi olla hitaamman auton ohittaminen mahdoton tehtävä? Liikenne sujuisi paljon paremmin jos jokainen ajaisi omaa ajoansa eikä jäisi roikkumaan edessä ajavan puskuriin, tällöin ei kenenkään tarvitsi ohittaa useita autoja kerralla ja aiheuttaa vaaratilanteita.
#3834
Vastaa Viestiin