Vitsikkäitä noi bemari miehet
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Vitsikkäitä noi bemari miehet
Näin tänään jonku 300sarjalaisen jonka takapuskuris luki että
No turbo sh*t! this is real power
kattelin vaan et just just
No turbo sh*t! this is real power
kattelin vaan et just just
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Re: Vitsikkäitä noi bemari miehet
On siina vaparissa puolensa. Mieluummin vapari kuin turbo, jos samantehoisista pitaa valita. Ei tarvitse o..d..o...t...e...l...l...a... Turbossa on kylla perstuntuma kivempi, se tuntuu kulkevan kun siina on se potkuSubonaattori kirjoitti:Näin tänään jonku 300sarjalaisen jonka takapuskuris luki että
No turbo sh*t! this is real power
kattelin vaan et just just

Oli miten oli, on se Bemari sentaan vakiona (lue: vakioalustalla) hiukkasen parempi ajaa kuin Saabas. On siina tietysti hintaakin, jos samantehoisia vertaa. Niin, omat kokemukseni on noista vuosituhannen vaihteen vehkeista.
Alkaa nyt teloittako vaikka vahan flametankin, urbo-Saabas tuossa tyopaikan parkissa mullakin seisoo

Itselläni on kokemusta tuosta omasta tonnarista(-91 CC Aero) ja kaverin hieman piristetystä E34 525:ta. Muuten hieno peli mutta kyllä se tonnariin verrattuna on laiska, siitä ei pääse mihinkään. Tonnarissa 20 heppaa enemmän mutta ero kyllä tuntui aika lailla isommalta.. Hiljaisempi tuo bemari on mutta taas minun mielestäni tonnari on hiukan parempi ajaa.
Minun ei taas tarvitsisi montaa sekuntia miettiä kumman ottaisin, tuollaisen kuutoskoneisen auton vaiko 2.3 turbolla varustetun..
Bensankulutuskin selvästi pienempi tuollaisella turbokoneella.
Minun ei taas tarvitsisi montaa sekuntia miettiä kumman ottaisin, tuollaisen kuutoskoneisen auton vaiko 2.3 turbolla varustetun..

-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
525 on painavampi ja tehottomampi, joten ei kauhean hyva verrokki. Toisekseen turbon potku vaaristaa perstuntuman. Samoin auton hiljaisuus. Lisaksi ika alkaa jo tehda tepposensa, kuinka paljon tehoista mahtaa olla tallella?CC Aero kirjoitti:Itselläni on kokemusta tuosta omasta tonnarista(-91 CC Aero) ja kaverin hieman piristetystä E34 525:ta. Muuten hieno peli mutta kyllä se tonnariin verrattuna on laiska, siitä ei pääse mihinkään. Tonnarissa 20 heppaa enemmän mutta ero kyllä tuntui aika lailla isommalta.. Hiljaisempi tuo bemari on mutta taas minun mielestäni tonnari on hiukan parempi ajaa.
Minun ei taas tarvitsisi montaa sekuntia miettiä kumman ottaisin, tuollaisen kuutoskoneisen auton vaiko 2.3 turbolla varustetun..Bensankulutuskin selvästi pienempi tuollaisella turbokoneella.
No anyway, turha tasta on tapella. Oma saapas on viisi vuotta vanha tayspaineturbo 9-3. Vaimo ajelee vahan tuoreemmalla 3-sarjan bemarilla, joka on kaiken lisaksi automaatti. Autojen speksit on hyvin samanlaiset maksimitehon ja -vaannon seka 0-100km/h kiihtyvyyden suhteen. Perstuntuma Saabissa kertoo, etta mennaan kertaluokkaa hataisemmin. Etutassut pyrkii sutimaan, vaihteen vaihtaminen ja turbopotku tuntuvat paineena selkarangassa, moottori arjyy ja meno on urheilullisen tuntuista. BMW kiihtyy hiljaisesti ja tasaisesti aina punarajalle, jossa automaatti vaihtaa suuremmalle ja kiihtyminen jatkuu.
Kun autot panee oikeasti viivalle, niin siina se bemari vain rinnalla kiihtyy ja jos otteen paastaa lepsuamaan tai sahlaa vaihteen vaihdossa, niin ohihan se menee.
Mutkatiella ero korostuu. Bemarin alusta on aivan eri luokkaa... Ajaapa sitten kellon kanssa, hakee maksiminopeutta mutkaan tai koettaa pysya rouvan perassa serpentiinilla.
Sama huippunopeudessa. Bemarilla menee 220km/h niin ettei oikeastaan huomaa. Saabia taas pitaa alkaa ajamaan jo kahdessa sadassa. Ei silla etta tuollaisia nopeuksia olisi tullut ajettua kuin kokeeksi kerran pari, eika silloinkaan Suomessa.
BTW; Molemmissa vakioalusta.
Mita bensankulutukseen tulee, niin Saabissa nakyy vaihtelu olevan suurempaa. Se kylla menee tasaisessa matka-ajossa vahan vahemmalla, mutta kaupungissa taas ottaa hiukan enemman. Aika tasoihin menee kaikenkaikkiaan.
Jos verrokiksi taas ottaa samanhintaisen ja samanikaisen BMW:n, niin silloin ei tarvitse mittailla, Saab on kukkulan kuningas niin kiihtyvyydessa kuin varusteissakin. Mutkatiella saattaisi edelleen olla tiukkaa

Tässä tulee mieleen testi vm. 2000 jossa mukana oli Saab 9-3, Lexus 200, Mondeo ST200, Alfa 156, BMW 320 ja Audi A4 turbo 4WD.
Se oli mukavaa luettavaa se...
Se oli mukavaa luettavaa se...

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
"Vitsikkäitä nuo bemarimiehet". Oikein! Itsellänikään ei ole mitään pahaa sanottavaa autoista. Suurin osa niiden kuskeista on vaan sellaisia ihmisiä, jotka pyrkii olemaan ylempänä muita. Olkoon auto 316 tai 530. Se ei mene jakeluun. Mikä siinä merkissä vetää puoleensa sellaisia? Seuraaville merkeillä on myös taipumus vetää rattiin ihme porukkaa.. No vihannes!
Audi, MB, VW ...
Autoista ei todellakaan pahaa sanottavaa. Ihmiset autoissa vaan pilaa sen viimeisenkin maun mitä niissä olisi itseni mieleen.. 

Audi, MB, VW ...


Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Mä hauskuutin yhtä mese-miestä huoltsikalla tankilla. Ajo väyrysensä kuupan taakse ja tuumas takalasista luettuaan, että" NIINPÄ just"
Takalasissa lukee: Maailma tarvitsee esikuvia ("tähdet" leikattu pois)
Se.Varma.Kotimainen
Ja sen jälkeen sitä porukalla nauretiin ja ukko muisteli haikeana omaa kuuppaansa aikoinaan..... :
Että joskus löytyy sentään humoristisiakin autoilijoita.....

Takalasissa lukee: Maailma tarvitsee esikuvia ("tähdet" leikattu pois)
Se.Varma.Kotimainen
Ja sen jälkeen sitä porukalla nauretiin ja ukko muisteli haikeana omaa kuuppaansa aikoinaan..... :

Että joskus löytyy sentään humoristisiakin autoilijoita.....

Meitsiltä löytyy kans toi lehti joutu ostaan sen sillon aikanaan, ku oli niin hienoa luettavaa..93t sport kirjoitti:Tässä tulee mieleen testi vm. 2000 jossa mukana oli Saab 9-3, Lexus 200, Mondeo ST200, Alfa 156, BMW 320 ja Audi A4 turbo 4WD.
Se oli mukavaa luettavaa se...
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Painoeroa on reilu 90 kiloa, joten kovin hääppöisestä erosta ei puhuta. Lisäksi kaverin autoa on piristetty, joten tehoero on tosiaan luokkaa 20 hepoa. Mielestäni autot ovat mitä erinomaisimmat vertailukohteet keskenään. Myös E34 535:ta on kokemusta ja auto ei kyllä vakuuttanut tehoillaan. Tosiaan taitaa BMW:n hevoset karkailla, kun veljen 150 heppainen diisseli näytti perävaloja tuolle 535:lle miten tahtoi 70 Km/h-> reilu 120 Km/h. Polttoaineen kulutuksesta en viitsi puhua, koska sanoohan se järkikin, ettei tuollaiset 2,5 ja yli kolmen litran kuutoset kovin pienellä voi mennä kun massaakin on liikuteltavana.525 on painavampi ja tehottomampi, joten ei kauhean hyva verrokki. Toisekseen turbon potku vaaristaa perstuntuman. Samoin auton hiljaisuus. Lisaksi ika alkaa jo tehda tepposensa, kuinka paljon tehoista mahtaa olla tallella?
Itse tykkään siitä, että kakkosella vaikkapa kierrosten ollessa parin tonnin tuntumassa todella tapahtuu jotain, kun länttään kaasun pohjaan. Turboviive on aika mitätöntä verrattuna siihen, mitä joutuu odottelemaan vaikkapa tuollaisessa 525:ssa, jotta kierrokset nousevat hiljalleen.

Mainitsen vielä, ettei herneitä ole missään nimessä mennyt nenään, on vain mukava vertailla mielipiteitä muiden kanssa.

CC Aero kirjoitti:Painoeroa on reilu 90 kiloa, joten kovin hääppöisestä erosta ei puhuta. Lisäksi kaverin autoa on piristetty, joten tehoero on tosiaan luokkaa 20 hepoa. Mielestäni autot ovat mitä erinomaisimmat vertailukohteet keskenään. Myös E34 535:ta on kokemusta ja auto ei kyllä vakuuttanut tehoillaan. Tosiaan taitaa BMW:n hevoset karkailla, kun veljen 150 heppainen diisseli näytti perävaloja tuolle 535:lle miten tahtoi 70 Km/h-> reilu 120 Km/h. Polttoaineen kulutuksesta en viitsi puhua, koska sanoohan se järkikin, ettei tuollaiset 2,5 ja yli kolmen litran kuutoset kovin pienellä voi mennä kun massaakin on liikuteltavana.525 on painavampi ja tehottomampi, joten ei kauhean hyva verrokki. Toisekseen turbon potku vaaristaa perstuntuman. Samoin auton hiljaisuus. Lisaksi ika alkaa jo tehda tepposensa, kuinka paljon tehoista mahtaa olla tallella?
Itse tykkään siitä, että kakkosella vaikkapa kierrosten ollessa parin tonnin tuntumassa todella tapahtuu jotain, kun länttään kaasun pohjaan. Turboviive on aika mitätöntä verrattuna siihen, mitä joutuu odottelemaan vaikkapa tuollaisessa 525:ssa, jotta kierrokset nousevat hiljalleen.![]()
Mainitsen vielä, ettei herneitä ole missään nimessä mennyt nenään, on vain mukava vertailla mielipiteitä muiden kanssa.Toinen tykkää toisenlaisesta menosta kuin toinen. Nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita, joista on turha kinastella.
Kaverillani on myös tuollainen 535! 212 hv tai jotain. Kyllä hänkin myönsi että Saabbi kulkee kun oli hieman piristetyn 9000 kyydissä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008