Vitsikkäitä noi bemari miehet

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Vitsikkäitä noi bemari miehet

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Näin tänään jonku 300sarjalaisen jonka takapuskuris luki että
No turbo sh*t! this is real power
kattelin vaan et just just
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

just joo.... niin perin tyypillistä... 8O
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
winorloose
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30

Viesti Kirjoittaja winorloose »

:D Mutta keväällä Autovahinkokeskuksessa Juvanmalmilla oli myös hyvä merkki yhden duunatun Honda Type-R:n takaluukussa. Siinä oli BMW:n logo ja kaveri, joka kusi sen päälle.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Re: Vitsikkäitä noi bemari miehet

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

Subonaattori kirjoitti:Näin tänään jonku 300sarjalaisen jonka takapuskuris luki että
No turbo sh*t! this is real power
kattelin vaan et just just
On siina vaparissa puolensa. Mieluummin vapari kuin turbo, jos samantehoisista pitaa valita. Ei tarvitse o..d..o...t...e...l...l...a... Turbossa on kylla perstuntuma kivempi, se tuntuu kulkevan kun siina on se potku :)

Oli miten oli, on se Bemari sentaan vakiona (lue: vakioalustalla) hiukkasen parempi ajaa kuin Saabas. On siina tietysti hintaakin, jos samantehoisia vertaa. Niin, omat kokemukseni on noista vuosituhannen vaihteen vehkeista.

Alkaa nyt teloittako vaikka vahan flametankin, urbo-Saabas tuossa tyopaikan parkissa mullakin seisoo :oops:
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Itselläni on kokemusta tuosta omasta tonnarista(-91 CC Aero) ja kaverin hieman piristetystä E34 525:ta. Muuten hieno peli mutta kyllä se tonnariin verrattuna on laiska, siitä ei pääse mihinkään. Tonnarissa 20 heppaa enemmän mutta ero kyllä tuntui aika lailla isommalta.. Hiljaisempi tuo bemari on mutta taas minun mielestäni tonnari on hiukan parempi ajaa.

Minun ei taas tarvitsisi montaa sekuntia miettiä kumman ottaisin, tuollaisen kuutoskoneisen auton vaiko 2.3 turbolla varustetun.. :wink: Bensankulutuskin selvästi pienempi tuollaisella turbokoneella.
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

CC Aero kirjoitti:Itselläni on kokemusta tuosta omasta tonnarista(-91 CC Aero) ja kaverin hieman piristetystä E34 525:ta. Muuten hieno peli mutta kyllä se tonnariin verrattuna on laiska, siitä ei pääse mihinkään. Tonnarissa 20 heppaa enemmän mutta ero kyllä tuntui aika lailla isommalta.. Hiljaisempi tuo bemari on mutta taas minun mielestäni tonnari on hiukan parempi ajaa.

Minun ei taas tarvitsisi montaa sekuntia miettiä kumman ottaisin, tuollaisen kuutoskoneisen auton vaiko 2.3 turbolla varustetun.. :wink: Bensankulutuskin selvästi pienempi tuollaisella turbokoneella.
525 on painavampi ja tehottomampi, joten ei kauhean hyva verrokki. Toisekseen turbon potku vaaristaa perstuntuman. Samoin auton hiljaisuus. Lisaksi ika alkaa jo tehda tepposensa, kuinka paljon tehoista mahtaa olla tallella?

No anyway, turha tasta on tapella. Oma saapas on viisi vuotta vanha tayspaineturbo 9-3. Vaimo ajelee vahan tuoreemmalla 3-sarjan bemarilla, joka on kaiken lisaksi automaatti. Autojen speksit on hyvin samanlaiset maksimitehon ja -vaannon seka 0-100km/h kiihtyvyyden suhteen. Perstuntuma Saabissa kertoo, etta mennaan kertaluokkaa hataisemmin. Etutassut pyrkii sutimaan, vaihteen vaihtaminen ja turbopotku tuntuvat paineena selkarangassa, moottori arjyy ja meno on urheilullisen tuntuista. BMW kiihtyy hiljaisesti ja tasaisesti aina punarajalle, jossa automaatti vaihtaa suuremmalle ja kiihtyminen jatkuu.

Kun autot panee oikeasti viivalle, niin siina se bemari vain rinnalla kiihtyy ja jos otteen paastaa lepsuamaan tai sahlaa vaihteen vaihdossa, niin ohihan se menee.

Mutkatiella ero korostuu. Bemarin alusta on aivan eri luokkaa... Ajaapa sitten kellon kanssa, hakee maksiminopeutta mutkaan tai koettaa pysya rouvan perassa serpentiinilla.

Sama huippunopeudessa. Bemarilla menee 220km/h niin ettei oikeastaan huomaa. Saabia taas pitaa alkaa ajamaan jo kahdessa sadassa. Ei silla etta tuollaisia nopeuksia olisi tullut ajettua kuin kokeeksi kerran pari, eika silloinkaan Suomessa.

BTW; Molemmissa vakioalusta.

Mita bensankulutukseen tulee, niin Saabissa nakyy vaihtelu olevan suurempaa. Se kylla menee tasaisessa matka-ajossa vahan vahemmalla, mutta kaupungissa taas ottaa hiukan enemman. Aika tasoihin menee kaikenkaikkiaan.

Jos verrokiksi taas ottaa samanhintaisen ja samanikaisen BMW:n, niin silloin ei tarvitse mittailla, Saab on kukkulan kuningas niin kiihtyvyydessa kuin varusteissakin. Mutkatiella saattaisi edelleen olla tiukkaa :?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tässä tulee mieleen testi vm. 2000 jossa mukana oli Saab 9-3, Lexus 200, Mondeo ST200, Alfa 156, BMW 320 ja Audi A4 turbo 4WD.
Se oli mukavaa luettavaa se... :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

"Vitsikkäitä nuo bemarimiehet". Oikein! Itsellänikään ei ole mitään pahaa sanottavaa autoista. Suurin osa niiden kuskeista on vaan sellaisia ihmisiä, jotka pyrkii olemaan ylempänä muita. Olkoon auto 316 tai 530. Se ei mene jakeluun. Mikä siinä merkissä vetää puoleensa sellaisia? Seuraaville merkeillä on myös taipumus vetää rattiin ihme porukkaa.. No vihannes! :D
Audi, MB, VW ... :oops: Autoista ei todellakaan pahaa sanottavaa. Ihmiset autoissa vaan pilaa sen viimeisenkin maun mitä niissä olisi itseni mieleen.. :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

OK, olen pahoillani etta sorruin flamettamaan, mutta yleiskattavasti mustamaalaava "vitsikkaita nuo bemarimiehet" kommentti yhden ruosteisen BMW:n perusteella tehtyna sai minut provosoitua... :(

Pahoittelen, jos jonkun mieli tuli pahoitettua :oops:
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Viesti Kirjoittaja jara »

Mä hauskuutin yhtä mese-miestä huoltsikalla tankilla. Ajo väyrysensä kuupan taakse ja tuumas takalasista luettuaan, että" NIINPÄ just" :lol:

Takalasissa lukee: Maailma tarvitsee esikuvia ("tähdet" leikattu pois)
Se.Varma.Kotimainen


Ja sen jälkeen sitä porukalla nauretiin ja ukko muisteli haikeana omaa kuuppaansa aikoinaan..... : :cry:

Että joskus löytyy sentään humoristisiakin autoilijoita..... :wink:
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1501
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

93t sport kirjoitti:Tässä tulee mieleen testi vm. 2000 jossa mukana oli Saab 9-3, Lexus 200, Mondeo ST200, Alfa 156, BMW 320 ja Audi A4 turbo 4WD.
Se oli mukavaa luettavaa se... :D
Meitsiltä löytyy kans toi lehti joutu ostaan sen sillon aikanaan, ku oli niin hienoa luettavaa..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

No mites tossa testissä kävi? :)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

525 on painavampi ja tehottomampi, joten ei kauhean hyva verrokki. Toisekseen turbon potku vaaristaa perstuntuman. Samoin auton hiljaisuus. Lisaksi ika alkaa jo tehda tepposensa, kuinka paljon tehoista mahtaa olla tallella?
Painoeroa on reilu 90 kiloa, joten kovin hääppöisestä erosta ei puhuta. Lisäksi kaverin autoa on piristetty, joten tehoero on tosiaan luokkaa 20 hepoa. Mielestäni autot ovat mitä erinomaisimmat vertailukohteet keskenään. Myös E34 535:ta on kokemusta ja auto ei kyllä vakuuttanut tehoillaan. Tosiaan taitaa BMW:n hevoset karkailla, kun veljen 150 heppainen diisseli näytti perävaloja tuolle 535:lle miten tahtoi 70 Km/h-> reilu 120 Km/h. Polttoaineen kulutuksesta en viitsi puhua, koska sanoohan se järkikin, ettei tuollaiset 2,5 ja yli kolmen litran kuutoset kovin pienellä voi mennä kun massaakin on liikuteltavana.

Itse tykkään siitä, että kakkosella vaikkapa kierrosten ollessa parin tonnin tuntumassa todella tapahtuu jotain, kun länttään kaasun pohjaan. Turboviive on aika mitätöntä verrattuna siihen, mitä joutuu odottelemaan vaikkapa tuollaisessa 525:ssa, jotta kierrokset nousevat hiljalleen. :wink:

Mainitsen vielä, ettei herneitä ole missään nimessä mennyt nenään, on vain mukava vertailla mielipiteitä muiden kanssa. :wink: Toinen tykkää toisenlaisesta menosta kuin toinen. Nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita, joista on turha kinastella.
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Missäs lehdessä tuo testi oli?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

CC Aero kirjoitti:
525 on painavampi ja tehottomampi, joten ei kauhean hyva verrokki. Toisekseen turbon potku vaaristaa perstuntuman. Samoin auton hiljaisuus. Lisaksi ika alkaa jo tehda tepposensa, kuinka paljon tehoista mahtaa olla tallella?
Painoeroa on reilu 90 kiloa, joten kovin hääppöisestä erosta ei puhuta. Lisäksi kaverin autoa on piristetty, joten tehoero on tosiaan luokkaa 20 hepoa. Mielestäni autot ovat mitä erinomaisimmat vertailukohteet keskenään. Myös E34 535:ta on kokemusta ja auto ei kyllä vakuuttanut tehoillaan. Tosiaan taitaa BMW:n hevoset karkailla, kun veljen 150 heppainen diisseli näytti perävaloja tuolle 535:lle miten tahtoi 70 Km/h-> reilu 120 Km/h. Polttoaineen kulutuksesta en viitsi puhua, koska sanoohan se järkikin, ettei tuollaiset 2,5 ja yli kolmen litran kuutoset kovin pienellä voi mennä kun massaakin on liikuteltavana.

Itse tykkään siitä, että kakkosella vaikkapa kierrosten ollessa parin tonnin tuntumassa todella tapahtuu jotain, kun länttään kaasun pohjaan. Turboviive on aika mitätöntä verrattuna siihen, mitä joutuu odottelemaan vaikkapa tuollaisessa 525:ssa, jotta kierrokset nousevat hiljalleen. :wink:

Mainitsen vielä, ettei herneitä ole missään nimessä mennyt nenään, on vain mukava vertailla mielipiteitä muiden kanssa. :wink: Toinen tykkää toisenlaisesta menosta kuin toinen. Nämä ovat niitä kuuluisia makuasioita, joista on turha kinastella.

Kaverillani on myös tuollainen 535! 212 hv tai jotain. Kyllä hänkin myönsi että Saabbi kulkee kun oli hieman piristetyn 9000 kyydissä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin