Mielestäni tuo tapaus ei kerro poliisien harjoittamasta provosoinnista eikä myöskään siitä, että poliisit keksivät 80-luvun auton perusteella mitä sattuu.
Voi sen vilkun laittaa päälle vaikka viereinen auto olisikin ihan vieressä, kaistanvaihdosta pitää kuitenkin kertoa vilkulla etukäteen. Lisäksi pitää muistaa, että kaistanvaihtaja on vastuussa ko. operaatiosta, eli jos poliisiauto on ajanut tasaista nopeutta ja vakaata suoritusta, olisi Pasin itsensä pitänyt järjestää sopiva väli autojen välille, jotta kaistanvaihto olisi turvallista. Tämä onnistuu yleensä erittäin helpolla nostamalla tai laskemalla vauhtia hieman, riippuen kummalle puolelle viereistä autoa haluaa kaistaa vaihtaa.Timon kirjoitti:^ Nimenomaan, tosin Pasin selostuksesta ei käynyt ilmi kuinka lähellä se tarkalleen oli (en ainakaan huomannut). Jos se ei ihan vierellä aja niin rohkeesti vaan vilkku päälle (siis antaa vilkkua useemman kerran ennenkun vaihtaa kaistaa) niin kyllä se poliisikii jää kiltisti ajamaan perään.
Oliskohan ollu Karpon ohjelma, jossa joskus joku rehellinen kansalainen tilitti, kuinka hän oli saanut ylinopeussakon, koska poliisi oli provosoinut hänet ajamaan ylinopeutta. Ohjelmassa näytettiin poliisiauton kameratallenne ko. tilanteesta ja kymmenkunta km/h yli suurimman sallitun poliisiauton vauhti nousi ylämäessä 2km/h, mihin tämä rehellinen kansalainen sitten tarttui - tuo 2km/h lisäys pakotti kuulemma hänet ajamaan ylinopeutta ohitustilanteessa, jossa ohitti jo valmiiksi ylinopeutta ajavaa poliisiautoa. Mua oikeasti nauratti kuunnella tyypin tilitystä, kun valituksensa kaatui oikeudessa.