Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Kaikki apu olisi tervetullutta, eli mistähän kannattaisi lähteä etsimään tallipaikkaa Vaasasta tai lähitienoolta, esim. 20km:n säteeltä. Suvilahden talleista jo tiedustelin mutta niitä ei ollut vapaana/vapautumassa lähiaikoina. Rupeaa pikkuhiljaa ahdistamaan tämä tallittoman elämä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Heti kun saat paikan niin ilmoitahan minullekkin. Itse painin saman asian kanssa.

Luulisi että minulla olisi vielä helpompaa koska hallin olisi vuokraamassa yhdistys. Meitä on isompi jengi ruotsinkielisestä tekusta (Novia), mutta kun lämpöset hallit betoni pohjalla ja mahd nosturilla on kiven alla...
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja pakinen »

DIggItaLLr kirjoitti:Heti kun saat paikan niin ilmoitahan minullekkin. Itse painin saman asian kanssa.

Luulisi että minulla olisi vielä helpompaa koska hallin olisi vuokraamassa yhdistys. Meitä on isompi jengi ruotsinkielisestä tekusta (Novia), mutta kun lämpöset hallit betoni pohjalla ja mahd nosturilla on kiven alla...
Ei kannata Hewideron varaan laskee... :) Sen omistamat osat vie yhden ison hallin, alottamattomat projektit toisen ja käyttöautot seuravan :lol: :lol:
Saab 900S Combicoupe
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

DIggItaLLr kirjoitti:Heti kun saat paikan niin ilmoitahan minullekkin. Itse painin saman asian kanssa.

Luulisi että minulla olisi vielä helpompaa koska hallin olisi vuokraamassa yhdistys. Meitä on isompi jengi ruotsinkielisestä tekusta (Novia), mutta kun lämpöset hallit betoni pohjalla ja mahd nosturilla on kiven alla...
Minäkin olisin kiinnostunut tallipaikasta täältä Vaasasta.

OT: Noviassa itsekin opiskelen. Niin, mikä yhdistys? :D
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

u
Nikke_M kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:Heti kun saat paikan niin ilmoitahan minullekkin. Itse painin saman asian kanssa.

Luulisi että minulla olisi vielä helpompaa koska hallin olisi vuokraamassa yhdistys. Meitä on isompi jengi ruotsinkielisestä tekusta (Novia), mutta kun lämpöset hallit betoni pohjalla ja mahd nosturilla on kiven alla...
Minäkin olisin kiinnostunut tallipaikasta täältä Vaasasta.

OT: Noviassa itsekin opiskelen. Niin, mikä yhdistys? :D
Meitä on isompi liuta ihmisiä, kaikilla sama ongelma, eli ei tallipaikkaa. Ollaan porukalla mietitty että kun sellanen jotain tulisi niin perustetaan yhdistys (ry). esim "tekniska bilpynjare ry." HUOM Noviaa ei tässä manita millään, mitä siitäkin tulisi kun tammisaaresta laittaa paskaset näppinsä meijän asioihin... Vuokrataan kimpalla tallia paikka. Tehdään pientä asiakas työ remppaa, öljyjen vaihtoa, renkaiden vaihtoa yms yms jolla rahotettais yhdistyksen toimintaa ja tallin vuokraa. Ei siis mitään isoa korjaamo hommaam tyyliin sukulaisille ja tutuille, käypään hintaan. (yhdistyshän ei saa tehdä voittoa!)

Mutta kun paikkaa ei vaan löydy. :evil:
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

DIggItaLLr kirjoitti:u
Nikke_M kirjoitti:
DIggItaLLr kirjoitti:Heti kun saat paikan niin ilmoitahan minullekkin. Itse painin saman asian kanssa.

Luulisi että minulla olisi vielä helpompaa koska hallin olisi vuokraamassa yhdistys. Meitä on isompi jengi ruotsinkielisestä tekusta (Novia), mutta kun lämpöset hallit betoni pohjalla ja mahd nosturilla on kiven alla...
Minäkin olisin kiinnostunut tallipaikasta täältä Vaasasta.

OT: Noviassa itsekin opiskelen. Niin, mikä yhdistys? :D
Meitä on isompi liuta ihmisiä, kaikilla sama ongelma, eli ei tallipaikkaa. Ollaan porukalla mietitty että kun sellanen jotain tulisi niin perustetaan yhdistys (ry). esim "tekniska bilpynjare ry." HUOM Noviaa ei tässä manita millään, mitä siitäkin tulisi kun tammisaaresta laittaa paskaset näppinsä meijän asioihin... Vuokrataan kimpalla tallia paikka. Tehdään pientä asiakas työ remppaa, öljyjen vaihtoa, renkaiden vaihtoa yms yms jolla rahotettais yhdistyksen toimintaa ja tallin vuokraa. Ei siis mitään isoa korjaamo hommaam tyyliin sukulaisille ja tutuille, käypään hintaan. (yhdistyshän ei saa tehdä voittoa!)

Mutta kun paikkaa ei vaan löydy. :evil:

Asia selvä. Kaikki mukana ovat autopuolelta vai? Itse olen rakennusalalla.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Itse asiassa IT ja sähkö puolelta.
Ei pitäisi olla ongelmia saada mega tai VeMS toimimaan.

Autopuolen sällit saa ruuvailla omia autojansa koulun tiloissa, mitä sinne technoon nyt mahtuu. :roll:


Lisättäköön vielä että jos tästä nyt kehkeytyis jotain niin tästä ei tuu mitään suljettua kaveri piiri tallia, vaan kaikille kiinnostuneille novian vaasa tekus.


Tähän projektiin saisi myös mahd. tukea koulun oppilaskunnillta tai itse koulultakin. Kyseessähän on opiskelijoille suunnattu toiminta. (oli se sitten isoa tai pientä) Nythän meillä ei ole kun kuoro, salibändy 1 kuussa..ehkä.. ja yhden-illan-istujaiset <-- sizit. Eli oikeestaan EI mitään jos vertaa mitä monella muulla koululla on tarjota.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

DIggItaLLr kirjoitti:Lisättäköön vielä että jos tästä nyt kehkeytyis jotain niin tästä ei tuu mitään suljettua kaveri piiri tallia, vaan kaikille kiinnostuneille novian vaasa tekus.

Tähän projektiin saisi myös mahd. tukea koulun oppilaskunnillta tai itse koulultakin. Kyseessähän on opiskelijoille suunnattu toiminta. (oli se sitten isoa tai pientä) Nythän meillä ei ole kun kuoro, salibändy 1 kuussa..ehkä.. ja yhden-illan-istujaiset <-- sizit. Eli oikeestaan EI mitään jos vertaa mitä monella muulla koululla on tarjota.
Tuo on ihan totta. Mutta, minä olen ainakin kiinnostunut olla mukaan, jos löytyy jotain. Olen itsekin yrittänyt etsiä, mutta kuten on jo todettu, paikat ovat kiven alla!
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Keme »

pakinen kirjoitti: Ei kannata Hewideron varaan laskee... :) Sen omistamat osat vie yhden ison hallin, alottamattomat projektit toisen ja käyttöautot seuravan :lol: :lol:
Älä ny. Oha Sir Hewidero ihan hyvätapainen ja kohtelias selvinpäin. Talliolosuhteissa kylläkin useinmiten pelottavan näkönen ilmestys. Ja tommone vakavarainen suurentilan kuluttajaha o hyvä tallivuokralainen, ku siltä voi vetää enemmän rahaa.
jeeeeeee!
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Jaa, minäkin olen jonkun aikaa etsinyt tallipaikkaa Vaasasta. Ei vaan tahdo löytyä, hienoa jos saatte kasaan sen verran iso porukka Novialla, että pystytte vuokraamaan kunnon halli. Oli aivan liian vähän semmoista toimintaa kun itse siellä opiskelin.

Harmitaa myös pikkasen, että ne tallit tahtovat olla niin hinnakkaita jos sattuisi löytämään vapaan tilan. Johtunee kysynnästä ja tarjonnasta... Kimppatalli on siinä mielessä järkevää, pystyy jakamaan sen laskun.

Näillä näkymin joutuu ostamaan talon jotta saisi sen perkeleen autotallin.

Onnea etsinnässä!

Terv. Kenneth
9-5 -00, Aero
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Ken-1 kirjoitti:Näillä näkymin joutuu ostamaan talon jotta saisi sen perkeleen autotallin.
Näin on, valitettavasti. Vaikeata vaan saada talo pystyyn opintotuella. :lol:
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Tallipaikka Vaasasta/lähialueelta?

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Kun tämä on minun alani (ainakin opiskelen sitä), niin tein vähän laskelmia. Villi ajatus, mutta; Mitäs jos rakentaisi tällaisen hallin autokiinnostuneille itse (joskus tulevaisuudessa)? :lol:

Lämmin teräsrunkoinen teollisuusrakennus maksaa noin 816€/neliö (alv22%) rakentaa.
Siihen sisältyy kaikki maakaivuutöistä betonilattian maalaustöihin. Tontti ei ole tottakai mukaanlaskettu tähän. Tähän ei ole laskettu mukaan sitä että rakennusmateriaalien hinnat ovat nyt laskeneet.

Eli, esim. 200m2 halli, 163 175€ alv22%.

Sitten jos ottaa 200 000€ laina, ja laina-ajaksi 20 vuotta, korko 4,5%. Kuukausieräksi tulisi 1265,30€ eli 6,33€/m2/kuukausi. Siihen lisätään käyttö- ja huoltokustannukset.

Vuokra: 9€ / m2 tai yhdistykselle 1800€ koko halli.
Olisiko kohtuullista vai onko nämä kovat hinnat syy miksi ketään ei rakenna hallia tähän tarkoitukseen? Luulisi ainakin että vuokralaisia olisi, koko ajan. :roll:
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Vastaa Viestiin