Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Olis ainakin vähemmän turhan uusilla autoilla ajavia Saabisteja Tuleeko muuta positiivista mieleen ?
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Mitäs positiivista siinä on?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Mobilisti-lehti lupasi taannoin ilmaisen vuosikerran kaikille, jotka tuovat maahan lopetettua merkkiä olevan auton.
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Onkohan vielä voimassa ?Risto kirjoitti:Mobilisti-lehti lupasi taannoin ilmaisen vuosikerran kaikille, jotka tuovat maahan lopetettua merkkiä olevan auton.
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Harrastuksen aste.Tannisto kirjoitti:Mitäs positiivista siinä on?
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Olisi sinullakin paremmalla asteella jos olisi joskus jotakin Saabiin liittyvää kirjoitettavaa liikenneuutisiin linkkauksen tai provosoinnin sijasta.wesku kirjoitti: Harrastuksen aste.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Autot ovat keskimäärin taas pykälän parempia?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Olin viime viikolla lomareissulla enkä ikävä kyllä nähnyt mitään viime viikolla Suomen medioista. Ainoa muistikuva oli jommankumman ruotsalaisen iltapäivälehden otsikko "Slutet for Saab" tjsp. Ensireaktio oli positiivinen, hieno homma kun saa GM-pelleily jo viimeinkin loppua. Samaan malliin jatkettaessahan olisi vuonna 2015 ollut varmaan lähinnä Kaukoidässä ja ehkä jenkeissä valmistettuja rakennelmia joita kutsuttaisiin Saabeiksi.
Ihmetys oli suuri kun täällä foorumilla on surullisen oloista porukkaa. Ajatelkaa positiivisesti, olisikohan niinkin että parempi muisto jää kun lopetetaan jo tässä vaiheessa jatkuvasti huonompaan ja epäoriginaalimpaan suuntaan menevä kehitys ?
Eri asia tietysti jos Saab pystyisi jatkamaan itsenäisenä mutta siihen nyt ei taida olla nykymaailmassa realistisia mahdollisuuksia.
Ihmetys oli suuri kun täällä foorumilla on surullisen oloista porukkaa. Ajatelkaa positiivisesti, olisikohan niinkin että parempi muisto jää kun lopetetaan jo tässä vaiheessa jatkuvasti huonompaan ja epäoriginaalimpaan suuntaan menevä kehitys ?
Eri asia tietysti jos Saab pystyisi jatkamaan itsenäisenä mutta siihen nyt ei taida olla nykymaailmassa realistisia mahdollisuuksia.
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
En ymmärrä mitä väliä sillä on missä se auto kasataan. Onhan näitä kasattu Suomessakin ja eikä se tee SAABista suomalaista vaikka jotku haluavatkin niin ajatella.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Eipä tuo tonnarikaan taida olla Saabin itsenäisesti tekemä konstruktio ja monelle se on enemmän käyttöauto kuin harrasteauto vielä tänäkin päivänä. Uudempi auto voi yhtä hyvin olla harrasteauto, ei se auton ikään katso. En kyllä näe mitään positiivista mahdollisessa Saabin tuotannon lopettamisessa.wesku kirjoitti:Olin viime viikolla lomareissulla enkä ikävä kyllä nähnyt mitään viime viikolla Suomen medioista. Ainoa muistikuva oli jommankumman ruotsalaisen iltapäivälehden otsikko "Slutet for Saab" tjsp. Ensireaktio oli positiivinen, hieno homma kun saa GM-pelleily jo viimeinkin loppua. Samaan malliin jatkettaessahan olisi vuonna 2015 ollut varmaan lähinnä Kaukoidässä ja ehkä jenkeissä valmistettuja rakennelmia joita kutsuttaisiin Saabeiksi.
Ihmetys oli suuri kun täällä foorumilla on surullisen oloista porukkaa. Ajatelkaa positiivisesti, olisikohan niinkin että parempi muisto jää kun lopetetaan jo tässä vaiheessa jatkuvasti huonompaan ja epäoriginaalimpaan suuntaan menevä kehitys ?
Eri asia tietysti jos Saab pystyisi jatkamaan itsenäisenä mutta siihen nyt ei taida olla nykymaailmassa realistisia mahdollisuuksia.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Eikös kaikkein pahimpien puritaanien mielestä aitosaabien valmistus lopetettu aikanaan jo nelitahtimoottoriin siirryttäessä ? Ja vielä Fordin moottoriin, hyi helvetti, ei sen jälkeen ole ensimmäistäkään oikeaa Saabia tehty .
#1970
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Kaitpa tuo meikäläisenkin 9-5 on tuolla weskun logiikalla "salonkikelpoinen" noin 30 vuoden päästä. Muuttuu hyväksi kun odottaa riittävän kauan...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Niin, odottaa että jääräpäiset mielipiteet ehtii mukaan..Tannisto kirjoitti:Kaitpa tuo meikäläisenkin 9-5 on tuolla weskun logiikalla "salonkikelpoinen" noin 30 vuoden päästä. Muuttuu hyväksi kun odottaa riittävän kauan...
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Re: Positiivista Saabin lopettamisessa ?
Autojen hankintapäätökset kun usein tehdään tunnepohjalla niin on kerrassaan loistavaa, että on olemassa "aito-saabisteja" jotka muistavat haukkua uusia saabeja ooppeleiksi ja siten ovat luomassa negatiivista mielikuvaa merkistä. Parhaimmillaan potentiaalinen ostaja marssii ostoksille toisen merkin automyymälään kun ei halua kuunnella esim. työpaikalta löytyvän "aito-saabistin" ivailua hänen 9-5 opelistaan
Uusien autojen myynnillähän ei ole mitään tekemistä merkin ja työpaikkojen säilymiselle vaan sillä 60-70luvulla myydyllä yksilöllähän ne tehtaat pyörii kun 2010 lähestyy.
Yhtälö on aika täydellinen kun 70-luvulla yleisiin (Fiat 600, 127, Datsunin 100A jne.) harvoin yli 1300kuutioisiin autoihin verrattuna 2litraiset kaasarisaabit olivat janoisia ja nyt 30-40vuotta myöhemmin Saabeista tietämättömät jaksavat vieläkin toitottaa kuinka armottomia bensasyöppöjä Saabit ovat muihin autoihin verrattuna.
Kun sitten tällaisien merkistä tietämättömien lisäksi nämä "aito-saabistit" vielä haukkuvat uusia malleja, ja usein vielä ilman omakohtaista kokemusta kyseisistä ajokeista, niin eikö olekin ihmeellistä että moni kiinnostunut jättää uuden Saabin ostamatta kun saisi puolustella hankintaansa vanhentuneita ja paikkaansa pitämättömiä väittämiä vastaan
Lisää vaan tällaisia "saabisteja"
Uusien autojen myynnillähän ei ole mitään tekemistä merkin ja työpaikkojen säilymiselle vaan sillä 60-70luvulla myydyllä yksilöllähän ne tehtaat pyörii kun 2010 lähestyy.
Yhtälö on aika täydellinen kun 70-luvulla yleisiin (Fiat 600, 127, Datsunin 100A jne.) harvoin yli 1300kuutioisiin autoihin verrattuna 2litraiset kaasarisaabit olivat janoisia ja nyt 30-40vuotta myöhemmin Saabeista tietämättömät jaksavat vieläkin toitottaa kuinka armottomia bensasyöppöjä Saabit ovat muihin autoihin verrattuna.
Kun sitten tällaisien merkistä tietämättömien lisäksi nämä "aito-saabistit" vielä haukkuvat uusia malleja, ja usein vielä ilman omakohtaista kokemusta kyseisistä ajokeista, niin eikö olekin ihmeellistä että moni kiinnostunut jättää uuden Saabin ostamatta kun saisi puolustella hankintaansa vanhentuneita ja paikkaansa pitämättömiä väittämiä vastaan
Lisää vaan tällaisia "saabisteja"
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812