alumiinivanteet

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nalleolut
"TosiSaabisti"

alumiinivanteet

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kysymys en löytänyt voipi ollakin arkistossa mutta miten ja millä tavalla saisin alumiinivanteet maalattua!!! auton väriseksi!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vigge
"Hölösuu"

Re: alumiinivanteet

Viesti Kirjoittaja Vigge »

nalleolut kirjoitti:kysymys en löytänyt voipi ollakin arkistossa mutta miten ja millä tavalla saisin alumiinivanteet maalattua!!! auton väriseksi!
Pade maalautti omat vanteensa joku aikaa sitten. Käytä hakua esim
kirjoittaja "Pade" ja hatteva kohda "maala*"

ja keskustelun nimi kun on "pari kuvaa viggenistä", niin eihän sitä voi tietää että se sisältää juttua vanteiden maalauksesta, joten tässä linkki
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=maala%2A
500whp.net member
nalleolut
"TosiSaabisti"

ei oikein viitsis lähettää tai roudata vanteita hesaan tietääkö kukaan lähempää lappeenrantaa!!!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Luulisin et maalamo kuin maalaamo osaa maalata auton vanteita, ja onhan siellä lappeenrannassa varmaan useampinkin maalaamo. Ei muuta kuin soittelemaan. Siis automaalaamoihin.
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Joo tosiaan mä maalautin noi omat alu-vanteet B&T Automaalaamossa täällä Helsingissä. Kyseessä siis ihan tavallinen automaalaamo joten uskoisin että tosiaan mikä tahansa automaalaamo näitä tekee, ei siis tarvii olla mikään vanteisiin erikoistunut paja..
Eli kannattaa tosiaan varmaan soitella ympäri maalamoihin ja kysyä jos he kyseistä hommaa tekevät !
Itse maksoin tosta hommasta €50,- per kiekko ja siihen hintaan kuulu pienten pintavaurioiden korjaus myös...Tosta ehkä jotain suuntaa antavaa ton hinnan suhteen...
nalleolut
"TosiSaabisti"

kiitoksia tiedoista !!! pitäisikö pohjatyöt tehä itse? kun on kysymys vähän vanhemmista ja ei niin siisteistä vanteista ! ajatuksena on keskiosa auton väriin ja säilyttää kromireuna ulkokehällä !!! vinkkejä hiomiseen/putsaukseen!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

nalleolut kirjoitti:kiitoksia tiedoista !!! pitäisikö pohjatyöt tehä itse? kun on kysymys vähän vanhemmista ja ei niin siisteistä vanteista ! ajatuksena on keskiosa auton väriin ja säilyttää kromireuna ulkokehällä !!! vinkkejä hiomiseen/putsaukseen!
Hiekka/kuulapuhallus voi olla aika kova sana.
500whp.net member
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

nalleolut kirjoitti:kiitoksia tiedoista !!! pitäisikö pohjatyöt tehä itse? kun on kysymys vähän vanhemmista ja ei niin siisteistä vanteista ! ajatuksena on keskiosa auton väriin ja säilyttää kromireuna ulkokehällä !!! vinkkejä hiomiseen/putsaukseen!
jos lähdet itse poistamaan maaleja, niin ihan perus maalinpoistoaine, jota myy esim. koorauta, löytyy muistaakseni loogisesti maalinpoistoaine -nimellä..........

jos tosi huokosta, niin melkein ainut keino puhallus....

ja melkein maalaisin ite jos kerran kehä jää maalaamatta, jos ei tarvitse kuin julkisivu vetää...

haet maalia joko ruisku tai sprääy, mieluummin ruiskuun, jos mahdollista...

löytyykö lpr. mitään teollisuus paikkaa missä maalataan...

suolahdessa valtra -raaktoorreja duunaava valtralla on ainakin "maalirobotti" joka tekee kestävää jälkeä, tosin voi joutua tinkimään hieman sävyn oikeellisuudesta, lölöl

suhteilla hinta ei ainakaan päätä huimannut :wink:
nalleolut
"TosiSaabisti"

vanteissa ei oikeastaan ole muuta vikaa ku et ne on arkiharmaat ja lakka lähtenyt sieltä täältä!!!

eli maalinpoisto aine pintaan lähteekö sillä lakka myös? hiotaanko hiekkapaperilla ja karkeudella? entä TARVIIKO POHJAMAALIA?

vanteista on tulossa iridiumin siniset!
#1171 klubin jäsen
045-2698659
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

No jos niissä ei ole syviä orkosia, niin pelkkä pinnan karhennus riittää...

eli hioo lakan pois tai jos lakka ja maali kestää uuden maalin, niin ei muuta kun pinta karheeksi jollain 360 paperilla tai hienommalla jos tuntuu liaan karhealta.. ja päälymaali...

Itse ihmettelen aina kun kaverit hinkkaa virheettömät maalipinnat metallille asti kun maalaavat, riittää vaan pelkkä karhennus, eli kokeilee miten maalit käyttäytyy enne varsinaista maalausta...

ja pienet orkoset voi peittää hiontavärillä...
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tossa ku mä maksoin €50,- per kiekko nii siihen kuulu kyl ihan kaikki työt..Ainoo oli et otin renkaat pois vanteilt ennenku kärräsin ne sinne...
Luulen että ne joka tapauksessa joutuu jotain pientä pohjatyötä siellä tekemään mutta ainahan se pikkasen helpottaa varmaan jos on jotain tehny ite etukäteen !
Vastaa Viestiin