DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
_aM_
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Syys 29, 2005 07:44
Paikkakunta: hki

DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Viesti Kirjoittaja _aM_ »

m0e,

pikainen kysymys (etten vain riko);

onks ton DI-kasetin päässä olevan liittimen irrottamisessa jokin kikka vai lähteeks se ihan vetämällä ... ignorant.


_aM_
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Liittimen läpi menee semmoinen punainen muovisalpa.

Muovisalvan toisessa päässä (joka on siis kokopunainen) on pieni hahlo johon voit työntää ruuvitaltan. Nitkuttele salpaa aukipäin (aukeaa johtopäästä katsoen sivullepäin), niin liitin tulee samalla ulospäin.

Nopeammin olisit selvittänyt tämän ongelman tutkimalla liitintä itse?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
_aM_
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Syys 29, 2005 07:44
Paikkakunta: hki

Re: DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Viesti Kirjoittaja _aM_ »

Jope kirjoitti:Liittimen läpi menee semmoinen punainen muovisalpa.

Muovisalvan toisessa päässä (joka on siis kokopunainen) on pieni hahlo johon voit työntää ruuvitaltan. Nitkuttele salpaa aukipäin (aukeaa johtopäästä katsoen sivullepäin), niin liitin tulee samalla ulospäin.

Nopeammin olisit selvittänyt tämän ongelman tutkimalla liitintä itse?
jep, meen kokeileen - tuolla lumisateessa.
Niin, ja thx alot.
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
_aM_
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Syys 29, 2005 07:44
Paikkakunta: hki

Re: DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Viesti Kirjoittaja _aM_ »

Kiitokset - liitin lähti mainiosti auki oivallisilla ohjeilla.

Apuva ei uudesta sytkäristä kuitenkaan ollut, joten huomenna taidan siirtyä polttoaineensyötön kimppuun ja muihin foorumilla suositeltuihin "releisiin".

Jos joku tätä vielä lukee, niin kiinnostais DI-kasetin "yleinen vaihtoväli".
Jollei muuten, niin pienellä otannalla forumilla

Omaani (9-3 2.0t vm. 99) sellainen vaihdettiin maaliskuussa 2005, eli kestänyt n. neljä (4) vuotta.
Saab 9³ SS 2.0TS Vector Business M6 '07
Saab 9-3 2.0t SE '99
Suappi 99 GL '83
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Viesti Kirjoittaja Kaide »

_aM_ kirjoitti:Kiitokset - liitin lähti mainiosti auki oivallisilla ohjeilla.

Apuva ei uudesta sytkäristä kuitenkaan ollut, joten huomenna taidan siirtyä polttoaineensyötön kimppuun ja muihin foorumilla suositeltuihin "releisiin".

Jos joku tätä vielä lukee, niin kiinnostais DI-kasetin "yleinen vaihtoväli".
Jollei muuten, niin pienellä otannalla forumilla

Omaani (9-3 2.0t vm. 99) sellainen vaihdettiin maaliskuussa 2005, eli kestänyt n. neljä (4) vuotta.

Jaa-a.. mun -01 9-3 jätti tielle 450km ajettuna ja kolme päivää vanhana tuosta syystä . Ei taida olla mitään logiikkaa tuon hajoamisen ajankohdalla
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: DI-kassun liitin (kiire, en ehtinyt etsiä vastausta)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mulla kesti yhessä tonnarissa vähän vajaat 300tkm.

Joissain pirsseissä tuntuu menevän 50tkm välein toisilla kestää.

Kannattaa pitää tulpista huolta. Jos tuntuu paukkuvan takuuajan sisään monta, niin sitten kannattaa jo katsella moottorin maadoituksiakin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin