momentilla renkaat vaihtoon
Re: momentilla renkaat vaihtoon
^ Mihin tämä nyt liittyi?
Hyvin toimii sesonkivaihdoissa MY2005 femman ja MY2003 SS:n tunkit, tai sitten tein jotakin väärin.
Hyvin toimii sesonkivaihdoissa MY2005 femman ja MY2003 SS:n tunkit, tai sitten tein jotakin väärin.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Itse muistan joskus kuulleeni, että nimenomaan SS/SC:n tunkki ei ole tarkoitettu jokavuotiseen renkaidenvaihtoon, vaan vain tien päällä tapahtuvaan rengasrikon aiheuttamaan pakkotilanteeseen kerran elämässä. Suosittelen hankkimaan jostain varastomyymälästä 20 euron hallitunkin, sellainekin on sata kertaa parempi kuin nuo auton rimpulatunkit...
Eski
Eski
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Olen samaa mieltäEski kirjoitti:Itse muistan joskus kuulleeni, että nimenomaan SS/SC:n tunkki ei ole tarkoitettu jokavuotiseen renkaidenvaihtoon, vaan vain tien päällä tapahtuvaan rengasrikon aiheuttamaan pakkotilanteeseen kerran elämässä. Suosittelen hankkimaan jostain varastomyymälästä 20 euron hallitunkin, sellainekin on sata kertaa parempi kuin nuo auton rimpulatunkit...
Eski
Viime viikolla kun veivasin sepelin päällä auton nurkka kerrallaan ylös
Tuli halli tunkki mieleen.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Voihan se näin olla, joka tapauksessa hyvin tuntuu kestävän tuo. Oli tosin ostettaessa (5v vanhana) täysin käyttämätön. Käyttöohjekirjasta en pikaisesti tuota mainintaa löytänyt.Eski kirjoitti:Itse muistan joskus kuulleeni, että nimenomaan SS/SC:n tunkki ei ole tarkoitettu jokavuotiseen renkaidenvaihtoon, vaan vain tien päällä tapahtuvaan rengasrikon aiheuttamaan pakkotilanteeseen kerran elämässä. Suosittelen hankkimaan jostain varastomyymälästä 20 euron hallitunkin, sellainekin on sata kertaa parempi kuin nuo auton rimpulatunkit...
Eski
Kuuluuko muuten niihin autoihin, joissa ei vararengasta ole, tuo tunkin yms. tarvikkeet paikallaan pitävä styroksipala olla varapyörän sisäpuolelle muotoiltu? Omassani se on eikä vararengasta ole, joten kovin häävisti ei paikallaan pysy.
Pohjat muuten Saabin tunkeista on vetänyt toistaiseksi NG900:n tunkki, aivan luokaton suoritus.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Samaa ajattelin mutta kun tuo vararenkaan tila näyttää tältä. Onkohan alkuperäinen omistaja halunnut luopua vararenkaasta tms. kun mitään ohjeistusta tuon paikka-aineen käyttöön ei muuten ole manuaalissa. Kai tuossa nyt sentään tunkki kuuluu olla vaikka ei vararengasta ole?Mimmi kirjoitti:Ei kuulu, sinulta puuttuu vararengas.AC kirjoitti:Kuuluuko muuten niihin autoihin, joissa ei vararengasta ole, tuo tunkin yms. tarvikkeet paikallaan pitävä styroksipala olla varapyörän sisäpuolelle muotoiltu? Omassani se on eikä vararengasta ole, joten kovin häävisti ei paikallaan pysy.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Kyllä kaikki on tallessa mutta onko originaali ratkaisu tuollainen? Tarkkaan saa asetella ton sytoroksin ettei natise. Luulis että pikkusaabissakin olisi vastaava ratkaisu kuin femmassa.Mimmi kirjoitti:Kompurassa on mukana ohjevihkonen. Tunkki näyttäisi olevan tuossa vararenkaan sisään tulevassa paketissa. Ruuvari näyttäisi puuttuvan.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Vanhemmista autoissa on joskus tullut putsattua vanhat kierteet kertaalleen ihan kierretapilla tai -pakalla. Ja sitten tervaa, kuparitahnaa ym. lämmönkestävää voidetta.peinu kirjoitti:kupari- tai alumiiniä tulee laitettua jos näyttää kuivalta. Pultit kiristetään vasta kun kaikki renkaat on vaihdettu ja auto on laskettu tunkilta.
Porakoneessa olevalla sienilaikalla saa vanteen ja navan vastinpinnat varmasti puhtaaksi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: momentilla renkaat vaihtoon
njaa.9-5T kirjoitti:Muistat täysin väärin ja luit huonosti aiemmat kirjoitukset.foppa kirjoitti:Muistaakseni (kun ei oo sitä manuskaa tässä) 9-5:ssa ei ole keskellä perää tai keskellä nokkaa nostokohtaa, eli koko perä tai nokka pitäisi nostaa jommasta kummasta reunasta jos meinaa yhdellä viputunkilla nostaa.
Re: momentilla renkaat vaihtoon
Parhaiten auto nousee trukilla... Piikit sopivaan kohtaan ja puuta väliin ja pää kerrallaan ilmaan. Nopeata renkaanvaihtoa. Saabia en kyllä ole noin brutaalisti nostanut että en osaa sanoa paikkoja.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)