momentilla renkaat vaihtoon

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja AC »

^ Mihin tämä nyt liittyi?

Hyvin toimii sesonkivaihdoissa MY2005 femman ja MY2003 SS:n tunkit, tai sitten tein jotakin väärin.
BMW 320dA Coupe LCI
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse muistan joskus kuulleeni, että nimenomaan SS/SC:n tunkki ei ole tarkoitettu jokavuotiseen renkaidenvaihtoon, vaan vain tien päällä tapahtuvaan rengasrikon aiheuttamaan pakkotilanteeseen kerran elämässä. Suosittelen hankkimaan jostain varastomyymälästä 20 euron hallitunkin, sellainekin on sata kertaa parempi kuin nuo auton rimpulatunkit...

Eski
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3082
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Eski kirjoitti:Itse muistan joskus kuulleeni, että nimenomaan SS/SC:n tunkki ei ole tarkoitettu jokavuotiseen renkaidenvaihtoon, vaan vain tien päällä tapahtuvaan rengasrikon aiheuttamaan pakkotilanteeseen kerran elämässä. Suosittelen hankkimaan jostain varastomyymälästä 20 euron hallitunkin, sellainekin on sata kertaa parempi kuin nuo auton rimpulatunkit...

Eski
Olen samaa mieltä :?

Viime viikolla kun veivasin sepelin päällä auton nurkka kerrallaan ylös :?
Tuli halli tunkki mieleen.
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja AC »

Eski kirjoitti:Itse muistan joskus kuulleeni, että nimenomaan SS/SC:n tunkki ei ole tarkoitettu jokavuotiseen renkaidenvaihtoon, vaan vain tien päällä tapahtuvaan rengasrikon aiheuttamaan pakkotilanteeseen kerran elämässä. Suosittelen hankkimaan jostain varastomyymälästä 20 euron hallitunkin, sellainekin on sata kertaa parempi kuin nuo auton rimpulatunkit...

Eski
Voihan se näin olla, joka tapauksessa hyvin tuntuu kestävän tuo. Oli tosin ostettaessa (5v vanhana) täysin käyttämätön. Käyttöohjekirjasta en pikaisesti tuota mainintaa löytänyt.

Kuuluuko muuten niihin autoihin, joissa ei vararengasta ole, tuo tunkin yms. tarvikkeet paikallaan pitävä styroksipala olla varapyörän sisäpuolelle muotoiltu? Omassani se on eikä vararengasta ole, joten kovin häävisti ei paikallaan pysy.

Pohjat muuten Saabin tunkeista on vetänyt toistaiseksi NG900:n tunkki, aivan luokaton suoritus.
BMW 320dA Coupe LCI
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja AC »

Mimmi kirjoitti:
AC kirjoitti:Kuuluuko muuten niihin autoihin, joissa ei vararengasta ole, tuo tunkin yms. tarvikkeet paikallaan pitävä styroksipala olla varapyörän sisäpuolelle muotoiltu? Omassani se on eikä vararengasta ole, joten kovin häävisti ei paikallaan pysy.
Ei kuulu, sinulta puuttuu vararengas.
Samaa ajattelin mutta kun tuo vararenkaan tila näyttää tältä. Onkohan alkuperäinen omistaja halunnut luopua vararenkaasta tms. kun mitään ohjeistusta tuon paikka-aineen käyttöön ei muuten ole manuaalissa. Kai tuossa nyt sentään tunkki kuuluu olla vaikka ei vararengasta ole?

Kuva
BMW 320dA Coupe LCI
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja AC »

Mimmi kirjoitti:Kompurassa on mukana ohjevihkonen. Tunkki näyttäisi olevan tuossa vararenkaan sisään tulevassa paketissa. Ruuvari näyttäisi puuttuvan.
Kyllä kaikki on tallessa mutta onko originaali ratkaisu tuollainen? Tarkkaan saa asetella ton sytoroksin ettei natise. Luulis että pikkusaabissakin olisi vastaava ratkaisu kuin femmassa.
BMW 320dA Coupe LCI
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Svc »

peinu kirjoitti:kupari- tai alumiiniä tulee laitettua jos näyttää kuivalta. Pultit kiristetään vasta kun kaikki renkaat on vaihdettu ja auto on laskettu tunkilta.
Vanhemmista autoissa on joskus tullut putsattua vanhat kierteet kertaalleen ihan kierretapilla tai -pakalla. Ja sitten tervaa, kuparitahnaa ym. lämmönkestävää voidetta.

Porakoneessa olevalla sienilaikalla saa vanteen ja navan vastinpinnat varmasti puhtaaksi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja foppa »

9-5T kirjoitti:
foppa kirjoitti:Muistaakseni (kun ei oo sitä manuskaa tässä) 9-5:ssa ei ole keskellä perää tai keskellä nokkaa nostokohtaa, eli koko perä tai nokka pitäisi nostaa jommasta kummasta reunasta jos meinaa yhdellä viputunkilla nostaa.
Muistat täysin väärin ja luit huonosti aiemmat kirjoitukset.
njaa.
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: momentilla renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Parhaiten auto nousee trukilla... Piikit sopivaan kohtaan ja puuta väliin ja pää kerrallaan ilmaan. Nopeata renkaanvaihtoa. Saabia en kyllä ole noin brutaalisti nostanut että en osaa sanoa paikkoja.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin