Kiina V*lvoja pukkaa
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Tuttu 740-kuski kuittaili autostani tuosta ekasta saabistani, että "ooppelin ostit" ja "fiiatti siitä tulee". Tiedä tuosta Köningseggistäkään, mutta pikkaisen tekisi mieli kuitata takaisin, jos tuo uutinen pitää oikeasti paikkansa. ![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
ite ajan ainakin saabilla vaikka sen omistaisi joku koenigsegg...
vaan aika harmi kuiteski v*lvoa kohtaan,joutua kinukkien riveihin.
vaan aika harmi kuiteski v*lvoa kohtaan,joutua kinukkien riveihin.
Joku kipotin.
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Eikös esim. Audejakin tehdä Kiinan suunnalla - vai muistanko väärin? Välttämättä kaikki Volvot ei kuitenkaan tule tulemaan Kiinasta.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Jaguarkin taitaa olla intialaisen Tatan omistama
Autonvalmistajien omistussuhteet taitavat tänä päivänä olla jotain ihan muuta kuin kuvittelemme.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Autonvalmistajien omistussuhteet taitavat tänä päivänä olla jotain ihan muuta kuin kuvittelemme.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Juuri näin, eikä ainakaan vielä ole nähtävissä, että intialaisomistus olisi tehnyt merkille tai sen tuotteille hallaa. Jaguarin tilanne taisi olla surkeimmillaan silloin, kun omistajana oli valtio (siis ennen Ford-aikaa, 1970-80-luvuilla). Onneksi Saab vältti moisen kohtalon.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jaguarkin taitaa olla intialaisen Tatan omistama![]()
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Ei se rahavirtojen suunta autoihin vaikuta, vaan se valmistus.
Eli sinällään Kiinalaisten dollari on saman arvoinen esim. Fordin Dollarin kanssa, mutta jos tehdas lyödään Kiinaan niin se jo vaikuttaa.
Tata omistaa Jaggen juu, mutta eikös päämallien valmistus kuitenkin vielä ole Enkuissa? Tiedä noista Mondeo konversioista sitten, mutta kuitenkin mikäli rahaa annetaan tuotekehitykseen, niin isännällä ei väliä.
Mutta se tehtaan linja jos on in China, niin...
Eli sinällään Kiinalaisten dollari on saman arvoinen esim. Fordin Dollarin kanssa, mutta jos tehdas lyödään Kiinaan niin se jo vaikuttaa.
Tata omistaa Jaggen juu, mutta eikös päämallien valmistus kuitenkin vielä ole Enkuissa? Tiedä noista Mondeo konversioista sitten, mutta kuitenkin mikäli rahaa annetaan tuotekehitykseen, niin isännällä ei väliä.
Mutta se tehtaan linja jos on in China, niin...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Hirsch"
- Viestit: 893
- Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Massalla tehdään voitot ja sitä rahnaa voi käyttää sitten kokkelimallien kehitykseen ja laadun parantamiseen. Taitaa tuo tavaran suunta kovasti olevan aasiasta, niin miksei nuokin. Imago syistä varmaan osa mallien valmistuksesta pidetään ruotsissa. Tyyliin S80 tms. Kiinalaiset kilpailevat sillä millä pystyvät. aiemmin se oli hinta. Kunhan tekniikka ja taito kasvaa niin luulenpa että sieltä se tavara tulee. Se nyt vaan on mahdoton kilpailla sellaista taloutta vastaan. Nehän tekee mitä ostetaan...
Minusta saabille koeniggsek (miten lie kirjoitetaan) on omiaan. persoonallinen ja suorituskykyisenä pidetty autojen valmistaja takana. Kummassakin vaihtoehdossa on omat etunsa. Se vaan että kun saabin hinnat alkaa pompsata niin voi olla että niitä ei niin paljoa ostella, mut taas se tekee siitä erikoisen.
Minusta saabille koeniggsek (miten lie kirjoitetaan) on omiaan. persoonallinen ja suorituskykyisenä pidetty autojen valmistaja takana. Kummassakin vaihtoehdossa on omat etunsa. Se vaan että kun saabin hinnat alkaa pompsata niin voi olla että niitä ei niin paljoa ostella, mut taas se tekee siitä erikoisen.
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
volvon Kiinaan meno aiheuttaa ongelmia kaikille eurooppalaisille autonvelmistajille. Nyt pärjätään vielä aasialaisille kilpailijoille kun turvallisuus Kiinan ihmeissä ei ole likelläkään eurooppalaista tasoa. Kuinkas sitten kun kaikki Volvon osaaminen ka kehitystyö on imaistu aasiaan..?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Jos Volvolle tehdään tehdas Kiinaan, ei se autoa välttämättä muuta millään tavalla. Sen verran standardeiksi materiaalit ja valmistusprosessit on mahdollista tehdä. Volvoja on jo tehty ainakin Thaimaassa, Alankomaissa, Kanadassa Ruotsin lisäksi.
Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Belgiassa on Volvoja koottu vuosikaudet. Ainakin tuo meidän V70 on siellä tehty.jmt kirjoitti:Jos Volvolle tehdään tehdas Kiinaan, ei se autoa välttämättä muuta millään tavalla. Sen verran standardeiksi materiaalit ja valmistusprosessit on mahdollista tehdä. Volvoja on jo tehty ainakin Thaimaassa, Alankomaissa, Kanadassa Ruotsin lisäksi.
Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
Ihan pikku yksityiskohtana....onhan Saabejakin tehty Ruotsin lisäksi niinkin eksoottisissa automaissa kuin Suomi ja Belgia.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Nuo nyt ovatkin vielä sivistysmaita Kiinaan verrattunaJos Volvolle tehdään tehdas Kiinaan, ei se autoa välttämättä muuta millään tavalla. Sen verran standardeiksi materiaalit ja valmistusprosessit on mahdollista tehdä. Volvoja on jo tehty ainakin Thaimaassa, Alankomaissa, Kanadassa Ruotsin lisäksi.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tehdään joo ja laatu on mitä sattuu. Eikä muuten ole mallitkaan ihan samoja. Kiinassa työvoima on niin halpaa, että siellä tehdään hommia käsitöinä ihan toiseen malliin kuin vaikkapa euroopassa, tämä näkyy väkisinkin laadussa.Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
E: Jokusen Kiinassa valmistetun "länsimaisen" auton kyydissä istunut.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Jo joo, voisi melkein tunnistaa tyypin. Kyseessä saattaa olla henkilö, jonka ainoa nautinto elämässä on toisen mollaaminen, syystä tai toisesta. Veikkaan, että kyseinen henkilö ei ikinä tuo työpaikalle kahvileipää, mutta vaatii sitä muilta.-pete kirjoitti:Tuttu 740-kuski kuittaili autostani tuosta ekasta saabistani, että "ooppelin ostit" ja "fiiatti siitä tulee". Tiedä tuosta Köningseggistäkään, mutta pikkaisen tekisi mieli kuitata takaisin, jos tuo uutinen pitää oikeasti paikkansa.
Itse olen muutaman kerran törmännyt ehkä samantapaiseen henkilöön. Eipä sitä muuta voi, kun ihmetellä joidenkin toimintaa elävässä elämässä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900i
riisi serkku suudelma aurinko
riisi serkku suudelma aurinko
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Ei nyt käännetä veistä haavassa. Sääliksi käy Volvomiehiä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Kiina V*lvoja pukkaa
Niin, voihan sen niinkin ajatella että Volvo kelpasi kiinalaisille mutta Saab ei
Kyllähän sekin tosiasia on että miljardeja merkin nostoon ja pinnalla pitämiseen on Kiinassa ihan eri lailla. Parempi silti näin.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyllähän sekin tosiasia on että miljardeja merkin nostoon ja pinnalla pitämiseen on Kiinassa ihan eri lailla. Parempi silti näin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008