Kiina V*lvoja pukkaa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

http://www.iltasanomat.fi/autot/1701390

No huh ! Se siitä sitten ....
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja -pete »

Tuttu 740-kuski kuittaili autostani tuosta ekasta saabistani, että "ooppelin ostit" ja "fiiatti siitä tulee". Tiedä tuosta Köningseggistäkään, mutta pikkaisen tekisi mieli kuitata takaisin, jos tuo uutinen pitää oikeasti paikkansa. :twisted:
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

ite ajan ainakin saabilla vaikka sen omistaisi joku koenigsegg...

vaan aika harmi kuiteski v*lvoa kohtaan,joutua kinukkien riveihin.
Joku kipotin.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eikös esim. Audejakin tehdä Kiinan suunnalla - vai muistanko väärin? Välttämättä kaikki Volvot ei kuitenkaan tule tulemaan Kiinasta.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jaguarkin taitaa olla intialaisen Tatan omistama :wink:

Autonvalmistajien omistussuhteet taitavat tänä päivänä olla jotain ihan muuta kuin kuvittelemme.
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Jaguarkin taitaa olla intialaisen Tatan omistama :wink:
Juuri näin, eikä ainakaan vielä ole nähtävissä, että intialaisomistus olisi tehnyt merkille tai sen tuotteille hallaa. Jaguarin tilanne taisi olla surkeimmillaan silloin, kun omistajana oli valtio (siis ennen Ford-aikaa, 1970-80-luvuilla). Onneksi Saab vältti moisen kohtalon.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Ei se rahavirtojen suunta autoihin vaikuta, vaan se valmistus.

Eli sinällään Kiinalaisten dollari on saman arvoinen esim. Fordin Dollarin kanssa, mutta jos tehdas lyödään Kiinaan niin se jo vaikuttaa.

Tata omistaa Jaggen juu, mutta eikös päämallien valmistus kuitenkin vielä ole Enkuissa? Tiedä noista Mondeo konversioista sitten, mutta kuitenkin mikäli rahaa annetaan tuotekehitykseen, niin isännällä ei väliä.

Mutta se tehtaan linja jos on in China, niin...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Massalla tehdään voitot ja sitä rahnaa voi käyttää sitten kokkelimallien kehitykseen ja laadun parantamiseen. Taitaa tuo tavaran suunta kovasti olevan aasiasta, niin miksei nuokin. Imago syistä varmaan osa mallien valmistuksesta pidetään ruotsissa. Tyyliin S80 tms. Kiinalaiset kilpailevat sillä millä pystyvät. aiemmin se oli hinta. Kunhan tekniikka ja taito kasvaa niin luulenpa että sieltä se tavara tulee. Se nyt vaan on mahdoton kilpailla sellaista taloutta vastaan. Nehän tekee mitä ostetaan...

Minusta saabille koeniggsek (miten lie kirjoitetaan) on omiaan. persoonallinen ja suorituskykyisenä pidetty autojen valmistaja takana. Kummassakin vaihtoehdossa on omat etunsa. Se vaan että kun saabin hinnat alkaa pompsata niin voi olla että niitä ei niin paljoa ostella, mut taas se tekee siitä erikoisen.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Rafu »

volvon Kiinaan meno aiheuttaa ongelmia kaikille eurooppalaisille autonvelmistajille. Nyt pärjätään vielä aasialaisille kilpailijoille kun turvallisuus Kiinan ihmeissä ei ole likelläkään eurooppalaista tasoa. Kuinkas sitten kun kaikki Volvon osaaminen ka kehitystyö on imaistu aasiaan..?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja jmt »

Jos Volvolle tehdään tehdas Kiinaan, ei se autoa välttämättä muuta millään tavalla. Sen verran standardeiksi materiaalit ja valmistusprosessit on mahdollista tehdä. Volvoja on jo tehty ainakin Thaimaassa, Alankomaissa, Kanadassa Ruotsin lisäksi.
Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

jmt kirjoitti:Jos Volvolle tehdään tehdas Kiinaan, ei se autoa välttämättä muuta millään tavalla. Sen verran standardeiksi materiaalit ja valmistusprosessit on mahdollista tehdä. Volvoja on jo tehty ainakin Thaimaassa, Alankomaissa, Kanadassa Ruotsin lisäksi.
Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
Belgiassa on Volvoja koottu vuosikaudet. Ainakin tuo meidän V70 on siellä tehty.
Ihan pikku yksityiskohtana....onhan Saabejakin tehty Ruotsin lisäksi niinkin eksoottisissa automaissa kuin Suomi ja Belgia. :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja SS »

Jos Volvolle tehdään tehdas Kiinaan, ei se autoa välttämättä muuta millään tavalla. Sen verran standardeiksi materiaalit ja valmistusprosessit on mahdollista tehdä. Volvoja on jo tehty ainakin Thaimaassa, Alankomaissa, Kanadassa Ruotsin lisäksi.
Nuo nyt ovatkin vielä sivistysmaita Kiinaan verrattuna ;)
Kiinassa tehdään jo aika tavalla "länsimaisia" autoja: Passatteja, GM:iä, Renaulteja, jne.
Tehdään joo ja laatu on mitä sattuu. Eikä muuten ole mallitkaan ihan samoja. Kiinassa työvoima on niin halpaa, että siellä tehdään hommia käsitöinä ihan toiseen malliin kuin vaikkapa euroopassa, tämä näkyy väkisinkin laadussa.

E: Jokusen Kiinassa valmistetun "länsimaisen" auton kyydissä istunut.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Julli »

-pete kirjoitti:Tuttu 740-kuski kuittaili autostani tuosta ekasta saabistani, että "ooppelin ostit" ja "fiiatti siitä tulee". Tiedä tuosta Köningseggistäkään, mutta pikkaisen tekisi mieli kuitata takaisin, jos tuo uutinen pitää oikeasti paikkansa. :twisted:
Jo joo, voisi melkein tunnistaa tyypin. Kyseessä saattaa olla henkilö, jonka ainoa nautinto elämässä on toisen mollaaminen, syystä tai toisesta. Veikkaan, että kyseinen henkilö ei ikinä tuo työpaikalle kahvileipää, mutta vaatii sitä muilta.

Itse olen muutaman kerran törmännyt ehkä samantapaiseen henkilöön. Eipä sitä muuta voi, kun ihmetellä joidenkin toimintaa elävässä elämässä :)
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ei nyt käännetä veistä haavassa. Sääliksi käy Volvomiehiä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kiina V*lvoja pukkaa

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Niin, voihan sen niinkin ajatella että Volvo kelpasi kiinalaisille mutta Saab ei :)

Kyllähän sekin tosiasia on että miljardeja merkin nostoon ja pinnalla pitämiseen on Kiinassa ihan eri lailla. Parempi silti näin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin