Tämän takia juuri pitää olla 750kg:n kokonaispainolla. EV6:n kokonaispaino nimittäin on yli 2600kg, en vain muista paljonko mutta läheltä liippaa. Mullahan on pikku-e, mammalla ei, mutta olihan tuossa muistaakseni se 80:n nopeusrajoituskin, vai oliko?tetammi kirjoitti: ↑Ke Tammi 31, 2024 20:21Moni uudempi sit 825 kokonaispainolla eli riittävän painavalla veturilla vaatii pikku-e:n ja kevytkuorkilla ei saa vetää.
Tuossa omaan JT-traileriin ettisin varaosii niin moni merkki samoi peruja.
Isän JJ-traileri on aivan samannäköne paitti kuomu on selvästi raskaampi nostaa.
Mä olen omaani ostanu iskarin korvat ja etukolmion ja nytten pitäis vaihtaa vielä aisan poikkituki mihin kipin salvat tulee kiinni mut on ollu koval käytöllä mm. renkaat vaihdettu kulumisen takia.
saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Hyvä että tiedos, tuli tuttavaperheessä tosiaan vastaan ettei kortti enää riittäny kun kärry vaihtui
Saa vetää kumminki sataa
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... aantelysta
Saa vetää kumminki sataa
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... aantelysta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Tämä se on huvittavaa, kun C-kortilla saan ajaa 42tn nuppia ja 750kg kärryä, mutta kun on vain C1E kaverina, niin yli 750kg kärryä nyhtäessä yhdistelmän kokonaismassa saa olla 12tn. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Taitaa olla jo vähemmän sellaisia 750 kg kärryjä, jonka saa laittaa 42 t nupin perään. Peräkärryn aisalle sallittu D-voima alkaa tulla vastaan aika monessa kevytkärryssä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
^Ei sillä ole merkitystä, kun käytännössä tuollaista tilannetta tuskin omalle kohdalle tulisi muutenkaan.
Teoriatason huvittavuusajattelua tämä lähinnä. :)
-Sami
Teoriatason huvittavuusajattelua tämä lähinnä. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Koomisinta tuos säännös et kevytkuorkilla ei saa ilman C1E:tä vetää 825kg kärryä
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Meillä on firmassa kaksi Ducatoa, rajoitinta lukuunottamatta jokseenkin identtisiä. Toisella saa vetää BE:llä isoa kärryä, toisella -sillä nopeusrajoitetulla , ei saa BEC:llä vetää yli 750 kg.
Ostin jokin aika sitten venetrailerin, ja silloin sai valita 750/825 kantavuuden välillä samasta kärrystä. Ymmärtääkseni 825 voidaan aina muuttaa konttorilla 750 kantavuudelle. Alkujaan tuo 825 tuli 750 akselille ja 75 koukulle ajatuksesta, eli akselimassana pysyi 750 kg.
Ostin jokin aika sitten venetrailerin, ja silloin sai valita 750/825 kantavuuden välillä samasta kärrystä. Ymmärtääkseni 825 voidaan aina muuttaa konttorilla 750 kantavuudelle. Alkujaan tuo 825 tuli 750 akselille ja 75 koukulle ajatuksesta, eli akselimassana pysyi 750 kg.
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
O1-luokan kevytperävaunun todellinen kokonaismassa on aina saanut olla 825 kg (75 kg+750 kg), sillä vetokuulalle kohdistuvaa massaa ei aiemmin kirjattu mihinkään. Jostain kumman syystä se vaan haluttiin taannoin saada papereihin asti.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä
Minusta se ei ole saanut olla. Kokonaismassahan tarkoittaa koko vehkeen maksimipainoa. Akselipaino sitten erikseen. Mutta, käytännössä sitä ei ole tietääkseni koskaan mitattu, ainakaan tien päällä, irrallaan vaan aina koukussa kiinni.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S