saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2155
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anv »

tetammi kirjoitti:
Ke Tammi 31, 2024 20:21
Moni uudempi sit 825 kokonaispainolla eli riittävän painavalla veturilla vaatii pikku-e:n ja kevytkuorkilla ei saa vetää.
Tuossa omaan JT-traileriin ettisin varaosii niin moni merkki samoi peruja.
Isän JJ-traileri on aivan samannäköne paitti kuomu on selvästi raskaampi nostaa.
Mä olen omaani ostanu iskarin korvat ja etukolmion ja nytten pitäis vaihtaa vielä aisan poikkituki mihin kipin salvat tulee kiinni mut on ollu koval käytöllä mm. renkaat vaihdettu kulumisen takia.
Tämän takia juuri pitää olla 750kg:n kokonaispainolla. EV6:n kokonaispaino nimittäin on yli 2600kg, en vain muista paljonko mutta läheltä liippaa. Mullahan on pikku-e, mammalla ei, mutta olihan tuossa muistaakseni se 80:n nopeusrajoituskin, vai oliko?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Hyvä että tiedos, tuli tuttavaperheessä tosiaan vastaan ettei kortti enää riittäny kun kärry vaihtui :mrgreen:

Saa vetää kumminki sataa
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tie ... aantelysta
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tämä se on huvittavaa, kun C-kortilla saan ajaa 42tn nuppia ja 750kg kärryä, mutta kun on vain C1E kaverina, niin yli 750kg kärryä nyhtäessä yhdistelmän kokonaismassa saa olla 12tn. :)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Svc »

Taitaa olla jo vähemmän sellaisia 750 kg kärryjä, jonka saa laittaa 42 t nupin perään. Peräkärryn aisalle sallittu D-voima alkaa tulla vastaan aika monessa kevytkärryssä.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^Ei sillä ole merkitystä, kun käytännössä tuollaista tilannetta tuskin omalle kohdalle tulisi muutenkaan.
Teoriatason huvittavuusajattelua tämä lähinnä. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Koomisinta tuos säännös et kevytkuorkilla ei saa ilman C1E:tä vetää 825kg kärryä :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Scraab
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2018 13:03

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Scraab »

Meillä on firmassa kaksi Ducatoa, rajoitinta lukuunottamatta jokseenkin identtisiä. Toisella saa vetää BE:llä isoa kärryä, toisella -sillä nopeusrajoitetulla :D , ei saa BEC:llä vetää yli 750 kg.

Ostin jokin aika sitten venetrailerin, ja silloin sai valita 750/825 kantavuuden välillä samasta kärrystä. Ymmärtääkseni 825 voidaan aina muuttaa konttorilla 750 kantavuudelle. Alkujaan tuo 825 tuli 750 akselille ja 75 koukulle ajatuksesta, eli akselimassana pysyi 750 kg.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Svc »

O1-luokan kevytperävaunun todellinen kokonaismassa on aina saanut olla 825 kg (75 kg+750 kg), sillä vetokuulalle kohdistuvaa massaa ei aiemmin kirjattu mihinkään. Jostain kumman syystä se vaan haluttiin taannoin saada papereihin asti.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2155
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: saako vielä tehdä = peräkärry kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja anv »

Svc kirjoitti:
To Helmi 01, 2024 14:53
O1-luokan kevytperävaunun todellinen kokonaismassa on aina saanut olla 825 kg (75 kg+750 kg), sillä vetokuulalle kohdistuvaa massaa ei aiemmin kirjattu mihinkään. Jostain kumman syystä se vaan haluttiin taannoin saada papereihin asti.
Minusta se ei ole saanut olla. Kokonaismassahan tarkoittaa koko vehkeen maksimipainoa. Akselipaino sitten erikseen. Mutta, käytännössä sitä ei ole tietääkseni koskaan mitattu, ainakaan tien päällä, irrallaan vaan aina koukussa kiinni.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin