Insignia OPC:n voimansiirto ja moottori perustuvat samoihin palikoihin kuin Saabin 9-3 Turbo X -erikoiserän autot.
Kun Saab turbo X:n moottori kehittää 280 hevosvoimaa, Insignia Opc:ssä voimaa on kutiteltu 325 hevosvoimaa. Insignian OPC:n vääntökäyrä nousee myös 35 newtonmetriä yli Saabin 400 newtonmetrin väännön.
Saabin on parempi pistää paremmaksi uudella 9-5 Aerollaan varsinkin kun tuleva hinta lienee enemmän kuin Opelissa. Komeat penkit tuossa OPC:ssä kieltämättä ovat ja kulkupuolikin on paikallaan.
Edit: Opelin hinta olikin 68t. Aivan käsittämätön hinta vaikka tehoversiosta onkin kysymys Tuskin Saab voi olla kalliimpi ainakaan Suomessa. Tuolla rahalla saa jo aika hulppean muun saksalaisen vaihtoehdon.
Viimeksi muokannut HMK, Pe Heinä 10, 2009 07:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei voi ymmärtää tuota konetta. Hieno käyntiääni, mutta kulutus ei ole tältä vuosituhannelta. Toivottavasti irtautuminen GM:stä toisi järkeä kone valintoihin.
Kaksi litraisella päästään samoihin lukemiin ja huomattavasti pienemmällä kulutuksella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Taitaa kulutuslukemat olla ihan hirveitä tuolle uudelle femmallekin jos nämä tiedot pitää paikkansa.
There will also likely by an AWD flagship model with a turbocharged petrol V6 displacing 3.6L and developing upwards of 350hp (261kW). Other engines will include a 210hp (157kW) 2.0L unit and mid-level 2.8L V6. A petrol-electric hybrid model is also expected.
Toivottavasti sisusta on vielä OPC:tä hienomi. Penkit on kyllä ihan ok.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
HMK kirjoitti:Edit: Opelin hinta olikin 68t. Aivan käsittämätön hinta vaikka tehoversiosta onkin kysymys Tuskin Saab voi olla kalliimpi ainakaan Suomessa. Tuolla rahalla saa jo aika hulppean muun saksalaisen vaihtoehdon.
Samassa käsittämättömässä linjassa Inkun hinnoittelu tosiaan kun sen mikäsenytoli 9-3 neliveto Turbo Äksän.
Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Kun kulutus karkeasti lasketaan painon suhteessa, niin tuo kikkare on melko janoinen Ooppeliin verrattuna.
Oltsa kirjoitti:Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Ja Inkun OPC ja TT RS on vertailukelposia ...?
...tai no tietysti mutta minun pitää ensin tsekata mitä Audin uusi 5-pyttynen kuluttaa vastaavassa A4 nelikossa...
Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Niin, ja jos hintaa katsotaan, niin taitaa olla Audi hieman kalliimpi tuon linkin perusteella.
Eipä ole ooppelin pojat saaneet noita kulutuslukemia ruuvattua yhtään alaspäin, ja tuskin Saabin inssit siitä yhtään pihimpää saa hiottua. Kannattaisi ehkä ottaa mallia vaikka Audin uudesta 5-pyttyisestä tubokoneesta: http://www.iltalehti.fi/autot/200906129734126_at.shtml
Niin, ja jos hintaa katsotaan, niin taitaa olla Audi hieman kalliimpi tuon linkin perusteella.
Ja näin perheellisenä tulee mieleen, että Audiin mahtuu vähemmän, kaikkea.