Saabi koeajettu ja ostettu. (9000CS 2.0t -97)
Saabi koeajettu ja ostettu. (9000CS 2.0t -97)
http://www.nettiauto.com/saab/9000/2603118
Edellinen tonnarikauppa meni puihin kun saivat ilmeisesti sen rallattavan saabin myytyä joten se siitä. Nyt olis mahdollisesti vaihtokauppaa tämmöiseen. Mitäs kannattaa ottaa huomioon näiden normaalien asioiden lisäksi kuten moottorin äänet, korin äänet, yleinen toiminta... Kannattaako kilometrejä kavahtaa? Kestääkö tuunattu turbo kauaakaan? Turbosaabeista ei ole mitään kokemusta, en ole ajanut edes sellaisella.
Edellinen tonnarikauppa meni puihin kun saivat ilmeisesti sen rallattavan saabin myytyä joten se siitä. Nyt olis mahdollisesti vaihtokauppaa tämmöiseen. Mitäs kannattaa ottaa huomioon näiden normaalien asioiden lisäksi kuten moottorin äänet, korin äänet, yleinen toiminta... Kannattaako kilometrejä kavahtaa? Kestääkö tuunattu turbo kauaakaan? Turbosaabeista ei ole mitään kokemusta, en ole ajanut edes sellaisella.
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ke Elo 19, 2009 10:03. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Ja perkeleestihän se kulki, huh... Eka turbosaappi mitä oon koskaan koittanu. Pieniä kauneusvirheitähän löytyy aina mutta tekniikka tuntui ja kuulosti täysin terveeltä. Pitänee vielä kyräillä...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Kuvista päätellen jotakin näyttää olevan ranetettu ahtopaineen säätö- ja bypassventtiilin tietämillä. Saattaa ahdot nousta liikaakin, josta tuntemus rajusta menosta. Kannattaa selvittää onko ranetuksen suhteen ollut selkeä tieto mitä tehdään vai vaan perstuntuma.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Saabi on "pikkuturbolla" ja ajossa selkeästi auto "lähti" aika reippaasti kunnes ahdot notkahtaa aavistuksen ja kiihtyvyys kesyyntyi hieman. Tämä siis kuulemma normaalia...? Tänään saattaa jo tulla kauppoja jos emäntäkin saabiin ihastuu.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Sama pisti minunkin silmään, että jotain ranetuksia sinne oli näköjään tehtynä kuvien perusteella.pevi kirjoitti:Kuvista päätellen jotakin näyttää olevan ranetettu ahtopaineen säätö- ja bypassventtiilin tietämillä. Saattaa ahdot nousta liikaakin, josta tuntemus rajusta menosta. Kannattaa selvittää onko ranetuksen suhteen ollut selkeä tieto mitä tehdään vai vaan perstuntuma.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
"ranetuksia"
Ollaanko mua nyt ranettamassa linssiin?
Ollaanko mua nyt ranettamassa linssiin?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
ehjän oloiselta vaikuttava tonnari ja saahan noita ranetuksia poistettuakin
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
No kai nuo vanteet korottaa hintaa ja ei kai tuo viimeinen hinta ole (?).
Riippuu varmana mitä haet. Vaikka tonnari paljon kestääkin, niin jos olet etsimässä autoa usemmaksi vuodeksi eteenpäin (esim 50+tkm), niin katselisin kyllä vähän tuoreempaa kilometrien puolesta. Isot kilometrit ja ranetus-viritykset ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä.
E: Mutta toisaalta liikutaan sen verran halvassa hintaluokassa, että ehkä pieni lotto kannattaa. Eipähän ole iso menetys, jos se nyt ei sattuisikaan kovin pitkäaikainen menopeli olemaan. Hyvällä tuurilla voi antaa hyvät kyydit pitkäksi aikaa.
Riippuu varmana mitä haet. Vaikka tonnari paljon kestääkin, niin jos olet etsimässä autoa usemmaksi vuodeksi eteenpäin (esim 50+tkm), niin katselisin kyllä vähän tuoreempaa kilometrien puolesta. Isot kilometrit ja ranetus-viritykset ei välttämättä ole hyvä yhdistelmä.
E: Mutta toisaalta liikutaan sen verran halvassa hintaluokassa, että ehkä pieni lotto kannattaa. Eipähän ole iso menetys, jos se nyt ei sattuisikaan kovin pitkäaikainen menopeli olemaan. Hyvällä tuurilla voi antaa hyvät kyydit pitkäksi aikaa.
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Mites niiden sinkittyjen korien laita? Mistä vuosimallista eteenpäin? Ja missä malleissa?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Ei ole sinkitty tuo koeajamasi, jos sitä kysyit. Kaikki CS-koriset (juu, myös CSE:t) ja matalakeula CD(E) vuosimallista 1995 alkaen ovat sinkityllä korilla. Osaavat kyllä ruostua nämäkin mallit, joten ei ole autuaaksi tekevää tuo sinkityskäändj_pirtu kirjoitti:Mites niiden sinkittyjen korien laita? Mistä vuosimallista eteenpäin? Ja missä malleissa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Joo en koskis noihin joissa on bliidereillä ja raneilla "nostettu tehoja", putkisto näyttää olevan vakio joten kivasti vastapainetta on turbolle kun ahtoja nostettu, eli voi turbo olla kabut jossain vaiheessa...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Joo tätähän oli jo laiteltu ihan reilustikin. Kaikkien ovien alareunat kertaalleen korvattu uudella pellillä sekä kaaret. Mutta tämä nyt on kuitenkin vielä harkinta-asteella toistaiseksi...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Onkohan tuo ihan oikea 9000CD 2.3T ( tehdas asenteinen turbo )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Menossa koeajamaan tonnaria...
Tänään olen menossa katsomaan 900:sta jota on laiteltu ihan kunnolla. Aeron hiluilla otettu 340hv irti 2-litrasesta pannusta. Kovasti epäilyttää että miten kestää kun aika noviisi olen näissä turboasioissa. 250tkm ajettu, -96, 2-ovinen, kaikki lelut, nahkasisusta ym... Heh, ja toinen vaihdelaatikko tulee kaupanpäälle jos kiinnioleva sattuu hajoamaan. Nehän ei taida hirveitä vedätyksiä kestää isoilla vaihteilla...
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
-
- "Hirsch"
- Viestit: 774
- Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
- Paikkakunta: Turku
Re: Menossa koeajamaan saabia...
Jos ei ole kokemusta ja paikkoja missä autoa rakennella ja rempata, ni ehkä kannattaa tyytyä vähän vakiompaan.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)